Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:47

Daar heb je gelijk in Winnetje3, maar ondanks dat ik het totaal niet met zulke mensen eens ben, respecteer ik wel hun mening. Dat is iets wat ik hier wel een beetje mis in het topic. Een discussie vind ik persoonlijk een belangrijk iets, maar nog belangrijker daarin vind ik hoe loodrecht de meningen ook tegen over elkaar sta, respecteer wel de mening die een ander geeft.

Er staan ook uitspraken in dit topic waarvan mijn mond totaal openvalt van verbazing, maar het is en blijft hun mening.

Al hoop ik daarbij wel dat deze mening voort vloeit uit het feit dat ze totaal geen ervaring hebben met dit soort dingen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:48

Elma_ schreef:
Ik snap het wel hoor ;) en jullie denkwijze ook, maar dat neemt niet weg dat ik absoluut gewoon geen respect kan opbrengen voor mensen die -wat er ook is gebeurd- zoveel omstanders een trauma bezorgen :) daar kun je je heeeel druk om maken, maar je kunt ook accepteren dat niet iedereen hetzelfde denkt :(:)

Ik denk dat we het hier niet hebben over iemand die geheel helder na kon denken over wat hij deed. En dan nog: er zijn op de wereld veel voorbeelden die de aandacht willen trekken door een bom om hun buik te binden en die dan te laten ontploffen. Dan zouden er veel omstanders blij zijn als ze er alleen maar met een mentaal trauma vanaf komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:50

xDonja schreef:
[naam], waarschijnlijk hekel aan zichzelf... Ik kan zo wel 5 manieren bedenken om het minder pijnlijk te doen... Misschien iets uitgehaald wara hij ontzettend veel spijt van heeft gehad?
In dat geval vraag ik me af of we nu moeten hopen dat hij het overleefd, of juist niet.

Fietspomp

Zo ben ik even blij dat ik toch maar niet naar de stad ben geweest vandaag. := (Ik had de planning om naar de Dam te gaan, daar zit een grote AH met veel meer producten dan de AH op het IJ).

Wat verschrikkelijk ook voor de omgeving, dit wil je gewoon niet zien. Bah. -O-

Desty

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:52

Afschuwelijk wat hier gebeurt is, voor die man (om wat voor rede hij dit dan ook gedaan heeft) maar tevens ook voor de omstanders die 'machteloos' toe hebben moeten kijken. Ik denk dat deze man (aan de hand van het filmpje en de foto's) wel voor 80% verbrand is over zijn lichaam en ben bang dat hij het niet gaat halen.
Verschrikkelijk knap van omstanders dat ze direct te hulp zijn geschoten!

Hier nog wat foto's van de hulpverlening erna (politie, ambulance/trauma personeel en brandweer)
Ook deze foto's kunnen als schokkend worden ervaren, de man is duidelijk zichtbaar!
http://maartenbrante.com/maartenbrante. ... dam.html#0
Laatst bijgewerkt door eempiej op 06-04-11 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:52

Ik zou waarschijnlijk niks kunnen doen voor de man en alleen een partij staan janken, heb al een keer eerder iemand voor me voeten zien sterven en een heel ernstig ongeluk meegemaakt en beide keren stond ik aan de grond genageld hoe graag ik ook wat had willen doen... ;(

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:54

Ow bah...

Anoniem

Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:55

Jezus.. ik heb net mijn computer opnieuw opgestart omdat het filmpje vast liep, maar nu dus helemaal gezien en heb gewoon tranen in mijn ogen. ;(

En inderdaad, dat die man nog leeft!!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:58

Die foto's van natijd ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:58

eempiej schreef:
Afschuwelijk wat hier gebeurt is, voor die man (om wat voor rede hij dit dan ook gedaan heeft) maar tevens ook voor de omstanders die 'machteloos' toe hebben moeten kijken. Ik denk dat deze man (aan de hand van het filmpje en de foto's) wel voor 80% verbrand is over zijn lichaam en ben bang dat hij het niet gaat halen.

Hier nog wat foto's van de hulpverlening erna (politie, ambulance/trauma personeel en brandweer)
Ook deze foto's kunnen als schokkend worden ervaren, de man is duidelijk zichtbaar!
Hoe ironisch.. de naam van die fotograaf.. :+

Ik zit er een beetje raar tegenaan te kijken..
Lijkt met of die man geen brandwonden heeft, of is dat witte juist de wonden?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:59

Ik denk het wel... Gewoon gebakken!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:01

Wow, ik ben net terug van Amsterdam.. Niks gezien gelukkig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:01

Als je alleen het geluid hoort, is het net als toen bij de koningin.
Dat hoorde je toen ook, zo'n massaal 'Oehhh'-geluid.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:02

@Kbk brandwonden ga je later pas zien , dat witte is idd verbrand

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:03

Ik kan hier niet bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:04

Fuego3: Dat is inderdaad logischer. :j

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:05

@fuego: Dan wil ik niet zien hoe het er nu uit ziet..

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:10

KoudbloedKim schreef:
eempiej schreef:

Hoe ironisch.. de naam van die fotograaf.. :+

Ik zit er een beetje raar tegenaan te kijken..
Lijkt met of die man geen brandwonden heeft, of is dat witte juist de wonden?

Dat witte kan betekenen dat iemand 3e graads brandwonden heeft, dan slaat de huid gewoon wit uit. Dat is de ergste graad van verbranding. En dit heeft deze man over zo'n beetje heel zijn lichaam......

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:10

Ik denk niet dat deze man het gaat halen...
Het grootste gevaar aan brandwonden is uitdroging...
80% +- verbrand... daar kan je wel infuusen tegenaan gooien, maar ben bang dat dit niet zal werken...

Triest.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:12

eempiej schreef:
Dat witte kan betekenen dat iemand 3e graads brandwonden heeft, dan slaat de huid gewoon wit uit. Dat is de ergste graad van verbranding. En dit heeft deze man over zo'n beetje heel zijn lichaam......
Dat is waar.. :j Ik was even vergeten hoe die volgorde precies was, maar nu herinner ik het me ook weer.
Vreselijk..

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:17

AGarcia schreef:
@fuego: Dan wil ik niet zien hoe het er nu uit ziet..

ik ook niet arme man ,, :(:)
ik vraag me ook af of hij het uberhaubt gaat overleven , de komende tijd gaat heel erg spannend worden , infectie gevaar is erg groot bij brandwonden.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:18

Pfoe, ik hoorde en las het vanmiddag, tijdens school heb ik een hoop sirenes gehoord :( Filmpje vond ik echt vreselijk, het werd afgespeeld (gewoon op een computer) en toen zag ik het..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:19

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:19

Jolliegirl schreef:
Ik denk niet dat deze man het gaat halen...
Het grootste gevaar aan brandwonden is uitdroging...
80% +- verbrand... daar kan je wel infuusen tegenaan gooien, maar ben bang dat dit niet zal werken...

Triest.....

idd ik had het over infecties , maar dat heb je ook nog eens het uitdrogings verschijnselen , ik vrees het ergste.
vreselijk , hij laat wel kids achter , die toch ooit te horen gaan krijgen dat de laatste woorden van hem hun namen geweest zijn ;(