Documentaire 'Lost Mother': wie heeft hem gezien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:57

Citaat:
Sorry maar als het over je kinderen gaat die mishandeld worden dan heb je maar sterk te zijn en weg te gaan. Punt. Hoe moeilijk dat ook is.

Je hebt ze op de wereld gezet en dan hoor je ze te beschermen. Tot de dood als het moet desnoods.
Geen excuses mogelijk als je het mij vraagt.

Jeetje ik denk nou niet dat die vrouw dat niet heeft geprobeerd.
Hij is nu weg en ze vecht voor haar kinderen dat heeft ze wss niet door ehum dat ''geweldige'' BJZ gehad.

'Dan heb je maar sterkt te zijn?' ?! ... Die vrouw EN die jongens zeggen dus ook dat ZIJ klappen voor die kinderen heeft gevangen ,eten heeft gegeven , ze weer binnengehaald.

En het is eenzijdig belicht ,maar als ik dan dat telefoon gesprek hoor dat ze geen onderdak geven en ''vrijdag wel weer zien'' is het inderdaaad een waardeloos iets!!
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 23-07-11 01:01, in het totaal 4 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:57

Chubby schreef:
Overigens: m.i. moet in dit soort gevallen niet het slachtoffer, maar de dader uit huis geplaatst worden. Dát is wat scheef gaat bij veel te veel casussen. De verkeerde wordt gestraft.

Ik weet dat daar in R'dam nu aan gewerkt wordt ;)

Yep en daar zeg je een waarv iets. Datvgeeft rust in het gezin en vaker opening voor hulp die helpt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:58

easygoing schreef:
En dat jij niet geloofd dat een hulpverlener een hulpvrager niet dwars wil zitten is een heel foute inschatting van je.

Dat is nooit de insteek van een hulpverlener. Hulpverleners kiezen over het algemeen niet voor dit beroep om andere mensen het leven zuur te maken.

Wacko's daargelaten, maar rotte appels heb je overal.

Pauline

Re: Documentaire 'Lost Mother': wie heeft hem gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 00:59

Hulpverlening verzuipt in hun eigen hokjesgeest en overvloed aan protocollen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:01

Chubby schreef:
easygoing schreef:
En dat jij niet geloofd dat een hulpverlener een hulpvrager niet dwars wil zitten is een heel foute inschatting van je.

Dat is nooit de insteek van een hulpverlener. Hulpverleners kiezen over het algemeen niet voor dit beroep om andere mensen het leven zuur te maken.

Wacko's daargelaten, maar rotte appels heb je overal.

Dat dacht ik ook altijd tot ik nu van heel dichtbij meemaak hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt daar.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:02

Pauline schreef:
Hulpverlening verzuipt in hun eigen hokjesgeest en overvloed aan protocollen.

Onzin! Jij zult de eerste zijn die mij een officieel stuk kan overhandigen waarin staat aangegeven dat BJZ de rapportages etc. op een eigen manier mag interpreteren, danwel in hun eigen voordeel werkend! Er zijn inderdaad veel protocollen, maar schijnbaar moeten er nog veel meer komen!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:02

Elin_ schreef:
Hij is nu weg en ze vecht voor haar kinderen dat heeft ze wss niet door ehum dat ''geweldige'' BJZ gehad.

'Dan heb je maar sterkt te zijn?' ?! ... Die vrouw EN die jongens zeggen dus ook dat ZIJ klappen voor die kinderen heeft gevangen ,eten heeft gegeven , ze weer binnengehaald.

En het is eenzijdig belicht ,maar als ik dan dat telefoon gesprek hoor dat ze geen onderdak geven en ''vrijdag wel weer zien'' is het inderdaaad een waardeloos iets!!

Dat is wel het minste wat je kunt doen zeker nadat je je kinderen opzadelt met zo'n vader? Zou er nog aan ontbreken ook.
Ze had hem al lang moeten verlaten voordat hij er ook maar aan dacht om zijn kinderen te mishandelen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:03

BraveSpots schreef:
Elin_ schreef:

Dat is wel het minste wat je kunt doen zeker nadat je je kinderen opzadelt met zo'n vader? Zou er nog aan ontbreken ook.
Ze had hem al lang moeten verlaten voordat hij er ook maar aan dacht om zijn kinderen te mishandelen.

Makkelijk banketstaaf als je er zelf niet inzit.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:03

easygoing schreef:
Dat dacht ik ook altijd tot ik nu van heel dichtbij meemaak hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt daar.

@ easygoing hoe bedoel je dat? Dat je BJZ van dichtbij hebt meegemaakt?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:04

Eydis schreef:
easygoing schreef:

@ easygoing hoe bedoel je dat? Dat je BJZ van dichtbij hebt meegemaakt?

Lijkt me niet relevant om dat hier zo in het openbaar op een forum te kwakken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:04

easygoing schreef:

En op welk moment werd dit nou de verantwoordelijkheid van de hulpverlening? En niet langer de verantwoordelijkheid van de moeder?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:05

@ easygoing, ja klopt. Was benieuwd vandaar. In het kader van dit topic dan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:07

Chubby schreef:
easygoing schreef:

En op welk moment werd dit nou de verantwoordelijkheid van de hulpverlening? En niet langer de verantwoordelijkheid van de moeder?

Op het moment dat moeder wel die heel moeilijke en grote stap genomen heeft.
En met de beste bedoelingen haar kinderen het beste wilde geven.
De verantwoording neemt bjz zelf over of je dat nou wil of niet als ouder zijnde.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:08

BraveSpots schreef:
Elin_ schreef:

Makkelijk gezegt! Jeetje.. :n
Als iemand je zo bedreigd enzo..

Jeetje hoe zwart wit kun je denken.. Sorry ,maar daar kan ik met mijn verstand niet bij.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:10

Elin_ schreef:

Jeetje hoe zwart wit kun je denken.. Sorry ,maar daar kan ik met mijn verstand niet bij.

Ik denk in deze materie best zwart-wit. Wou dat die moeder ook een beetje meer principes had gehad in haar leven. Haar kinderen zouden er een stuk beter aan toe zijn in ieder geval.
Want die zijn hier de slachtoffers.
Dat die moeder het moeilijk heeft zal vast wel, maar doet niet ter zake tenslotte. Het gaat om de kinderen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:13

Chubby schreef:
easygoing schreef:

Op het moment dat er wordt gedreigd met beschermingsmaatregelen.

Dat over die stukken..:= kan wel maar dan schend ik mijn beroepsgeheim. Dus dat doen we maar niet.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:14

[/quote]

En op welk moment werd dit nou de verantwoordelijkheid van de hulpverlening? En niet langer de verantwoordelijkheid van de moeder?[/quote]

Op het moment dat moeder wel die heel moeilijke en grote stap genomen heeft.
En met de beste bedoelingen haar kinderen het beste wilde geven.
De verantwoording neemt bjz zelf over of je dat nou wil of niet als ouder zijnde.[/quote]
Nee de ouders blijven verantwoordelijk tot een ots maatregel.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:15

ja ,maar als het gezin dat juist zo sterrk verbonden uit mekaar word gescheurd door een slecht BJZ ..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:17

Dat kan alleen via een OTS. Dat loopt weer via allerlei omwegen dus dat gaat niet zomaar.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:17

BraveSpots schreef:
Elin_ schreef:

Ik denk in deze materie best zwart-wit. Wou dat die moeder ook een beetje meer principes had gehad in haar leven. Haar kinderen zouden er een stuk beter aan toe zijn in ieder geval.
Want die zijn hier de slachtoffers.
Dat die moeder het moeilijk heeft zal vast wel, maar doet niet ter zake tenslotte. Het gaat om de kinderen.

Vind het echt verbijsterend hoe makkelijk jij hierover denkt.
Vraag me af hoe je er tegenover zou staan als je als moeder in een agressieve omgeving zit met een stel kinderen en een uitzichtloze toekomst ziet voor jezelf en je kinderen. Waar moet je heen, hoe moet je je kinderen onderhouden, hoe ga je deze al niet makkelijke kinderen in je eentje opvoeden? Dat zijn zo maar een paar vraagjes van de vele die er in je opkomen in een dergelijke situatie.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:18

Het is lastig deze discussie. BJZ handelt altijd in het belang van het kind. Maarja in zo een situatie als deze is er zoveel aan de hand en dat waarschijnlijk al jaren.
Wanneer handel je dan in belang van de veiligheid van een kind? Waar ligt de grens?

easygoing

Pauline schreef:
Dat kan alleen via een OTS. Dat loopt weer via allerlei omwegen dus dat gaat niet zomaar.

Nee maar dat komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.

Pauline

Ik vind wel dat ma hulp nodig heeft, veel zelfs. Maar er is niet op adequate wijze hulp verleend en ze is steeds verder in een hoek gedrukt. Dat levert weinig op, hoe dan ook.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:19

easygoing schreef:
Pauline schreef:

Nee maar dat komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.

Ligt eraan of ze de stukken gelezen. :=

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:19

Eydis schreef:
Het is lastig deze discussie. BJZ handelt altijd in het belang van het kind. Maarja in zo een situatie als deze is er zoveel aan de hand en dat waarschijnlijk al jaren.
Wanneer handel je dan in belang van de veiligheid van een kind? Waar ligt de grens?

Dat is dus juist het punt waar ik persoonlijk tegenaan loop.
Bjz handelt niet altijd in het belang van het kind.