Figaro schreef:Silvia schreef:Misschien is die persoon te bescheiden en komt niet genoeg op voor zijn/haar rechten?
Of misschien is er gewoon geen indicatie voor een traplift?
De indicatie ligt er al jaren,maar steeds gaat er iets fout bij het WMO.
Nu word de traplift eindelijk wél toegewezen met precies dezelfde indicatie.
Hier is het WMO heel erg moeilijk.
Ik zal je een voorbeeld geven: een vrouw hier een straat verderop is een jaar bezig om een traplift te krijgen.De vrouw krijgt eindelijk de traplift toegewezen,maar komt te overlijden nog vóór de traplift er is.
Er wonen nieuwe mensen in dat huis,staan ze poosje later daar aan de deur met een traplift.Die hebben we niet nodig hoor zeggen de mensen.Uh ja we komen hem toch plaatsen,we hebben hier een brief met opdracht om te plaatsen.Traplift is wél geplaatst! pff ambtenaren.En dit is echt zo gegaan.
Hier in de gemeente hebben ze zelfs geld uit de WMO pot gebruikt om de molen hier te sponsoren.Molen werd gerenoveerd,de bovenste kap was er af,enz.
Zo zie ik op tv genoeg voorbeelden van hulpbehoevende mensen,die opgesloten zitten in hun flat omdat ze de trap niet af kunnen.Als er dan uiteindelijk de media bijkomt,krijgt de man wél een aangepast huisje.
hiervoor heb je ook een indicatie nodig en als je die hebt dan heeft het WMO niets te willen dan heb je er gewoon recht op. als iemand een indicatie heeft voor huishoudelijke taken dan krijgt diegene de keus of ze hulp via de thuiszorg willen of via PGB. het is wel zo dat bij het indiceren mensen soms wat minder uren geindiceerd krijgen als er mantelzorgers in de buurt zijn.
ben in de war met 1 client van mij. die had eerst hulp huishoudelijke hulp via de thuiszorg en wilde toen overstappen naar PGB. toen ze over gingen stappen (zo'n 3 jaar terug), regelde het CIZ en het zorgkantoor het nog wel. ik heb het toendertijd nog allemaal geregeld met CIZ en zorgkantoor. dat is hierna veranderd. mijn andere client heeft het inderdaad via de gemeente geindiceert gekregen. 
voor de mensen die denken dat PGB alleen daarvoor dient