Moet een comazuiper zelf de ambulance betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:29

Ja, ze zorgen er toch zelf voor? En t is niet niks zn rekening van de ambulance.. dus lekker zelf laten betalen, misschien leren ze er nog wat van!

Ketaki

Re: Moet een comazuiper zelf de ambulance betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:38

laat die comazuipers maar lekker zelf betalen, ze willen het toch zelf, zoveel drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:44

Ja en dan moeten mensen die een overdosis nemen ook maar alle medische kosten zelf betalen en mensen die van hun paard afvallen zonder cap en daardoor iets aan hun hoofd hebben ook maar alles zelf betalen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:45

Tendance schreef:
Tenzij die ook schizofreen is... Misschien kan z'n alterego dan bellen???

_O- :')

Ik vind wel dat iedereen hier heel makkelijk denkt....
En iemand die een overdosis heeft genomen?? Pillen... voor zelfmoord?? Ook zelf laten betalen?
Of overdosis drugs door drugsverslaafd... ook zelf laten betalen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:48

Een overdosis/zelfmoordpoging heeft te maken met geestelijk niet in orde zijn, dat is heel iets anders.
Deze comazuipertjes doen het vaak voor de kik, niet omdat ze door problemen of toedoen van anderen het niet meer zien zitten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:49

Dat ben ik niet met je eens. Als je het doe wil je erbij horen, dus dat is ook iets geestelijks.
Drugs doe je ook voor de kik. Komt dan ook op hetzelfde neer toch?? Het heeft allemaal wel achterliggende gedachtens vaak, dus alles zwart/wit zien gaat gewoon niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:52

Maar geen geestelijk ziek iets. Mensen die zelfmoord plegen zien geen andere uitweg en maken een keuze vanuit hun eigen ik.
Mensen die ZUIPEN,doen dit om er bij te horen bijvoorbeeld, dus niet alleen voor zichzelf, maar ook voor een ander.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:54

ruim 25 jaar geleden is mijn moeder met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht voor de bevalling van mijn broertje, die kosten moest ze ook zelf betalen.
Ik dacht dat kosten van de ambulance altijd zelf betaald moesten worden hierom!?

Maar comazuipers, moeten imo dit zeker zelf betalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:06

Tendance schreef:
Een overdosis/zelfmoordpoging heeft te maken met geestelijk niet in orde zijn, dat is heel iets anders.
Deze comazuipertjes doen het vaak voor de kik, niet omdat ze door problemen of toedoen van anderen het niet meer zien zitten.

En toch doe je het nog steeds zelf.

Yonker schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Als je het doe wil je erbij horen, dus dat is ook iets geestelijks.
Drugs doe je ook voor de kik. Komt dan ook op hetzelfde neer toch?? Het heeft allemaal wel achterliggende gedachtens vaak, dus alles zwart/wit zien gaat gewoon niet.

Mee eens.

Dikke mensen die dichtslibben en daarom hartproblemen of diabetes krijgen? Betaal maar zelf dan. Mensen die zichzelf kapot maken aan de drugs? Betaal maar zelf. Waar moet je de grens uiteindelijk trekken?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:12

Mensen die comazuipen hebben vaak niet alleen lichamelijke problemen. Psychische hulp is ook hard nodig. Zolang je deze mensen alleen maar gaat 'straffen' met het betalen van de ambulance, dan kun je er ook op wachten dat ze zichzelf een keer nog iets anders, veel ergers aandoen. Er is nog een te grote taboe als het gaat om depressies. Het is belangrijker om er achter te komen waarom iemand zichzelf in coma zuipt, dan kun je pas echt helpen en voorkomen dat het opnieuw gebeurt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:17

Nee, ik vind van niet. We hebben een heel zorgstelsel opgebouwd en daar moet iedereen over kunnen beschikken.

Ja, comazuipen is dom. Maar een jongere die een stomme actie uit wil halen met zijn nieuwe crossmotor, een onmogelijke, idiote stunt en zichzelf daarbij (zwaar) verwondt....Wat zeggen we tegen hem dan? Dikke schuld eigen bult? Had je maar niet zo dom moeten zijn?

Of iemand die dronken achter het stuur stapt en een ongeluk veroorzaakt.....Ook maar alles zelf laten betalen? Joh, met een beetje pech kan hij een nieuwe auto kopen, moet een fikse boete betalen en mocht hij een paar bordjes meenemen kan ik je verzekeren: die zijn niet goedkoop! Oh ja, je auto af laten slepen kost ook snel ff 300 euries...Nee hoor, zo'n iemand heeft genoeg straf....

Comazuipen gebeurt niet zomaar....Groepsdruk etc. spelen een grote rol...En zeg daar als onzekere 15-jarige (om maar iets te noemen) maar eens nee tegen...dat is moelijk hoor..!

Ik zou het veel beter vinden om jongeren een goed aantal onbetaalde werkuren op te leggen. Ze doen iets voor de staat terug, zullen er waarschijnlijk geen lol aan hebben de meeste zullen wel hun lesje leren. Of laat ze eens een dagje meelopen in een afkickcentrum. Laat ze spreken met mensen met een alcoholprobleem (iemand met het Korsakoff-syndroom kan behoorlijk confronterend zijn).

Alles zelf laten betalen lijkt me gewoon niet effectief. Vaak zullen dit toch de ouders moeten doen omdat kind geen cent te makken heeft en daarmee straf je dus de ouders die er in veel gevallen helemaal niks aan kunnen doen...!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:24

Rebeccaa schreef:
Ja en dan moeten mensen die een overdosis nemen ook maar alle medische kosten zelf betalen en mensen die van hun paard afvallen zonder cap en daardoor iets aan hun hoofd hebben ook maar alles zelf betalen.

eerlijk gezegd ben ik t hier wel ergens mee eens....hoofd bescherming is er niets voor niets in de paardensport...en zonder cap ben je gewoon je eigen kuil aan t graven zeg ik dan altijd maar...
dus ja hoor ergens zouden ruiters zonder cap gewoon hun eigen ding moeten betalen

comazuipen is een hype onder jongeren en ze doen het ook zelf en vinden zichzelf dan harstikke stoer nee hoor lekker laten betalen

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:49

Ik heb nog eens na zitten denken...
Misschien zou er een regel kunnen komen dat wanneer je 3 keer door eigen toedoen een ambulance nodig hebt, dat je dan een boete moet betalen?
Dus bijvoorbeeld je hebt zoveel gedronken dat er een ambulance moet komen, maar daarna doe je het nooit meer, dat je dan vrijuit gaat. Maar wanneer je vaker een ambulance nodig hebt hiervoor dat je dan wel zou moeten betalen.

Zou dat een haalbaar iets zijn? :P

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:59

ninajojo schreef:
Misschien zou er een regel kunnen komen dat wanneer je 3 keer door eigen toedoen een ambulance nodig hebt, dat je dan een boete moet betalen?
Dus bijvoorbeeld je hebt zoveel gedronken dat er een ambulance moet komen, maar daarna doe je het nooit meer, dat je dan vrijuit gaat. Maar wanneer je vaker een ambulance nodig hebt hiervoor dat je dan wel zou moeten betalen.

Dat lijkt inderdaad een beter plan....Een soort van zwarte lijst ;)

Of dat je dan meer verzekering moet gaan dokken :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:00

ninajojo schreef:

Ik vind 3x wel erg veel..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:45

Ik ben het ook niet met de stelling eens. Er zijn wel meer mensen die stomme dingen doen, er zijn wel meer mensen die risico's nemen ik vind dat de verzekering gewoon moet blijven betalen. Wanneer je dit soort grenzen gaat stellen moet je toch ook weer dingen doen om dat te handhaven. Dus dan moeten er extra testen uitgevoerd worden, kunnen mensen dat soort beslissingen weer gaan aanvechten etc. dat gaat toch ook allemaal geld kosten?

Ik ben ook bang van een glijdende schaal en bovendien vind ik "comazuipers" nu echt niet de meest domme van de risico nemende mensen. En ik ben er ook niet van overtuigd dat coma zuipers geen onderliggende problemen hebben waardoor zij dit gedrag vertonen en dat het lang niet altijd expres gebeurt. Ik was laatst ook op een feest waar ineens iemand helemaal out ging die had ook teveel gedronken maar die had sterke drank gedronken terwijl hij normaal alleen bier dronk en je zag het eigenlijk ook echt niet aankomen die ging echt ineens van aangeschoten naar helemaal weg, kan me voorstellen dat hij dat zelf niet aan voelde komen. Zou het niet eerlijk vinden als hij zijn rekening zou moeten betalen terwijl ik dat niet hoefde toen er door mijn eigen onoplettendheid ineens een paard over me heen denderde. Dat was namelijk ook gewoon helemaal mijn eigen schuld! En ik was nuchter toen ik dom deed eigenlijk erger dus :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:10

Is dit anders dan toeristen of avonturiers die hersenloos zichzelf in de problemen brengen en dan (tien)duizenden euros en honderden manuren kosten voor zoeken en redden?

Dat kan nóg dichter bij ruiterhuis, want wat mbt over de Veluwe dwarsvelden, springen zonder helm en bp met klapzak?
Een valhelm is niet verplicht maar ook zezelf lam zuipen is op zich niet strafbaar.

Wanneer leg je rekening voor eigen verantwoordelijkheid bij iemand neer?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:11

Bij de eerste keer niet, daarna wel. Dan moet je je grenzen toch wel kennen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:14

Rebeccaa schreef:

Als je pech hebt moet je sowieso alles zelf betalen als je ongeluk hebt en je hebt je cap niet op. Durft wel eens voorvallen dat een verzekering zich dan terugtrekt uit de onkosten omdat je niet de verplichte voorgeschreven kledij droeg op het moment van het ongeluk.

Mijn paard is bijvoorbeeld geschrokken, opzij gesprongen (naar de binnenkant van de longeervolte, naar mij toe en kwam voor me terecht) en sloeg. Heb zo mijn bekken gebroken. Dit was tijdens het longeren. Werd niet erkend als sportongeval en ook niet als gewoon ongeval, omdat ik achter een paard terecht was gekomen en ik zogenaamd als paardenhouder bewust moest zijn van de risico's die dat inhield. Heb oo mooi overal voor mogen opdraaien en enkele maanden zonder loon of enige ziektevergoeding thuis mogen revalideren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:23

misschien moet men eens gaan nadenken waar dat comazuipen vandaan komt, vroegah toen ik nog een pupje was bestond dat woord nog niet eens. Kijk eens hoe snel dit gaat met de jeugd van tegenwoordig.....

Misschien de drank nog duurder maken, uit de schappen vd supermarkt halen?
Hoe komen die ukken op die feesten allemaal aan hun drank? mag nl niet verkocht worden onder de 16.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:27

een hele hoop ongelukken/dingen gebeuren door eigen fouten van mensen. ga je dan iedereen zelf de kosten laten betalen?mensen die zonder cap rijden en een schedelbasisfractuur hebben?een anorexiapatient die opgenomen wordt?een zwaar iemand die gewrichtsklachten krijgt?iemand die heel veel vet eet,die een hartaanval krijgt?

misschien een gedeeltelijke bijdrage,een boete,oid.
en een verplichte cursus over de gevolgen van alcohol is een goed idee

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:29

Mensen gaan wel meer opassen denk ik als ze zelf moeten betalen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:30

Pentax schreef:
Bij de eerste keer niet, daarna wel. Dan moet je je grenzen toch wel kennen lijkt me.

Onveilig vrijen ook?

Al met al een onthustende stelling in een zorgstaat die bulkt van het geld.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:31

hoe erg het ook is al je zo'n idioot hebt die zich zo klemzuipt,of iemand die op een andere manier iets onverantwoordelijks doet,en het misschien niet kan betalen...........laat je mensen dan doodgaan?hoe dom die mensen ook zijn?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:32

Je hoeft toch niet van te voren af te rekenen?