Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:26

Miepie77 schreef:
een kind laten staan met een dode pup in de armen, daar valt niets aan te veranderen of te vergoeilijken

mijn honden lopen mij ookwel eens voor de voeten en dan stap je wel eens op een teen/pootje, maar ze zijn dan niet ineens per ongeluk dood

Daar ben ik het mee eens, zijn reactie is niet goed te praten. :n Maar al die mensen die afgeven op die man omdat hij de pup expres zou dood hebben getrapt, daar heb ik het over. Dacht dat jouw reacties daar ook over gingen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:37

NienkeNiels schreef:
natuurlijk had er veel voorkomen kunnen worden als de hond was aangelijnd maar misschien was het hondje losgeschoten? of onbewust even losgelaten? er waren namelijk kinderen in het spel!! Ik vind het laf van die trimmer hij had makkelijk even kunne stoppen en zeker als die mensen het gevraagd hadden.

Als je met de auto rijd en er steekt een mama eend met jonkies over rijd je er toch ook niet overheen? Omdat die eenden daar niet horen en het hun eigen schuld is dat ze op de weglopen? Kom op zeg

even over het dik gedrukte stukje, dat hangt van de situatie af! ik heb een keer op een 80 km weg gereden waar het behoorlijk druk was.
Eendjes op de weg, en goddank is de man/vrouw in de auto voor me door gereden en niet vol in de ankers gegaan.
Had hij/zij dat wel gedaan dan was het een flinke kettingbotsing geweest!

Dus ja, als de situatie dusdanig is dat ik van mening ben dat ik niet kan stoppen, dan rij ik ook over een mama eend met jonkies heen. Hoe banketstaaf dat ook is.
En dat de trimmer had kunnen stoppen toen de mensen het vraagde? daar kan je niet standaard vanuit gaan.
9 van de 10 harlopers/trimmers lopen met MP3/oordopjes in. Dan hoor je dus niet wat iemand anders zegt vanaf een afstandje (en ik zeg bewust van een afstandje omdat deze hond losliep, en als ze dichtbij hadden gestaan dan hadden ze er neem ik aan voor gezorgd dat de hond niet voor zijn voeten had kunnen komen).

Wel had het netjes geweest als hij was gestopt en naar de ouders was gegaan ipv doorlopen. Maar iedereen maakt andere keuzes op zo'n moment.
Hij maakte de keuze om door te lopen, want op dat moment was dat voor hem de meest logische keuze waarschijnlijk

NZ92

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:40

Tuurluk had de trimmer kunnen stoppen en zat echt geen auto achter hem! Van de auto op de weg en kettinbotsing ben ik natuurlijk met je eens. maar dit had avoorkomen kunnen worden

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:40

Wow. in Oldenzaal. Ik woon daar. Heftig.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:42

NienkeNiels schreef:
Tuurluk had de trimmer kunnen stoppen en zat echt geen auto achter hem! Van de auto op de weg en kettinbotsing ben ik natuurlijk met je eens. maar dit had avoorkomen kunnen worden

idd en een ipod is echt een wel heel slap excuus, dan gaat je gehoor er ook aan als je niets meer om je heen hoort en ziet

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:43

NienkeNiels schreef:

Inderdaad, als de eigenaren hun hond hadden aangelijnd of opgevoed... dat in het eerste geval.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:44

Bah wat een misselijke streek :r

Wat is deze wereld toch ook tolerant naar anderen toe!

Chantaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:44

Bah, waar gaat het heen met de wereld.
Vreselijk !

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:46

Fiffill schreef:
NienkeNiels schreef:

Inderdaad, als de eigenaren hun hond hadden aangelijnd of opgevoed... dat in het eerste geval.

een meisje van 11 met een pup, leven en laten leven

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:53

walgelijk , je zou toch hopen dat hij bij zijn volgende ronde hardlopen een hartverknettering krijgt :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:12

Miepie77 schreef:
Fiffill schreef:

Waar beide ouders bij waren en de pup ook niet aangelijnd hebben.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:15

NienkeNiels schreef:

Jij begint zelf over een auto.. Dat heeft niks met de hardloper te maken ;)

Maar even uitgaande van de nieuws berichten. Hij stapt op/tegen de hond die op een voor/onder zn schoenen loopt (niet expres en ws ervan uitgaande dat die tegen een stootje kan) en gaat rustig door. Op dat moment had hij ws niet eens direct in de gaten dat de hond dood was (lijkt mij).
Voor het kind de hond in de armen heeft en constateerd dat die dood is ben je minimaal een minuut verder denk ik? (of zal het langer zijn? Of korter? Je loopt/rent erheen, kijkt wat het hondje heeft en controleerd daarna pas hartslag ed lijkt me...)

En nee, ik praat het niet goed maar probeer het van de andere kant te bekijken. Ik heb nl ook wel eens een klein kind omver gelopen (zonder doorgehad te hebben dat het kind ineens voor mn voeten stond) en een loslopende hond tegen mn benen gehad.

Hij zal echt niet boven op een hond van 6 maanden zijn gesprongen, beestje van het voetpad afgeschraapt hebben, in de armen van het kind leggen en lachend gezegd hebben"en nu issie lekker dood! Eigenschuld dikke bult! Lekker puh, nanananana!" en "dat krijg je ervan als je je hondje niet aan de lijn doet".

Dat laatste is imo ongelofelijk ongeloofwaardig...
Maar dat is misschien alleen mijn mening ;)

Edit: typo's, sorry zit via mn telefoon te bokken ;)
Laatst bijgewerkt door Mri op 10-04-11 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:18

eenitraM schreef:
Tjah, je kunt het van twee kanten bekijken. Voor hetzelfde geld was het hondje onder de voeten gelopen.

Wie zegt dat dit met opzet is gebeurd?

geheel objectief is dit stuk idd niet.
wel erg tragisch.

helaas moet ik als ik hardloop soms ook erg oppassen met honden, meestal loop ik dan een stukje totdat ze weer teruggaan.
ben ook al verschillende keren gebeten door een voetzoeker die "speels" was.

erg sneu dat die man is doorgegaan, daar kan ik met mn verstand dan niet bij.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:21

Waarom gaan julie nu niet in op het laatste bericht? Of geloven jullie liever het bericht van de Telegraaf? ;) Is natuurlijk wel spannend en kun je lekker hakken...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:22

heb niet alles gelezen, er werd voornamelijk geroepen dat de trimmer niet spoorde.
paar creatieve straffen en gezaagd over opvoeding van honden en ouders.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:22

hhmmm tsja... mag hopen dat wanneer de man het niet door heeft gehad dat de hond dood was, na het lezen van dit bericht zichzelf zal melden in elk geval. Doet hij dat niet, dan lijkt het mij duidelijk...

edit: spits bericht gelezen. man heeft zich dus wel gemeld, gelukkig maar!
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 10-04-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:23

Miepie77 schreef:
Fiffill schreef:

Praat een ongeluk natuurlijk nog niet goed, dat is zo. Maar de ouders waren er toch bij? Je wilt niet weten hoeveel van die onopgevoede honden er hier rondlopen, gestoord wordt je er van. Dit is natuurlijk heel sneu allemaal, maar ik heb ook 'n keer ineens een hondje in het bos achter mijn paard gehad. En ik reed netjes op het ruiterpad, wandelpad was er niet eens zo dicht in de buurt. Beest blafte ineens terwijl 'ie vlak achter de achterbenen van m'n paard liep, ik schrok me een ongeluk en gelukkig keek m'n paard niet op of om. Maar belachelijk is dat toch, er kan zo een ongeluk gebeuren...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:24

opisop_shop schreef:
hhmmm tsja... mag hopen dat wanneer de man het niet door heeft gehad dat de hond dood was, na het lezen van dit bericht zichzelf zal melden in elk geval. Doet hij dat niet, dan lijkt het mij duidelijk...

In een ander bericht heeft hij zich al gemeld hoor...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:24

ik zag het net, post al aangepast :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:25

opisop_shop schreef:
ik zag het net, post al aangepast :)

;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:27

leven en laten leven wordt soms heel moeilijk als je weer een hond van je kuit moet halen :')
dit is slechts 1 van de vele verhalen, helaas.

maar hij had zich gemeld las ik, tof :)
hopelijk komen beide partijen eruit.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:29

Nou ja, het is dus niet zeker of het helemaal expres gebeurd is...De reactie achteraf is natuurlijk echt bot...En als de hond opslag dood was, had de trimmer dat ook gemerkt denk ik...? Maar goed, hij heeft zich achteraf gemeld, ik denk dus eigenlijk dat het niet met opzet was...

Ik heb trouwens zelf wel eens een smerige hielenbijter achter me aanghad tijdens het joggen...Die heeft van mij ook zonder pardon een trap gekregen. Voed je hond op en hou hem op je erf, klaar.

Of krijg maar eens zo'n rotkleffertje achter je aan terwijl je net buiten rijdt met je paard, en dan het liefst nog een groen beestje onder je kont...Ook geen pretje...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:30

MamboBeach schreef:
Waarom gaan julie nu niet in op het laatste bericht? Of geloven jullie liever het bericht van de Telegraaf? ;) Is natuurlijk wel spannend en kun je lekker hakken...

had het andere bericht niet gelezen :o , en nee wil niet hakken , maar zo ga je niet met gevoelens van een kind om alleen omdat een hond niet aangelijnd is , ongelukken gebeuren.
maar blijf dan staan en handel zoiets netjes af ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:32

Miepie77 schreef:
Nicolletje schreef:
Een hond doodtrappen voor de ogen van de kind-eigenaar dan heb je geen ziel wat mij betreft :n

Maar ik zat ook te denken, wat nou als het anders was geweest.
En de hardloop-meneer vriendelijk had gevraagd of ze de hond wilden aanlijnen.
En vervolgens de Familie Knok van de picknicktafel was opgestaan "Bemoei je niet met hoe ik mijn hond hou!!" :(

In zo'n wereld leven we tegenwoordig.

Dan nog trap je een hond niet dood! :n

Neuh dat zeg ik ook niet :n er is imo geen excuus om een pup [expres] dood te trappen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:36

maar over het algemeen genomen moeten de meeste artikelen van de telegraaf met een korreltje zout genomen worden. Tis een makkelijk te kezen krant maar heeft in heel veel gevallen ook veel weg van de story/prive/weekend.

Een sensatie krant. Net als dit stukje. Want de titel "trimmer trapt expres puppy dood", tja dat is alleen om lezers te trekken...

Denk dat als je hardlopers vraagt hoeveel er 1 of meerdere keren over een hond gestruikeld zijn, dat de meesten hun hand opsteken.
Waarschijnlijk ook deze man. En ja, de meeste honden lopen daarna weer vrolijk verder. Ik zie het zelf ook gebeuren dat ik na het struikelen de 10e hond illegaal loslopende hond op een dag ook roep dat de eigenaar verdorie zn hond is lekker aan de riem moet houden zonder direct door te hebben wat de schade is,
Tis maar net hoe het gebracht wordt ;)