Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:43

Faline schreef:
Misschien een beetje cru, maar is het bij nog niemand opgekomen dat het wel eens een (hele slechte) publiciteitsstunt van 538 zou kunnen zijn? Naar mijn weten worden bellers eerst gescreend voor ze in de uitzending belanden. En dan zet ik wel vraagtekens bij de beweegredenen van 538 om zo iemand de uitzending in te sturen.

MamboBeach schreef:
Dat kwam ter sprake bij RTL Boulevard, dat dat in de nacht dus niet gebeurt en dat dat misschien wel handig zou zijn, een screening.
Ik mag aannemen dat dit geen publiciteitsstunt is van 538.

Ze wisten wel dat het over zelfmoord ging maar niet dat deze vrouw dat daadwerkelijk van plan was.

ze krijgen eerst "daniel daniel" aan de lijn, dus ze komen niet direct in de uitzending. Dus dat ze 's nachts altijd meteen door komen is niet waar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:45

Faline schreef:
Misschien een beetje cru, maar is het bij nog niemand opgekomen dat het wel eens een (hele slechte) publiciteitsstunt van 538 zou kunnen zijn? Naar mijn weten worden bellers eerst gescreend voor ze in de uitzending belanden. En dan zet ik wel vraagtekens bij de beweegredenen van 538 om zo iemand de uitzending in te sturen.

Dit zou wel héééééééééél slecht zijn.......

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:47

Jolliegirl schreef:
Faline schreef:

Dit zou wel héééééééééél slecht zijn.......

de politie is er ook op af gestuurd dus dan hebben ze dat ook allemaal in scene gezet?

Heb je het stuk zelf gehoord?

ik geloof er niks van dat 538 dit zelf verzonnen heeft.

Junip

Re: Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:53

Ik word enorm naar van die vrouw.
Ik zal heel bokt over mij heen krijgen met deze uitspraak maar dit is een vorm van aandacht vragen die mij te ver gaat.
Ik heb twee mensen in mijn directe omgeving met bordeliner en ben een bloedverwant verloren aan deze ziekte, deze mensen zouden zo iets nooit op de radio verkondigen.
Zelfmoord willen plegen hoort bij het ziektebeeld van bordeliner. Maar dit op de radio verkondigen absoluut niet.
Bah.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:54

Didoo schreef:
deze mensen zouden zo iets nooit op de radio verkondigen.
Zelfmoord willen plegen hoort bij het ziektebeeld van bordeliner. Maar dit op de radio verkondigen absoluut niet.
Bah.

Bah dat jij direct zo gooit met dit soort uitspraken :r

Zeg nooit nooit........
Een ziektebeeld hoeft niet alles te zeggen......

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:01

Aandacht vragen HOORT bij het ziektebeeld van Borderline Didoo.
Kan je vinden dat dit te ver gaat, gaat het naar een ''gezond'' mens zijn mening ook als het daadwerkelijk om de aandacht ging, maar dat neemt niet weg dat dit bij Borderline past.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:02

Nee zegt een ziektebeeld niet alles?
Als je echt zelfmoord plegen doe je dat meteen, dan ga je dat niet eerst anderhalf uur op de radio bespreken.
Dat ik direct met dit soort uitspraken gooi is omdat mijn broer aan deze klòteziekte is overleden.
Daarnaast heeft een vriendin van me deze ziekte en heeft ook zelfmoord geprobeerd te plegen. Daar kwamen wij perongeluk achter.
En mooi niet dat zij dat ooit op de radio zou verkondigen. Mensen die zelfmoord willen plegen gaan dat niet eerst met andere bespreken.

Ik weet dat dit bij het ziektebeeld past Air, maar zelfmoord op de radio verkondigen gaat mij een stap te ver.

Jullie mogen mij een botte trut vinden, maar als je mensen om je heen moet gaan begraven vanwege deze ziekte ga je misschien anders naar dingen kijken.
Ik heb mijn mening hierover, jullie misschien een andere.
Laatst bijgewerkt door Junip op 09-06-11 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:05

Omdat jouw vriendin en broer zijn overleden betekend niet dat zij hetzeflde zijn als alle anderen...
nee echt, dat gaat niet op....

En anderhalf uur?
Het was geen anderhalf uur. Je moet wel bij de feiten blijven. :)

Het gaat JOU een stap tever... betekend niet dat het niet kan... ;)

Ik vind je GEEN botte trut! Echt niet....
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 09-06-11 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:08

Er is nu weer iets over op 538..
Soort van update...

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:09

Mijn vriendin is nooit overleden, om bij de feiten te blijven.
Het gaat MIJ inderdaad 10 stappen te ver, en dat is MIJN mening en die van een hoop andere in dit topic.
En verder ga ik er ook niet meer op in, ik maak me hier druk over iets waar ik me juist niet druk om wil maken want IK vind dat deze vrouw al genoeg aandacht heeft gehad.

Anoniem

@Didoo
Het overgrote deel wat over zelfmoord plegen spreekt doet het inderdaad niet en het overgrote deel wat het wel doet spreekt er niet over, maar er zijn altijd uitzonderingen. Dat is ook de reden waarom ik in het begin van dit topic zei dat het een heel gevaarlijk iets is om hierin mensen die je niet kent te overbluffen.

Edit: borderline of geen borderline
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-11 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Voor zover er gemeld mag worden via 538 :

De hulp is geboden.
Er wordt alles aan gedaan om wat nodig is, om dat aan te bieden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:10

Dat je dit in je directe omgeving hebt meegemaakt wilt toch niet zeggen dat ieder mens gelijk is?
Ik weet niet maar ik zou nooit durven beweren dat iemand die zelfmoord wil plegen zoiets niet zou doen.
Puur omdat je het gewoon niet kan weten. Je weet niet wat er door het hoofd van zo iemand gaat...
Daarnaast, als je pissig op heel de wereld bent dan doe je juist zoiets als je de mogelijkheid krijgt, lijkt mij.

Dat zeg ik toch ook?
Maar dat maakt niet dat het geen Borderline meer is... je kent je grenzen dan niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:10

Didoo schreef:
Het gaat MIJ inderdaad 10 stappen te ver, en dat is MIJN mening en die van een hoop andere in dit topic.
En verder ga ik er ook niet meer op in, ik maak me hier druk over iets waar ik me juist niet druk om wil maken want IK vind dat deze vrouw al genoeg aandacht heeft gehad.

je kunt ook reageren zonder je druk te maken...

Jij begint met een enóórme knalharde opmerking..
En dan verwacht je dat iedereen ja en amen zegt?

Zo werkt het niet in het leven helaas.

Excuus over je vriendin. Ik was te snel met typen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:11

Je kan je ook indenken, dat de meeste mensen die verkondigen dat ze eruit willen stappen, geholpen worden door vrienden/familie.

Mensen die het er niet over hebben, daar weten vrienden/familie niks vanaf. Dus die konden het niet tegenhouden..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:12

SimoneDV schreef:
Faline schreef:

MamboBeach schreef:
Dat kwam ter sprake bij RTL Boulevard, dat dat in de nacht dus niet gebeurt en dat dat misschien wel handig zou zijn, een screening.
Ik mag aannemen dat dit geen publiciteitsstunt is van 538.

Ze wisten wel dat het over zelfmoord ging maar niet dat deze vrouw dat daadwerkelijk van plan was.

ze krijgen eerst "daniel daniel" aan de lijn, dus ze komen niet direct in de uitzending. Dus dat ze 's nachts altijd meteen door komen is niet waar.

Lees mijn post nog eens.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:14

Waar heb ik gezegd dat ik wil dat iedereen ja en amen zegt?
Die knalharde opmerking is omdat het mij knalboos maakt.

Wel meer dingen werken niet in het leven helaas, dan had ik meer mensen de radio op laten bellen om hun leven te redden.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:14

Didoo schreef:

Ik ben het eigenlijk met je eens. Daarom heb ik het meer te doen met de presentators dan met de persoon in kwestie.
Er zijn mensen die vechten voor hun leven en dat maakt dit VIND IK extra zuur.
Ik heb gewoon niet zo veel met 'zelfmoordmensen' , sterker nog, als je dat wil doen moet je het doen en zo dat je een ander er geen last aan ondervind (buiten emotionele verlies van achtergeblevene natuurlijk).
Nog simpeler > recht op zelfbeschikking.
Ieder zijn mening.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:17

Mijn tante wilde altijd dood en uiteindelijk heeft ze gevochten tegen kanker. Beetje jammer dat er zulke reacties worden gegeven. Ik ken ook iemand die zelfmoord gepleegd heeft, natuurlijk trek je daar mensen in mee, of je het nu kenbaar hebt gemaakt of niet...

Het is niet te zeggen dat als iemand iets zegt over zelfmoord het wel of niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:18

FZ_Lin schreef:
Je kan je ook indenken, dat de meeste mensen die verkondigen dat ze eruit willen stappen, geholpen worden door vrienden/familie.

Mensen die het er niet over hebben, daar weten vrienden/familie niks vanaf. Dus die konden het niet tegenhouden..

Dan komen we beetje bij het concept self-fulfilling prophecy.
Er worden inderdaad mensen zo geholpen, maar in mijn ogen is er een groot deel van de mensen die over zelfmoord praat aandachtszoekers, zeer zeker wanneer deze mensen openbaar erover praten.

@mltex
Mee eens.
Dat je het zelf niet meer ziet zitten daar tot aan toe, maar ik krijg altijd een gevoel van 'de ultieme uiting van egoïsme' bij zelfmoord. Ik weet dat sommige mensen het echt niet meer zien zitten maar op de een of andere manier krijg ik altijd een hele vieze smaak erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:25

Didoo schreef:
Nee zegt een ziektebeeld niet alles?
Als je echt zelfmoord plegen doe je dat meteen, dan ga je dat niet eerst anderhalf uur op de radio bespreken.
Dat ik direct met dit soort uitspraken gooi is omdat mijn broer aan deze klòteziekte is overleden.
Daarnaast heeft een vriendin van me deze ziekte en heeft ook zelfmoord geprobeerd te plegen. Daar kwamen wij perongeluk achter.
En mooi niet dat zij dat ooit op de radio zou verkondigen. Mensen die zelfmoord willen plegen gaan dat niet eerst met andere bespreken.

Ik weet dat dit bij het ziektebeeld past Air, maar zelfmoord op de radio verkondigen gaat mij een stap te ver.

Jullie mogen mij een botte trut vinden, maar als je mensen om je heen moet gaan begraven vanwege deze ziekte ga je misschien anders naar dingen kijken.
Ik heb mijn mening hierover, jullie misschien een andere.

jammer dat jouw hele beeld gekleurd is door jouw eigen ervaringen (Die overigens echt heel naar zijn :(:) sterkte! )...

Maar je kan niet iedereen gelijk stellen en de stiuatie die jij hebt meegemaakt
Als deze vrouw zo graag aandacht wil dat ze haar hele omgeving + nog wat onbekenden van de radio hier in meetrekt. Geeft dat in mijn ogen aan hoe ziek ze is, en hoe ver ze van de realiteit af staat. Of ze nu wel of niet echt dood wil, staat daar los van. Want duidelijk is wel dat ze een gevaar voor zichzelf is...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:33

Het gaat er wat mij betreft helemaal niet om of deze vrouw wel echt zelfmoord wilde plegen of niet. Wat ik echt heel erg vind is dat ze dit als enige manier zag om hulp te krijgen. Hoe geïsoleerd ben je dan? Hoe vaak is ze misschien wel afgewezen door instanties?

Ik denk dat de mensen die deze vrouw zo snel veroordelen nog maar eens zelf in de spiegel moeten gaan kijken en zich moeten afvragen hoe het met het gevoel in hun donder zit, ongeacht wat je zelf wel/niet hebt meegemaakt, want daar gaat het echt niet om. Doet het je niets als je zoiets hoort? Doet het je niets als je je bedenkt dat ze dit misschien wel als laatste redmiddel zag? Wat nou als je zelf zo diep zat en niet meer helder genoeg kon nadenken om gewoon 'een pilletje teveel' te nemen? (kom je later op bokt, lees je de berichten over jou, stort je alsnog helemaal in :D )

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:36

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:46

Waarom zou je dingen met elkaar gaan vergelijken :?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:48

Ik vind dit geen vergelijking... echt niet....