Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik zag vanmorgen mijn directeur Financiën 3 x buiten staan om te roken, er was toch geen collega die er wat van ging zeggen.
Electra63 schreef:Maar dat geldt dan ook voor overgewicht, sportblessures etc. dus waar leg je dan de grens?
annastasia schreef:De zorgpremie is al met meer dan 100% omhoog gegaan afgelopen jaren, vindt het nu wel welletjes.
De premie kost me al bijna 25% van m'n maandloon.
Electra63 schreef:Als dat zo is, dan heb je in ieder geval recht op zorgtoeslag (of je moet een partner met een hoog inkomen hebben).
De premies zullen in de toekomst alleen maar meer stijgen. De kosten van de gezondheidszorg zullen alleen maar toenemen door o.a. de vergrijzing.
Electra63 schreef:annastasia schreef:De zorgpremie is al met meer dan 100% omhoog gegaan afgelopen jaren, vindt het nu wel welletjes.
De premie kost me al bijna 25% van m'n maandloon.
Als dat zo is, dan heb je in ieder geval recht op zorgtoeslag (of je moet een partner met een hoog inkomen hebben).
De premies zullen in de toekomst alleen maar meer stijgen. De kosten van de gezondheidszorg zullen alleen maar toenemen door o.a. de vergrijzing.
Vjestagirl schreef:Arabesk schreef:was het laatst niet bij de rekenkamer dat rokers juist goedkoper zijn omdat ze eerder dood gaan?
Voor werkgevers niet...
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat rokers minder salaris krijgen. Blijkbaar zijn ze vaker ziek, en idd, iedere keer eventjes 5 minuutjes naar buiten voor een sigaret, laten we zeggen 6 per werkdag, 30 minuten per dag, is 2,5 uur per week is 10 uur per maand minder werken. Nou, dat mag best van je salaris af...
annastasia schreef:En als je een keer wat hebt dan moet je het ook nog eens zelf gaan dokken.
Misschien toch maar beter dat we mensen niet altijd overal mee kunnen helpen, wordt je ook niet zo oud en zijn de zorgkosten ook niet zo hoog.
Liever ''gezond'' 70 worden als met allerlei medicijnen en kwalen 90.
manzano schreef:Ik heb een collega die minstens 5x per dag gaat roken en dan steeds een kwartier weg is. Dat stoort me mateloos
We hebben geen "baas" op de werkvloer en bij ons is tijd veel eigen verantwoordelijkheid.
Tuurlijk kan ik die collega er op aanspreken of m'n baas of wat dan ook...... maar dat vind ik ook lastig.
odetteke schreef:manzano schreef:Ik heb een collega die minstens 5x per dag gaat roken en dan steeds een kwartier weg is. Dat stoort me mateloos
We hebben geen "baas" op de werkvloer en bij ons is tijd veel eigen verantwoordelijkheid.
Tuurlijk kan ik die collega er op aanspreken of m'n baas of wat dan ook...... maar dat vind ik ook lastig.
Maar dat maakt jou toch niet zo veel uit hoeveel pauze hij neemt? Als zijn werk er onder te lijden heeft ziet je baas dat uiteindelijk vanzelf aan zijn prestaties? Er zijn mensen in 6 uur werken met 2 uur pauze meer werk verzetten dan in 7 uur tijd met 1 uur pauze.
odetteke schreef:manzano schreef:Ik heb een collega die minstens 5x per dag gaat roken en dan steeds een kwartier weg is. Dat stoort me mateloos
Maar dat maakt jou toch niet zo veel uit hoeveel pauze hij neemt? Als zijn werk er onder te lijden heeft ziet je baas dat uiteindelijk vanzelf aan zijn prestaties? Er zijn mensen in 6 uur werken met 2 uur pauze meer werk verzetten dan in 7 uur tijd met 1 uur pauze.
xxriiannee schreef:Dat is het hem dus. Niet-rokers besteden die tijd misschien wel weer aan iets anders. Dat zie ik hier ook. Een praatje met die, dan weer met die, een prive mailtje sturen etc. De ander neemt die tijd voor een sigaret. Dat houd je altijd.
manzano schreef:Ja zo werkt het bij ons helaas niet......
En sowieso ben ik het daar niet mee eens. De achterstanden zijn enorm bij iedereen, dat is geen "ramp" als je gewoon hard werkt, je uren maakt en je het daarin niet kan halen.
Ik vind dat als je 40 uur geacht wordt te werken, je gewoon 40 uur moet werken. Er is genoeg te doen.