Jemig, wéér een schietpartij met fatale gevolgen en gewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:04

SAKKIA schreef:
ik voel me niet banger of onveiliger en sta het ook niet toe om dat te laten gebeuren, als je je alles gaat aantrekken heb je volgens mij geen leven meer, maar.........
De vader van een vriendin is agent bij dit korps en daarom is dit geen ver van mijn bedshow meer ;)

Daar heb je gelijk in! Als je alles moet aantrekken heb je geen leven meer! Dat kun je niet meer trekken!

SAKKIA

Re: Jemig, wéér een schietpartij met fatale gevolgen en gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:09

Je ziet vaker dat dit soort dingen in een soort hoos komen. Denk aan het koniginnedagdrama en daarna de dam-schreeuwer en de waxinelichtgooier.
Zo hebben we nu ook een aantal "incidenten" (vind ik zelf niet helemaal het juiste woord) waar de media direct bovenop springt en het tot in den treure wil uitcristalliseren. Aan de andere kant is er waarschijnlijk ook de behoefte vanuit de maatschappij dat de media deze rol op zich heeft genomen, want het internet staat er vol mee en de reacties blijven maar komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:18

K_im schreef:
Ik ben zo voor het feit dat niemand meer met een vuurwapen over straat mag! (behalve agenten etc.)

Denk je dat dit één wapen wat nu al illegaal is, minder wordt?

Het enige wat strengere regelgeving mbt wat al prima geregeld is oplevert, is meer frustratie bij bona fide burgers.

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:24

Dit is echt verschrikkelijk..
De agent die is omgekomen woont bij mij in het dorp, heb maandag nog een praatje met hem gemaakt en nu is hij er niet meer..

Ik kan het niet bevatten, vind het vreselijk voor zijn familie, vrienden en alle andere betrokkenen.....
Heb hier gewoon geen woorden voor.....

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:24

K_im schreef:
Ik ben zo voor het feit dat niemand meer met een vuurwapen over straat mag! (behalve agenten etc.)

Het nadeel is dat als ze geen vuurwapen meer mogen gebruiken dat ze wel andere wapens gaan gebruiken!
Ze vinden altijd wel een "iets" om het geen mee te doen wat ze er mee willen doen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:25

Wapens verbieden wekt alleen maar meer criminaliteit en illegaliteit op..
Stel je eens voor dat cocaine enz gelegaliseerd werd, dan was er een stuk minder drugscriminaliteit, werd er niet meer stiekem gedealt, en was het ook geen ene zak meer waard..

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:33

Jaime_ schreef:
Wapens verbieden wekt alleen maar meer criminaliteit en illegaliteit op..
Stel je eens voor dat cocaine enz gelegaliseerd werd, dan was er een stuk minder drugscriminaliteit, werd er niet meer stiekem gedealt, en was het ook geen ene zak meer waard..

om cru te zeggen, dus slecht voor de economie!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:39

t gaat echt nergens anders meer over op de radio , t meisje is een vrouw begin 20 en werkte bij de zeehonden crece te pieterburen damesschoen , over de agenten word weinig gesproken.

jaime_ dan hadden we wel een stuk meer junken overlast ben ik bang , en overal troep (spuiten ,folie, ed )op straat liggen , wat dan weer gevaarlijk is voor kleine kinderen die dan de dupe zouden worden.

ik zou niet graag de regels maken in nederland :P

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:45

En ook nog in Baflo... >;) Ik bedoel, uiteraard het moet nergens voorkomen.
Maar Baflo, of all places?!?

Vreselijk. Arme nabestaanden van de politieagent en jonge meid.
Politieagent vermoord met eigen dienstwapen. Jezus, is toch van het zotte!
Baflo is in rep en roer.
Heel raar, zo dichtbij opeens.
De veilige plek waar ik opgegroeid ben, krijgt opeens een enorme deuk.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:58

Meloen schreef:

Baflo is in rep en roer.

word ik nou gek jij woonde toch altijd in Mensingeweer ? (dicht bij )

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:29

Ik mijn jonge jaren is er bij ons op de hoek een winkeleigenaar vermoord. Ik heb de moordernaar zelf gezien voordat het gebeurde. Ik liet de honden uit. Toen ik met mijn rondje klaar was en weer langs de winkel kwam stonden er allemaal politiewagens en ambulances.
Ik ben daar nooit bang van geworden. Vooral als je nog bedenkt toen ik daar liep de jongen aan de andere kant van de straat stond. Ik had altijd een hekel aan die vent, want hij had ook een onopgevoede pittbul. Alleen.... dat was toen wel heel raar hij was dit keer zonder hond.
Toen ik thuis kwam vertelde mijn ouders dat hij de winkelier had aangevallen in de winkel (hij was betrapt tijdens het inbreken) met een slagermes. Onwijs triest en onnodig allemaal. Toen kwam het al voor en in de toekomst komt het ook weer voor.
En wat is dichtbij?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:49

Jaime_ schreef:
In nederland is er ELKE dag, minstens 1 schietpartij, alleen halen de meesten het nieuws niet eens.. nu valt het opeens op na dat drama in alphen ad rijn.. maar het is dus niets om nu opeens bang te worden.. want op het drama in alphen na is het niets heftiger dan dat het altijd al geweest is..

Is dat echt zo? :oo Iedere dag minstens 1? Maar Nederland is zo klein :oo Ik kan 't me echt niet voorstellen.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:18

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:20

ik las net op een ander forum dat het om een 29 jarige vrouw zou gaan, geen 15 jarig meisje.
En ook dat dit weer een uitgeprocedeerde asielzoeker was..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:29

Je moet niet te veel uitgaan van wat er op het internet geschreven wordt :n Heel veel is gewoon niet waar.
Het is idd een 29-jarige vrouw en geen 15-jarige, maar ook over de dader is nog niet zo veel bekend.

Ik wacht toch liever op de bevestigingen van de politie dan dat ik de geruchten stroom op het internet ga geloven. En ja daar doen ook gerespecteerde nieuwssites zoals de NOS aan mee.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:12

ja in het bericht wat ik neer heb gezet staat ook 29 jaar, maar had al eerder op RTV Noord gelezen dat het om een 15 jarig meisje ging, vandaar dat ik hier ook zei een 15 jarig meisje

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:10

Het is officieel bevestigd wie het eerste slachtoffer was. Er waren geruchten over een 15 jarig meisje, stond ook op verschillende nieuwssites, maar dit is dus niet waar. Het gaat om de 29-jarige Renske. Bioloog bij de zeehondencreche in Pieterburen... Hoe ze om het leven is gekomen is nog niet officieel bekend gemaakt. Gerucht gaat nog steeds dat ze is neergeslagen met een brandblusser... :n

http://www.gic.nl/nieuws/agent-neergesc ... ienstwapen
Laatst bijgewerkt door ElineS op 14-04-11 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:14

Het komt nu inderdaad wel erg dichtbij. M'n vriend is agent in Groningen, gelukkig andere regio, en die belde me gisteravond om 't te vertellen en dat hij oké was. Maar die was ook wel echt van slag, je wordt wel weer met je neus op de feiten gedrukt. Dit had iedereen kunnen gebeuren, ook hem. :\

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:06

fuego3 schreef:
Meloen schreef:

Baflo is in rep en roer.

word ik nou gek jij woonde toch altijd in Mensingeweer ? (dicht bij )

Je wordt niet gek. Klopt :)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:32

Mijn papa is een directe collega van de overleden agent. Het was zon ongelooflijk aardige man! Sociaal, spontaan en zette zich in voor de jeugd in onze omgeving.Twee van zijn kinderen zitten bij mij op school, en er was echt een zeer trieste stemming.
Wat mijn vader gehoord heeft op het werk is het volgende. De hoofdagent ging met een onopvallende motor naar de plek des onheils na een melding van een vrouw die mishandeld werd. Uiteindelijk belandden ze op het station maar de agent verliest zijn wapen. Dit komt waarschijnlijk vanwege de dikke motorhandschoenen. Het wapen valt op de grond, de verdachte krijgt hem te pakken en schiet de agent een paar (?) keer in zijn borst. De agent kon nog opkrabbelen en vluchtte naar zijn motor. Helaas kwam de verdachte achter hem aan. De agent riep nog 'ik geef me over!' maar toen schoot de dader hem in het hoofd. Mijn papa ziet dus dat beeld steeds voor zich en is er helemaal kapot van. ;(

Waarschijnlijk is de dader daarna naar de politie auto gevlucht en schoot nog twee keer in op een andere agent. Gelukkig (!) was daarna het wapen leeg. Andere agenten schoten ondertussen 2x in de dader zijn borst en in het been. Echter leeft de dader dus nog steeds. In dit geval zou ik zeggen; onkruid vergaat niet en de besten gaan als eerste.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:47

Ik hoorde het vanmorgen vroeg.. Echt verschrikkelijk.. Renske woonde altijd bij mij in het dorp, zat bij mijn broer in de klas, ik bij haar broertje, waardoor ik ook wel vaak bij hun thuis speelde. Was echt een lieve, zachtaardige meid, snap niet dat dit haar heeft kunnen gebeuren. Heb haar al jaren niet gesproken, maar is echt verschrikkelijk voor haar familie en vrienden..
De motoragent, was ook een aardige man. Ik hoorde het van Manoee (bovenstaande reactie), die bij hem in het dorp woont. Wij werden een keer aangehouden, omdat we zonder helm op mijn scooter reden. In plaats van ons een dikke bekeuring te geven, bracht hij Manoe naar mijn huis en moesten we vanaf daar mét helm op verder rijden.. De enige ervaring met hem, maar 9 van de 10 agenten had ons een boete gegeven. Was echt lief.. Ook voor zijn familie heel veel sterkte..

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:47

Verschrikkelijk! Ik ben ook collega van de agent, weleenswaar in een ander korps, maar je wordt maar weer even met je neus op de feiten gedrukt..
Ik heb er werkelijkwaar geen woorden voor..

Mijn medeleven gaat uit naar de familie, vrienden en collega's van de slachtoffers.. Verschrikkelijk..

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 23:06

Echt heel erg, ik heb tijdens mijn werk 2 keer wapen moeten trekken maar gelukkig nooit hoeven gebruiken. Pepperspray en wapenstok wel, al is dat heel anders dan je dienstwapen trekken en gebruiken, toch stelt dat niks voor bij deze situatie.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:06

Ben vandaag nog in Baflo geweest.
Er hing toch wel een andere sfeer als anders.....
Denk dat het ook nog wel even gaat duren voor iedereen weer het ''oude leven'' hervat.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:11

annastasia schreef:
Ben vandaag nog in Baflo geweest.
Er hing toch wel een andere sfeer als anders.....
Denk dat het ook nog wel even gaat duren voor iedereen weer het ''oude leven'' hervat.

ja dat denk ik ook , mensen zoeken elkaar op op straat en willen allemaal hun praatje/gevoelens kwijt.
t heeft erg veel impact in een kleine en ook nog redelijk gelovig dorpje waar normaal niets te beleven valt en ze al blij zijn dat ze uberhaubt een station bezitten.