Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:mika11 schreef:AppelQueen
Dat is ook zo. Hier is in de buurt ook zo'n biologische boerderij. En vlakbij is een winkeltje die verkopen allemaal spullen van hun en van nog een andere biologische boerderij.
En ook 1 restaurant hier in de stad serveren alleen vlees van die biologische boerderij.
Maar het merendeel van de mensen koopt vlees/zuivel bij de supermarkt of slager.
Als je echt wilt kun je kiezen voor vlees/zuivel van zo'n boerderij.
Maar als iedereen dat gaat doen, dat kan eigenlijk niet, want daar hebben ze niet genoeg productie voor.
Het kan zo kleinschalig blijven omdat niet zoveel mensen het kopen.
En het is veel duurder...
Cath_16 schreef:Wij eten 1 keer per week een stukje biefstuk, biologisch. Kost wel wat maar verder eten we geen vlees. Als we kip eten is dat ook biologisch, de kip halen we van zo'n boerderij waar ze los lopen. We halen geen kip/vlees meer uit de supermarkt omdat er ontzettend veel antibiotica inzit wat slecht voor je is. Ook zou je resistent kunnen worden als je veel kip eet. We eten ook 1 keer per week vis die halen we van de markt.
Verder kun je heel veel vegetarische maaltijden maken die lekker zijn en goed vullen, dus hier missen we niks hoor!
AppelQueen schreef:Cath_16 schreef:Wij eten 1 keer per week een stukje biefstuk, biologisch. Kost wel wat maar verder eten we geen vlees. Als we kip eten is dat ook biologisch, de kip halen we van zo'n boerderij waar ze los lopen. We halen geen kip/vlees meer uit de supermarkt omdat er ontzettend veel antibiotica inzit wat slecht voor je is. Ook zou je resistent kunnen worden als je veel kip eet. We eten ook 1 keer per week vis die halen we van de markt.
Verder kun je heel veel vegetarische maaltijden maken die lekker zijn en goed vullen, dus hier missen we niks hoor!
Er zit GEEN antibiotica in consumptievlees, dat is een fabel (die praktijken zijn al zo lang verboden dat de meesten hier op bokt dat nooit gegeten kunnen hebben) Wel zitten er heel veel fosfaten en toegevoegd water in de meeste "supermarktkip"
leve de kiloknaller! door fosfaten neemt de kip ongeveer 1/3 van zijn eigen gewicht aan water extra op. Dus heb je meer "kip" en wordt het lekker goedkoop
Yviertje schreef:loveshadow er zijn heel weinig koeien die nooit buiten komen. Weet niet wie je dat vertelt heeft, maar dat is een fabeltje die de voorstanders voor biologisch vlees de wereld in hebben geholpen.
phormicola schreef:loveshadow schreef:Liever een stuk vlees van een dier met een heerlijk leven dat dan goed geschoten wordt. Liever dat dan een zielige koe die nog nooit daglicht heeft gezien
Maar misschien is het juist beter dat die koe uit z'n leiden wordt verlost dan het hert dat nog jaren rond had kunnen huppelen
We zullen er nooit uitkomen
AppelQueen schreef:Cath_16 schreef:Wij eten 1 keer per week een stukje biefstuk, biologisch. Kost wel wat maar verder eten we geen vlees. Als we kip eten is dat ook biologisch, de kip halen we van zo'n boerderij waar ze los lopen. We halen geen kip/vlees meer uit de supermarkt omdat er ontzettend veel antibiotica inzit wat slecht voor je is. Ook zou je resistent kunnen worden als je veel kip eet. We eten ook 1 keer per week vis die halen we van de markt.
Er zit GEEN antibiotica in consumptievlees, dat is een fabel (die praktijken zijn al zo lang verboden dat de meesten hier op bokt dat nooit gegeten kunnen hebben) Wel zitten er heel veel fosfaten en toegevoegd water in de meeste "supermarktkip"
leve de kiloknaller! door fosfaten neemt de kip ongeveer 1/3 van zijn eigen gewicht aan water extra op. Dus heb je meer "kip" en wordt het lekker goedkoop
phormicola schreef:En trouwens, ik heb gemerkt dat onze C1000 niet meer zo aan kiloknallers doet.
Ik krijg het idee dat het gewoon hetzelfde vlees is, alleen duurder. Ik voel me genaaid
phormicola schreef:Ik kocht ook alleen maar kiloknallersMaar om de dieren activisten de mond te laten snoeren moet ik het driedubbele betalen voor dezelfde meuk
AppelQueen schreef:phormicola schreef:Ik kocht ook alleen maar kiloknallersMaar om de dieren activisten de mond te laten snoeren moet ik het driedubbele betalen voor dezelfde meuk
ja maar als je nu een redelijke prijs betaald, kun je ook een redelijke behandeling van de dieren eissendus dit is misschien even een tussenstap. De kiloknallers werden trouwens verkocht voor ongeveer 50% van de inkoopprijs (mijn oom is slager bij C1000) Daardoor kwam er druk op boeren voor een lage prijs, en dat kwam weer ongunstig terecht bij het dierenwelzijn.
listiglistje schreef:Ik vraag mij werkelijk af wie er nu beter op geworden is na het afschaffen van de kiloknallers bij de C1000,
de winkelier, tussenhandel, de boeren of de diertjes.....ik ben bang niet de laatste groep
OldSkipper schreef:phormicola schreef:Ik kocht ook alleen maar kiloknallersMaar om de dieren activisten de mond te laten snoeren moet ik het driedubbele betalen voor dezelfde meuk
Snap niet dat je trots bent op je zelfhoop niet dat je je zelf een dierenvriend durft te noemen...
OldSkipper schreef:phormicola schreef:Ik kocht ook alleen maar kiloknallersMaar om de dieren activisten de mond te laten snoeren moet ik het driedubbele betalen voor dezelfde meuk
Snap niet dat je trots bent op je zelfhoop niet dat je je zelf een dierenvriend durft te noemen...
_Tara_ schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat de term meuk voor dierenvlees bij mij ook wat verkeerd valt. Maar ik weet ook dat Phormicola een heleboel over heeft voor haar kat. Tenminste, ik lees wel eens topics van haar en haar "pechkat". Dus om dan direct zo'n uitspraak over iemand te doen...
Yviertje schreef:Duur vlees is echt niet altijd lekkerder. Het zogenaamde biologische biefstuk wat mn vriend pas geleden per ongeluk mee nam was echt niet te vreten. En mn vriend weet hoe hij het klaar moet maken, is kok geweest, maar hebben het na 1 hap de prullenbak in gegooit.