zelf eet ik wel vlees en graag ook. ik vind het heerlijk. ik probeer meestal wel op te letten wat ik koop, maar ik geef ook toe dat als het in de bonus is dat ik er dan een paar pakken van meeneem, dan kan ik de komende 3 weken weer eten.
ik ben student en heb nu eenmaal niet zoveel te besteden, dus als ik mijn leven goedkoper kan maken dan doe ik dat.
heel hypocriet eet ik geen paardenvlees, niet bewust iig

ik ben van mening dat ik belangrijker ben dan een dier (zeker een dier dat ik niet ken, ook weer heel hypocriet is dat soms anders voor mijn eigen hond en paarden) en dus is mijn geluk en gezondheid over het algemeen belangrijker dan dat van een dier. al vind ik wel dat luxe dingen die ik niet nodig heb en weinig waarde aan hecht niet over de rug van dieren mogen gaan. cosmetische proeven op dieren kan ik dan ook niet achterstaan, maar proeven op dieren voor kankermedicijnen vind ik zielig, maar ik snap de noodzaak. ik zou het liever anders zien, maar als het niet kan, dan moet het maar.
op die manier doe ik ook mijn boodschappen, meestal koop ik bij de aldi, lidl, c1000 of appie. ik koop vaak vlees uit de vriezer omdat dat langer houdbaar is en goedkoper. ik wil eten en ik vind je lekker, sorry kip.
mocht ik het nou breder krijgen dan kan ik het me veroorloven om slectiever te zijn, maar tot die tijd, kom ik eerst en dan het vlees.
ik ben daarnaast ook van mening dat de mens een omnivoor is. ik wil hiermee niemand beledigen, dus niet aanvallend zien, maar ik geloof dat wij zowel groente en zaden horen te eten als vlees. daar doen we het goed op en dan zijn we het gezondst.
ik geloof niet in het uitsluiten van een voedingsgroep. net zoals ik ook altijd een beetje argwanend kijk naar dieten waar je voedingsstoffen moet uitsluiten of juist extra moet eten. ik geloof dat we daar niet voor zijn gemaakt.
we kunnen het best uithouden zonder vlees, maar ik denk zelf dat we het wel zouden moeten eten.
ik heb wel een hekel aan dierenleed voor de lol, dus sportjacht vind ik vreselijk.
jacht voor het instand houden van de habitat of vanwege een te groot aantal van een vreemd diersoort in een eco-systeem, prima! jagen voor je eten, ook goed. maar niet om aan je muur te hangen.