eenitraM schreef:Ik ken het amper
Ken het ook niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cchanny schreef:eenitraM schreef:Ik ken het amper
Ken het ook niet
NatasjavE schreef:Electra63 schreef:Ik schijn geen normen en waarden te hebben, want ik ken het Wilhelmus niet.![]()
Wat een onzin wordt hier weer allemaal geschreven.
Nouuuuu, die zal je wel hebben hoor.....,
.......alleen niet de goede![]()
![]()
Anya schreef:Nog even en we krijgen verplicht de bonte dinsdagavondtrein terug, wordt Mies Bouwman uit de kast gerukt en mag je vol spanning kijken wie de Berend Boudewijn TV stoel wint.
En dan mag je met recht als volk zeggen: En wat hebben wij gewonnen Pierre?
Wij hebben xenofobie en bekrompenheid gewonnen
Laten we daar vooral trots op zijn.
Wij hebben het recht gewonnen dat de overheid voorschrijft wat wij leuk moeten vinden, voorschrijft tot ver over de drempel van mijn voordeur wanneer ik voldoende Nederlander ben om mij Nederlander te noemen. Waarbij ik dan tenminste nog het voordeel heb dat mijn voorouders weliswaar Frans waren, maar dat de Hugenoten allang vergeten zijn. Ik kan me permitteren het 'geschift' te vinden wat ze voorstellen
Anne_GTI schreef:vroom bn, bw; vromer, -st 1 vol ijver in het geloof; godvruchtig
Het is maar waar je in geloofd hè.
Blue_Eyes schreef:Niet alleen hun grammatica... wat dacht je van woorden als 'onverveerd', 'betrouwen', ''t aller stond'? Ga maar eens de straat op en vraag zonder uitleg aan 10 Nederlanders wat die woorden betekenen. Ik ben benieuwd hoeveel er antwoord kunnen geven.
@Electra, ik weet niet of je dat wilt
Anne_GTI schreef:EO komt naar je toe deze zomer.... Maar Chi Coltrane wordt toch met enige regelmaat wel gedraaid op Radio 2.
Misschien moeten ze voor de bekendheid van het volkslied gewoon 's avond na de laatste reguliere uitzending lekker het Wilhelmus gaan uitzenden en daarna gewoon ouderwets het testbeeld opzetten.![]()
Chi Coltrane: