Eén op de drie platen moet Nederlandstalig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Eén op de drie platen moet Nederlandstalig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:01

Sarandaban, ik zag het al aankomen. Ik werkelijk elk topic dat ik jouw tegenkom loop je stennis te schoppen.
Je hebt gelijk meid, ga jij maar lekker vrienden maken!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:01

Er is 1 ding dat Wilders lekker niet kan verplichten!
De hollandse gulden terug in Nederland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:04

LecyTinker schreef:
Sarandaban, ik zag het al aankomen. Ik werkelijk elk topic dat ik jouw tegenkom loop je stennis te schoppen.

Dat is onzin. Jij verkondigt iets en door mensen wordt daar een bewijs van gevraagd, dat is IMO niet zo raar.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:19

Electra63 schreef:
LecyTinker schreef:

Dat is onzin. Jij verkondigt iets en door mensen wordt daar een bewijs van gevraagd, dat is IMO niet zo raar.

Ik heb ook totaal geen woord gezegd over jullie, ik ben het eens dat ik daad bij woord moet voegen, maar misschien zou je eens moeten zien hoe sarandaban in topics reageerd. Misschien dat je dan mijn opmerking begrijpt.

Maar geen zorgen, ik zal aan modje vragen mijn opmerkingen te verwijderen. Hoef ik ook niet te zoeken naar het artikel waar ik het over had. Heb geen behoefte om weer in een onzin duscussie te raken met Sarandaban!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:09

@LecyTinker
het is 'Sarabande' niet Sarandaban.Anders weet de Mod miss. niet wie je bedoelt?
Toch?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:57

Even kort: natuurlijk kan de publieke omproep gewoon de nek omgedraaid worden als daar genoeg steun voor is in de tweede kamer. Aangezien de staat opdraait voor de publieke omroep is het zo dat de staat ook de kraan kan dichtdraaien. Daar mogen ook wel eisen aan worden gesteld. Verder is het gewoon een kwestie van democratie. Ik denk dat de partij die radio 1 t/m 5 en Nederland 1 t/m 3 de nek omdraait redelijk veel ruzie krijgt met een hoop stemmers.

Maar feitelijk hebben ze het bestel al op losse schroeven gezet met de afschaffing van kijk- en luistergeld. de staatsomroep biedt nog maar een klein deel van de programmatuur op TV en ik weet niet precies hoe het is gesteld met het marktaandeel.

De vraag is ook of het wijs is om het hele mediagebeuren maar commercieel te laten worden. Het grote risico is overduidelijk: de staat heeft geen eigen kanaal meer voor propaganda. Of kunnen we in Nederland stellen dat de staat dat kanaal nooit heeft gebruikt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:03

joostvangestel schreef:
Even kort: natuurlijk kan de publieke omproep gewoon de nek omgedraaid worden als daar genoeg steun voor is in de tweede kamer. Aangezien de staat opdraait voor de publieke omroep is het zo dat de staat ook de kraan kan dichtdraaien. Daar mogen ook wel eisen aan worden gesteld. Verder is het gewoon een kwestie van democratie. Ik denk dat de partij die radio 1 t/m 5 en Nederland 1 t/m 3 de nek omdraait redelijk veel ruzie krijgt met een hoop stemmers.

Maar feitelijk hebben ze het bestel al op losse schroeven gezet met de afschaffing van kijk- en luistergeld. de staatsomroep biedt nog maar een klein deel van de programmatuur op TV en ik weet niet precies hoe het is gesteld met het marktaandeel.

De vraag is ook of het wijs is om het hele mediagebeuren maar commercieel te laten worden. Het grote risico is overduidelijk: de staat heeft geen eigen kanaal meer voor propaganda. Of kunnen we in Nederland stellen dat de staat dat kanaal nooit heeft gebruikt?

Natuurlijk wordt de publieke omroep misbruikt voor propaganda, net als de commerciële omroepen. Die hebben ook graag een interview met Rutte bijvoorbeeld. De taak van programmaleider is IMO om voor onafhankelijkheid/tegengeluid te zorgen.
Maar dat is iets anders als zich bemoeien met de "draailijst" van een zender/programma. Dat is niet de taak van de overheid en aangezien de huidige partijen de overheid willen verkleinen, lijkt mij dit niet de juiste weg.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:05

Electra: ik denk dat de discussie is aangezwengeld om er vanaf te komen, onder het mom van: "Als ze niks voor ons doen, krijgen ze ook geen centen" ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:07

joostvangestel schreef:
Electra: ik denk dat de discussie is aangezwengeld om er vanaf te komen, onder het mom van: "Als ze niks voor ons doen, krijgen ze ook geen centen" ;)

Dat denk ik ook, maar zeg het dan eerlijk. :D

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:17

Ik heb niet de afgelopen zeven pagina's gelezen, dus ik weet niet of dit al aan de dag was gekomen, maar wat mij betreft zit er misschien ook wel weer iets goeds in op deze manier: momenteel wordt op deze sector nogal bezuinigd en deze maatregel stimuleert de Nederlandse muziek juist weer wat.

Om eerlijk te zijn, voelt deze maatregel voor mij vooral xenofobisch en onzinnig aan (tenslotte: als men nu eenmaal graag buitenlandse platen hoort, wat is daar mis mee?), maar dit is misschien toch een goed puntje. Ik vind het trouwens onzin dat dit de Nederlandse taal zou moeten verbeteren/stimuleren, sommige 'Nederlandstalige' muziek kan daar volgens mij alleen maar afbreuk aan doen... En is het juist niet een positief iets om als Nederlander ook andere talen te kunnen spreken? Iemand die geen Nederlands spreekt, zal echt niet naar Nederlandse muziek gaan luisteren en iemand die dat wel doet, daarvoor lijkt het me alleen maar goed om ook in contact te komen met andere talen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:04

Is het al 1 april? :')

Ik vind het ook een beetje apart dat ze zich er mee bemoeien eerlijk gezegd. :')
Ik vind het inderdaad een beetje xenofobisch..

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:33

Ik ben tegen.

No offense, maar ik vind Nederlandstalige muziek...
laat ik het zo zeggen, het is geen toeval dat mensen met een verstandelijke beperking vaak van Nederlandstalige muziek houden.

Op haat pb wordt niet gereageerd.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:36

maar goed dat je dta zinnetje er onder zet. Ben je er zo aan gewend? :')

Vind je vergelijking stiekem een beetje raar :') Of ken je veel mensen met een verstandelijkke beperking toevallig en weinig mensen zonder? Dan is hetr je belevingswereld he. :')

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:40

patatkraam schreef:

Vind je vergelijking stiekem een beetje raar :') Of ken je veel mensen met een verstandelijkke beperking toevallig en weinig mensen zonder? Dan is hetr je belevingswereld he. :')

Misschien werk ik wel met mensen met een beperking? :)*

Overigens zijn alle argumenten door het plaatsen van dit filmpje onnodig. :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:44

Zie dit topic nu pas, maar waar is de PVV mee bezig zeg.. buitenlandse dieren het land uit? Nederlandse muziek op de radio? Wat is dat voor onzin, willen we nog meekomen in het internationale circuit is het handig als mensen een manier hebben om engels te leren, want naast dat het gewoon beter klinkt over het algemeen is het ook een hulpmiddel.. Gelukkig luister ik al tijden geen radio meer. Plug m'n mp3 wel in, dan kan ik tenminste zelf kiezen wat ik wil horen.

VonDutchJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:36

patatkraam schreef:

_/-\o_
Slaat idd nergens op OMGponies...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:42

OMGponies schreef:
patatkraam schreef:

Misschien werk ik wel met mensen met een beperking? :)*

Overigens zijn alle argumenten door het plaatsen van dit filmpje onnodig. :')

ja dat bedoel ik toch. Dan is dat je bel;evinswereld. :*

je kijkt alleen niet verder.. er zijn meer mensen die nederlandstalige muziek mooi kunnen vinden. Maargoed. :+

No hard feelings. :')

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:53

Mensen die kedeng-kedeng en andere ellende mooi vinden. :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:54

Mensen die andermans muzieksmaak bespotten :')
Ik hou van Nick en Simon en ik ben er trots op :+

*edit*
Toch maar wat vriendelijkers van gemaakt, OMGpony?
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 05-07-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:54

Ja het is niet je stijl :*

luister er dan niet naar :*

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:55

En ik heb 100 procent NL aan in de auto omdat ik op het werk verplicht 538 luister. 8-)

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:08

offtopic, maar het is Friet en geen Patat. Patatkraam

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:59

Het is patat :9

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:40

neeeeee friet :j

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:41

Lijkt me geen discussie voor hier. :')