Chubby schreef:_rosita_ schreef:Maar dat is wat gister ook verteld is... Ze moesten delen met de buiitenwereld hoe geweldig het was, hoe warm en fijn... Alleen wat zich er daarbinnen precies heeft afgespeeld moest geheim blijven.
Tsja, dat is ook wel logisch, anders hoeft je partner/ vriendin/etc de training niet meer te volgen en komt er geen geld binnen. Het is natuurlijk wel een commerciele organisatie, sec bekeken![]()
Daarbij: wanneer ik heel droog vertel welke processen we deden tijdens de training, dan komt dat op iemand die de training niet heeft gedaan héél vreemd over. De trainingsdagen hebben wel een opbouw en een logica, je kunt niet zomaar middenin invallen. En het is ook nodig om te weten dat datgene wat jij in vertrouwen deelt met je groepsgenoten en de begeleiding, dat dat in vertrouwen blijft en niet over de tong gaat. Zeker als het gaat om heftige ervaringen, is dat heel belangrijk.
Dat het op vertrouwen moet berusten, begrijp ik.. absoluut! En dat je niet bij naam en toenaam noemt wie het was en hoe diegeen eruit zag en bladiebla...
Maar zonder namen te noemen, kun je ongetwijfeld beschrijven aan mensen die dicht bij je staan wat je hebt meegemaakt, gedaan en wat de bijeenkomst in hield.
Wanneer je daar niets over naar buiten mag brengen, zorgt dat bij mij al voor alarmbelletjes...
Wáárom zou je dingen geheim willen houden? hij zei gister ook iets in de trant van 'als mensen van buitenaf dit zien en horen, denken ze vast wat een gekke mensen'. Ja dank je de koekoek.. het zíjn ook zieke mensen. Wanneer jij overtuigd bent van het feit dat er niets geks gebeurd in zo'n bijeenkomst, kun jij transparant zijn en duidelijk zonder hakkelen uitleggen wat het is en waar je voor staat.
Neuh... geheimhouding zorgt bij mij voor kriebels.. en dat zijn geen fijne kriebels!