Rinske schreef:goeroe schreef:Waar slaat dat nou weer op? De rekening gaat toch gewoon naar de krakers? En ook al zouden ze niet betalen, het allerergste wat er kan gebeuren is dat het weer wordt afgesloten, wat kan de eigenaar dat nou schelen?
Jaja, huis staat nog steeds op naam van de eigenaar, die kans heeft op een BKR notering. Nee, daar kun je blij mee zijn

.
Maar de rekening staat op naam van de aanvrager dus de eigenaar heeft daar niets mee te maken. Als ik mijn elektriciteitsrekening niet betaal kijken ze daar mijn verhuurder toch ook niet op aan?
Rinske schreef:Vooral krakers blijven knuffelen en aaaaaaah sielugh blijven roepen. Sorry, maar weet je hoe hard ik moet werken voor mijn huis? Ik moet ook gewoon keihard werken, net als mijn vriend, om de hypotheek te kunnen betalen. Als ik mijn baan verlies, of mijn vriend, dan mag ik ook niet zomaar iemand anders' eigendom toe-eigenen omdat ik zelf geen hypotheek kan/wil betalen...
Ik wil jou ook wel even knuffelen en aaaaaah en sielugh voor jou roepen als je je daar beter door voelt.
Even zonder dollen, volgens mij roep ik nergens dat krakers zielig zijn. Naar mijn idee hielden ze een bestaande scheve situatie in dit land nog enigszins in evenwicht. Ik ben niet voor kraken omdat ik krakers zielige mensen vind maar ook vanuit het oogpunt van mijzelf en de maatschappij vond ik kraken (op de excessen na) een positief fenomeen.
Rinske schreef:En nee, van leegstand wordt een pand niet beter, maar echt niet dat van kraken een pand wél beter wordt

.
Soms wel, vaak inderdaad niet. Maar in elk geval wordt het dan wel gebruikt.