Nee dan voel ik me er niet veilig meer als ik er alleen door moet. Het is normaal voor die mensen daar om wapens te dragen en bang om ze te gebruiken zijn ze ook niet.
En nee ik woon ook niet alleen tussen nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Wie zijn "we" die het zover hebben laten komen?
Ik vind het werkelijk schrikbarend dat er mensen zijn die menen rechten te ontlenen aan het stukje grond waarop ze zijn geboren, zonder zich ook maar een moment druk te maken over mensen die per ongeluk niet op een vergelijkbaar stukje grond zijn geboren.
Krips schreef:Ik snap niet wat de discussie over de multiculturele samenleving te maken heeft met Sahar of andere politieke vluchtelingen? Ik heb wel vaker het idee dat de arbeidsmigrant uit turkije of marokko door de war wordt gehaald met een politieke vluchteling uit Irak of Afghanistan. Maar dat heeft mijn inziens helemaal niets met elkaar te maken. En de vluchtelingen daar vluchten voor een extreem islamitisch regime, dus waarom zouden zij een islamitische staat in Nederland willen vestigen?
Liezel1 schreef:Maar als je in een land komt, waar je al vrijwel meteen een "nee" te horen krijgt.....
En toch zet je vervolgens in 10 jaar tijd 6 kinderen op de wereld, levend van de procedure naar de andere...
Het klinkt echt heel hard, maar als je al een nee hebt gehoord en vervolgens 6 kinderen op de wereld zet, dan ben je ook niet helemaal goed bezig.
smurffie schreef:Omdat we te makkelijk mensen binnen hebben gelaten ja
Electra63 schreef:Ik vind dat geen vergelijking Pucknew.
nicole3939 schreef:Politieke vluchtelingen (in dit specifiek geval) nemen een heleboel kinderen, terwijl zij weten dat zij terug moeten naar hun vaderland. Ook zij weten dat deze kans erg groot is.
nicole3939 schreef:Ik snap de vergelijking wel. Iemand die in een recreatiewoning woont heeft de kans om uit die woning gezet te worden, ook al is het je eigen koopwoning. Je mag daar immers niet het hele jaar wonen. De gemeentes hebben over het algemeen hier geen begrip voor en zet jou als Nederlands gezin zo op straat.
Ook al weet je dat je deze kans nu eenmaal loopt.
Politieke vluchtelingen (in dit specifiek geval) nemen een heleboel kinderen, terwijl zij weten dat zij terug moeten naar hun vaderland. Ook zij weten dat deze kans erg groot is.
nicole3939 schreef:Dan heb je Nederland dus overvol.
Sahar en haar familie heeft al jaren geleden te horen gekregen dat ze niet in Nederland mochten blijven. Dat ze dan blijven procederen is hun eigen keus. Als alle vluchtelingen dit gaan doen, kun je in principe dus niemand meer terug sturen.
Volgens mij heb je maar 2 oplossingen en dat is of terugsturen of blijven, ik weet niet wat jij voor oplossing dan in gedachten hebt?