Vermiste limburgse in spanje gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:56

Blijf het ook een heel apart verhaal vinden.... :o
Na 17 dagen stopt men met zoeken en héél toevallig wordt ze de volgende dag gevonden......
Voordat ze gevonden wordt, zegt haar zoon op t.v. dat zijn moeder absoluut geen avontuurlijk type is, en nóóit alleen zo'n wandeltocht zou ondernemen.... Als ze gevonden is, zegt hij ineens dat dat echt iets voor zijn moeder is....
Wat ik me dan wel heel erg afvraag, wanneer ze écht niet daar gezeten heeft al die dagen, waar dan wel?? Neem aan dat als ze in een hotel zou hebben gezeten, iemand haar toch wel herkend zou hebben en dat zou hebben gemeldt?!? :o
Maar dat ze levend en wel weer thuis is gekomen, blijft natuurlijk fantastisch.
(ik krijg m'n witte kleding nog niet eens altijd helemaal schoon met wasmiddel, laat staan alleen met water.... :P )

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:00

Huertecilla schreef:
jes_sira schreef:
ik ben wel benieuwd hoe het komt dat ze haar niet gevonden hebben als ze met honden en al gezocht hebben.

Wat denk je zelf dat voor de hand liggend is?

Afwezigheid van bewijs is echter geen bewijs van afwezigheid.

Zonder tegenbewijs moet iedereen het doen met haar verhaal. Klaar.

Ik weet het niet, daarom vraag ik het jouw....
Ben geen kenner van het gebied, reddingswerk of wat dan ook.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:03

Huertecilla schreef:
JoviBan schreef:
Zou je iets concreter willen zijn?

Nee.

Ik begrijp je reactie niet zo.
Het is toch een hele begrijpelijke vraag hoe het kan dat ze niet gevonden is en wat jouw mening daarover is gezien je bekendheid in het gebied en met reddingswerk daar?

Of is het dat je er wel een mening/idee over hebt, maar hier niet kwijt wil?
Ook prima, maar dan is dat in elk geval duidelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:06

Lees gewoon het topic door Jes-sira. Staat er allemaal al tig keer in. Ook dat ik mijn mening niet geef en waarom.

joostvangestel schreef:
Feit is wel dat haar eigen verklaring de meest voor de hand liggende is.

´Feit´??? Dat is geen feit maar joúw perceptie.
Ook zijn jouw alternatieven bepaald niet de meest voor de hand liggende.
Er is een handvol veel normaler voorkomende ´zoek´escenarios voor vakantiegangers.
Er is zelfs een hier heel bekende spaanse film over één variant en daar suggereer ik NIET mee dat dit van toepassing is. Het is gewoon een vrij ´normaal´ alternatief voor die wilde scenarios van jou.

Je hebt wél gelijk al je concludeert dat het allemaal speculatie is zonder meer bewijs dan haar verhaal. De vreemdheid daarvan is echter ook geen bewijs zoals jij suggereert.

Het is gewoon wat er is.
Ze was zoek, is weer terug en geloof haar verklaring of niet, maar er is geen bewíjs. Niet voor het één, niet voor wat anders.
Omdat ze het recht op het voordeel van de twijfel heeft is haar verklaring de enige waarheid die we hebben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:18

Kentaro schreef:
(ik krijg m'n witte kleding nog niet eens altijd helemaal schoon met wasmiddel, laat staan alleen met water.... :P )

Inderdaad. Geef mij wat van dat rivierwater... Ik zie een gat in de markt :Y)

Kentaro schreef:
Wat ik me dan wel heel erg afvraag, wanneer ze écht niet daar gezeten heeft al die dagen, waar dan wel??

Ik denk dat ze wel daar of ongeveer daar heeft gezeten al die tijd.

In het begin van deze hele berichtgeving had ik een héél ander gebied en een heel ander scenario in mijn hoofd, ook Andalusie, maar daar is de kans een stuk kleiner om gevonden te wordenals je in een spelonk zou vallen.
(dat is dus wat ik had begrepen)

Wat ik er nu uit begrijp is die Rio Chillar nog net geen A2 zo druk met wandelaars.

PoelieWoelie

Re: Vermiste limburgse in spanje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:20

Ik vind dit maar een raar verhaal. Iedereen met gezond verstand zou weten dat je met de stroom mee moet lopen, tenzij je het IQ hebt van een doperwt.

HC, zijn jullie met de zoekactie bij de plaats geweest waar ze nou uiteindelijk zat?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:54

Nicolletje schreef:
In het begin van deze hele berichtgeving had ik een héél ander gebied en een heel ander scenario in mijn hoofd, ook Andalusie, maar daar is de kans een stuk kleiner om gevonden te wordenals je in een spelonk zou vallen.
(dat is dus wat ik had begrepen)

Wat ik er nu uit begrijp is die Rio Chillar nog net geen A2 zo druk met wandelaars.

Ik ga niet meer op het verhaal in.

Wel nog even over Nerja en omgeving.

Het is erg makkelijk om dingen door elkaar te halen en de berichtgeving schetst inderdaad een niet realistisch beeld van wildenis daar.
De Rio Chillar is echter ook geen nat wandelpad met verlichting en fietspad ernaast over de hele loop. Dat is maar een deel van de benedenloop.
Die beschrijving betreft de route naar Frigiliana. Dat is een heel fraai dorpje met zeer duidelijke arabische origine. Uiteraard heel toeristisch. Nét geen spaans Volendam.
De Rio Chillar is al met al een route die wel ´avontuurlijk´is, maar geen canyonning genoemd kan worden.
Kijk gewoon op google afbeeldingen en youtube.
Dit zijn twee mooie en representatieve samenvattingen:
http://www.youtube.com/watch?v=u6RBUPle ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=L8LgN-FK ... re=related

enneh http://www.youtube.com/watch?v=dJw947Hd ... re=related _O-

Ik heb het al eerder geschreven; ga naar Nerja en doe het! Naar aanleiding van dit al ga ik het waarschijnlijk deze zomer samen met mijn 9 jarige zoon doen.

Nerja is costa, strand en al, met het ´binnenland´ er pal achter zonder dat dit nu gelijk afgelegen of wat ook is.
Doordat het verder van vliegveld Málaga is dan Torremolinos is het nét iets minder ´low-budget lang weekeinde´.
Het is voor de modale toerist echt een leuke, gevarieerde, veilige bestemming.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:49

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:51

sorry maar ik vind het maar een raar verhaal , ze is volgend de verhalen stroom opwaarts gelopen , dan is het logisch dat je daarna stroom afwaarts loopt toch , want ze was bij dat riviertje blijven wachten. dan hoor je dat ze toen mensen hoorde en dat ze wilde roepen maar dat het niet lukte ( ze te zwak was ) maar een dagen later kan ze wel roepen/fluiten of weet ik het wat . terwijl het mij juist lijkt dat je dan nog zwakker zou zijn
??

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:58

Even ter info, ik zat dus niet helemaal op te letten in het begin en dacht dat ze naar plekken als Ronda of Arcos de la Frontera was gaan wandelen.
Daar zijn wel gebieden waar je behoorlijk in niemandsland terecht kan komen had ik het idee.
Ik dacht dus dat ze echt omhóóg wilde gaan klimmen, zonder enige voorbereiding.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:24

Huertecilla, ik heb weldegelijk alles gelezen, en onder het mom van ik ben toch niet gek heb ik nogmaals je posten gelezen terug gelezen. Ook pas na alles gelezen te hebben, heb ik mijn vraag gesteld....

Maar op mijn vraag hoe het kan of jij denkt hoe het kan dat de reddingswerkers haar niet hebben kunnen vinden heb je geen antwoord gegeven, ook niet als anderen hem stelde...
Zoals eerder gemeld, is dit geen aanval op de Spanjaarden maar simpelweg intresse.

Maar goed, blijkbaar wil je dat niet kwijt, prima. Alleen een beetje jammer dat je zo reageerd.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:32

Geen idee wat HC ervan denkt, maar ik kan je wel mijn gedachte vertellen. Van voor dat ik dit topic gelezen had, had ik al een raar gevoel dat er iets anders aan de hand was.
Mijn gedachte is dat ze helemaal niet, al die tijd, op die plek heeft gezeten. En ik baseer het niet op feiten, maar geheel gut feelings.

En natuurlijk ben ik blij dat ze weer thuis is, maar vraag me echt wel af waar ze al die tijd gezeten heeft. Naar mijn mening niet in een dal van 5 meter met een riviertje van 20 cm diep....

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:43

Jola, dat denk ik dus ook. Vandaar dat de reddingswerkers haar niet hebben kunnen vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:07

jes_sira schreef:
Maar goed, blijkbaar wil je dat niet kwijt, prima.

Dit is nu eenmaal een openbaar medium.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:17

Dat is ook prima, maar dat kun je ook gewoon zeggen ipv lees het topic en dat je het al tig x gezegt hebt. Want over mijn vraag heb ik dat niet kunnen vinden en over andere dingen ben je wel "opener".

Heb trouwens net andere forums gelezen hierover en snap ook waarom je hierover niets zegt want er schijnt praktisch geen antwoorden op vragen losgelaten te worden door instanties ed op simpele vragen die simpel te beantwoorden zijn.
Zo lijkt het alsof er heel wat te verbergen valt. En dat maakt mensen zo achterdochtig en worden er complot theorien bedacht...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:35

Huertecilla schreef:
´Feit´??? Dat is geen feit maar joúw perceptie.
Ook zijn jouw alternatieven bepaald niet de meest voor de hand liggende.
Er is een handvol veel normaler voorkomende ´zoek´escenarios voor vakantiegangers.

Klopt, is inderdaad mijn perceptie. Maar ik geloof ook wel heilig in het feit dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Een erg genante verklaring zou zijn dat ze de bloemetjes buiten is gaan zetten en dat ze erachter kwam dat ze gezocht werd en dus een uitweg moest zoeken. Dan heeft ze wel een erg moeilijke uitweg gezocht, denk ik zo. Overigens denk ik dat dat scenario erg moeilijk is te doen zonder ooggetuigen. Ze moet dan ergens geïsoleerd gezeten hebben waar maar één of een handjevol getuigen bij waren, die er baat bij hebben dat haar verhaal niet uitkomt. Niet onmogelijk, misschien zelfs aannemelijk, maar of dat de waarheid is? Ik blijf liever bij haar versie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:15

joostvangestel schreef:
[ Maar ik geloof ook wel heilig in het feit dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.

Dat is wat ik ook telkenmale schrijf ja.

Had je trouwens die ´Wifi!!!!!´ gezien??!!
Onderstreept mijn info mbt gsm gebruik igv nood in het algemeen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:41

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:43

Ligt er maar net aan wat voor broek je aan hebt en hoeveel stretch erin zit.
Ik kan nog broeken aan die ik ook 30 kilo geleden aan kon trekken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:16

Ze ziet er naar mijn mening nog goed uit na 12 kg afgevallen te zijn.

Er zitten nog meer 'hapers' in het verhaal. Dit was de eerdere berichtgeving:

bron schreef:
De volgende ochtend zag hotelpersoneel de Nederlandse naar buiten wandelen. Kort daarna moet zij in de taxi naar Frigiliana zijn gestapt waar Mary-Anne in ieder geval heeft gewinkeld. Onduidelijk is wat er daarna met haar is gebeurd.

Hoe kan ze nou gezien zijn in winkels in Frigiliana terwijl ze daar nog heen aan het wandelen was :?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:37

Tja, ook een moeilijke. Twee mogelijkheden: een gevalletje persoonsverwisseling of ze heeft de taxi teruggenomen naar Nerja om dan weer naar Frigiliana te lopen. Die tweede mogelijkheid is niet echt waarschijnlijk volgens mij.

Wel is het zo dat ze blijkbaar door het duister werd overvallen aan de Rio Chillar. Dat zou betekenen dat ze pas 's middags is gaan wandelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:47

Ik heb de blogs en reacties gelezen.
Er zijn dus veel meer mensen met hetzelfde onderbuikgevoel.
Duidelijk is dat het verhaal van geen kant klopt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:49

joostvangestel schreef:
Wel is het zo dat ze blijkbaar door het duister werd overvallen aan de Rio Chillar. Dat zou betekenen dat ze pas 's middags is gaan wandelen..

dat is ook geen maatstaaf.... :P Ze gaf in een gesprek aan dat ze om 18.00 maar was gaan slapen omdat het toen toch al donker was.....(nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe laat het daar donker is.. }:0 )

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:53

Kentaro schreef:
joostvangestel schreef:

dat is ook geen maatstaaf.... :P Ze gaf in een gesprek aan dat ze om 18.00 maar was gaan slapen omdat het toen toch al donker was.....(nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe laat het daar donker is.. }:0 )

1 uur eerder dan in NL heb ik ergens gelezen ..
Dat is dan ook 1 van de dingen die erop duiden dat er iets niet klopt....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:20

Kentaro schreef:
joostvangestel schreef:

Vorige week was het hier (voor jou ´daar´) om 21.40 pas zonsondergang, dus nog niet donker.

Zonsondergang was om 19.40 GMT en het is GMT +2 (1 uur dst). Dat betekent dat het ook aan de zuidkant van de bergen niet voor 22.00 echt donker was.