Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FaberSmid schreef:Mijn persoonlijke ervaring van halal en kosjer vlees, is de respectvolle dierwaardig verzorging van fokkerij, geboorte, opfok, mesterij, transport, slachten en vlees. Dat zijn absoluut niet dezelfde dieren etc waar u over doet schrijven.
Halal en kosjer vlees is niet alleen maar vlees van dieren die op die wijze geslacht zijn. De dieren moeten vanaf begin tot eind diererecht en dierwaardig en met respect naar geloof behandeld worden. Als daar wat doet ontbreken is het al geen halal en kosjer vlees meer.
Zahlina schreef:De wijze waarop wij in nederland met dieren omgaan die we eten vind ik eerlijk gezegt vele male erger dan dat een dier onverdooft de keel wordt doorgesneden.
Leuk zal het vast niet zijn voor het dier maar het gaat maar om een paar minuten.
Ik vind het eigenlijk heel hypocriet dat men zich hier druk om kan maken maar nog steeds wel een gewoon stukje vlees bij de slager vandaan haalt, of een burger bij de MC en dan helemaal niet te spreken over een stukje kip bij KC.
Zahlina schreef:En zal het zonder een stroomstoot of pin door het hoofd de keel doorsnijden dan echt zoveel meer stress opleveren dan dat het dier al vanaf zijn geboorte heeft?
We praten hier over dieren die over het algemeen gesproken geen dierwaardig leven hebben geleeft en dan gaan we ons drukmaken om een "dierwaardig" uiteinde.
Nee voor mij is dit de wereld op zijn kop.
Amalarab schreef:Eén stap is zo gezet Jolliegirl, verminder de consumptie van vlees (of stop deze geheel)
papagroom schreef:Of je nu voor of tegen bent...inperking van godsdienstvrijheid is geen issue....nergens staat namelijk dat de gelovigen vlees moeten eten.....alleen dat het vlees dat ze eten op een bepaalde manier behandelt moet worden...
Zahlina schreef:En zal het zonder een stroomstoot of pin door het hoofd de keel doorsnijden dan echt zoveel meer stress opleveren dan dat het dier al vanaf zijn geboorte heeft?
We praten hier over dieren die over het algemeen gesproken geen dierwaardig leven hebben geleeft en dan gaan we ons drukmaken om een "dierwaardig" uiteinde.
Nee voor mij is dit de wereld op zijn kop.