Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elevien schreef:@ Angela_28: ik heb je vragenlijst ingevuld
geerke schreef:Mizora schreef:Jep, dierwetenschapper. Inderdaad ANU (principles of animal nutrition). Om het verschil in de maagkwaliteit te zien bij vleeskippen bij meelvoer en brokvoer. De magen van de meelgevoerde kippen waren tweemaal zo groot en gespierd en zagen er gezonder uit. Heel gaaf.
wat vreemd...ik dacht dat kippen steentjes en harde granen nodig hadden om de boel goed te verteren?
Ik zie mijn kippen tenminste regelmatig kleine steentjes eten.
geerke schreef:klopt Sporten...daar is niets aan gelogen.
Omdat de boeren zoveel antibiotica gebruiken hebben wij nu last van resistente bacterieen.
En dat heb ik ook maar uit het nieuws van een tijdje terug...je moet niet de waarheid verdoezelen natuurlijk.
geerke schreef:klopt Sporten...daar is niets aan gelogen.
Omdat de boeren zoveel antibiotica gebruiken hebben wij nu last van resistente bacterieen.
En dat heb ik ook maar uit het nieuws van een tijdje terug...je moet niet de waarheid verdoezelen natuurlijk.
Famke160301 schreef:geerke schreef:klopt Sporten...daar is niets aan gelogen.
Das wel erg kort door de bocht... wat dacht je van huisartsen die om een poep en een scheet AB voorschrijven? Vaak zijn de AB-kuren in de humane geneeskunde zeer kort, te korte kuur zorgt ook voor resistentie. Ook door op vakantie te gaan loop je t risico om zo'n fijne resistente bacterie mee naar NL te nemen. De MRSA bacterie die in ziekenhuizen rondspookt, is nl. van een ander type als die bij varkens voorkomt. MRSA is in principe een huidbacterie (staphylococ) die gewoon bij gezonde mensen voorkomt.
Vuistregel om resistentie te voorkomen: Juist doseren qua kilogram lichaamsgewicht én lang genoeg kuren.
Ben wel met je eens dat t goed is dat er in de veehouderij aangewerkt wordt om minder AB te gaan gebruiken en t in andere oplossingen te zoeken, maar om alles op de veehouderij te gooien vind ik echt not done.