Wouter Weylandt overleden na valpartij Giro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Wouter Weylandt overleden na valpartij Giro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 14:45

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 17:26

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:51

Ja klopt, je zag de paniek ook echt even op tv, maar gelukkig zagen we hem op een gegeven moment bewegen. Hopelijk is het niks ernstigs

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 18:08

Heb er helaas weer niks van mee gekregen (van de etappe bedoel ik dan). Lees dat het over allemaal geitenpaadjes ging?
Heb alleen de finish gezien

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:14

ja die geitenpaadjes waren echt geen succes, daardoor is slagter ook onderuit gegaan in een afdaling.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:15

stef schreef:
Heb er helaas weer niks van mee gekregen (van de etappe bedoel ik dan). Lees dat het over allemaal geitenpaadjes ging?
Heb alleen de finish gezien

Ik ook alleen de finish gezien. Mooie uitslag
Maar Rabo renner hard onderuit gegaan. De (oude) roze trui drager zag er ook wat gehavend uit.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:16

Ja Millar was ook al onderuit gegaan, maar dat was volgens mij nog op een verharde weg. Hij kwam in botsing met een renner naast hem en toen lagen ze beide op de grond

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:20

Eindelijk weer een ritzege voor Nederland! Na 12 jaar ofzoiets? Jammer van Tom - Jelte, hij komt hier uit het noorden en ik ken hem voornamelijk van het schaatsen.Hij was voordat hij prof werd nl een redelijk goede schaatser.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:22

1999 was het de laatste ritzege in de Giro voor een Nederlander. :j

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:23

ja dat was volgens mij van Jeroen Blijlevens

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:31

(Giro) Tom-Jelte Sagter na zware val naar ziekenhuis
11.05.2011 - wielrennen
Tom-Jelte Slagter komt zwaar ten val. Hij is voor nader onderzoek naar een ziekenhuis in Orvieto.

De prachtige dubbelslag van Pieter Weening werd overschaduwd door een zware val van ploeggenoot Tom-Jelte Slagter (foto). De Giro-debutant gleed op het onverharde deel van de finale onderuit en bleef aanvankelijk roerloos liggen. Hulp was snel ter plaatse, onder wie Rabo-arts Gert Wielink. Tom was bij kennis en aanspreekbaar. Hij is voor nader onderzoek per ambulance afgevoerd naar een ziekenhuis in aankomstplaats Orvieto.
Wij zullen dit bericht zo snel mogelijk aanvullen met meer nieuws over de situatie van Tom.

Bron: http://www.rabosport.nl/

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:40

Ik hoop dat het toch nog wat mee blijkt te vallen met hem.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:42

Zo sport journaal, misschien horen we nog wat over hem.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:46

ach Tankink lek.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:59

theo_bos Theo Bos
Zware val van Tom Jelte zonder blijvende ernstige schade hoor ik net. Misschien wel sleutelbeen..

Dit staat op de twitter van Theo Bos

*edit*

(Giro) Gebroken oogkas en hersenschudding Slagter
11.05.2011 - wielrennen
Tom-Jelte Slagter breekt zijn rechter oogkas en loopt een hersenschudding op bij een val.

In het ziekenhuis van Orvieto is bij de woensdag zwaar gevallen Tom-Jelte Slagter (foto) een breuk aan de rechter oogkas en een hersenschudding vast gesteld. Een wond in het gezicht is gehecht. Het goede nieuws is dat bij een CT scan bleek dat hij geen hersenletsel heeft overgehouden aan de zware crash op de Strade Bianche. Slagter blijft minstens een nacht ter observatie in het ziekenhuis van de aankomstplaats van woensdag.
De Giro-debutant gleed op het onverharde deel in de gevaarlijke finale onderuit en bleef aanvankelijk roerloos liggen. Hulp was snel ter plaatse, onder wie Rabo-arts Gert Wielink. Tom was ook direct na zijn val bij kennis en aanspreekbaar. Hij werd snel per ambulance naar Orvieto vervoerd. Daar volgde snel een diagnose.

Bron: www.rabosport.nl

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:22

Hij heeft dus (ook) een goede smak op zijn hoofd gemaakt.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:27

yeps je zag hem in sportjournaal vallen en toen zag je dat hij op de zijkant van zijn hoofd terrecht kwam en toen op zijn rug roerloos bleef liggen. Gelukkig geen hersenletsel voor hem en hopelijk is hij snel weer de oude en pijnvrij.
Ik schrok wel toen ik het zag, want de val zelf zag je dus niet gebeuren, je zag een raborenner roerloos op de grond liggen met al 3 mensen bij hem die behoorlijk paniekerig deden. En toen hoorde je het commentaar op de belg al van neej he laat het niet waar zijn. Maar gelukkig is het voor hem redelijk goed afgelopen en hij mag denk ik van geluk spreken dat er geen hersenletsel is.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:28

Ja nu zit het natuurlijk heel vers in het geheugen dat een val dodelijk kan aflopen.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:29

Yep precies, is ook logisch, ik schrok me ook rot hoor en dacht ook van nee he laat dit niet hetzelfde zijn. Maar ik vind eigenlijk ook dat ze de renners niet over zulke wegen mogen sturen. Die kiezelsteentjes stuiteren alle kanten op en dan hebben ze ook nog eens hele smalle bandjes, dus dat kan gewoon ook niet zonder valpartijen zijn

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:31

Jeetje, dat is dus een flinke smak geweest zeg. Kan me de paniek van omstanders wel voorstellen, met het ongeluk van Wouter vers in het geheugen weer zo'n jongen roerloos op straat zien liggen is ook niet niks.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:32

Wat een begin van de Giro zeg. Aan ene kant wint Weening en aan de andere kant de zware ongevallen die plaatsvinden.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:35

Gelukkig waren er geen omstanders in de buurt, want dan maak je de paniek alleen maar erger denk ik, want hij had wel een fikse wond in het gezicht wat hevig aan het bloeden was. En ik denk dat daardoor de giro organisatie zo geschrokken reageerden, want die zijn bijna als eerste aanwezig als een renner blijft liggen.
Gelukkig zagen we af en toe shotjes van Slagter en toen zagen we eindelijk zijn armen en benen bewegen, dus dat is dan al weer een schrik minder.

*edit* Is het misschien een idee om een speciaal Giro topic te openen, waar we gewoon over de koers e.d. kunnen praten? Zodat dit topic van Wouter over Wouter blijft?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:43

Is misschien wel een goed idee, ik vind het in ieder geval wel leuk om over de Giro (en alle andere grote rondes?) te kletsen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:44

Ja ik wilde het ook al voorstellen. Wist niet dat er zoveel de Giro keken!

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:47

Flew schreef:
Is misschien wel een goed idee, ik vind het in ieder geval wel leuk om over de Giro (en alle andere grote rondes?) te kletsen.

Ja dat vind ik dus ook... Ik kijk echt alles... vanaf de voorjaarsklassiekers tot het WK