Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yaira schreef:Verder is er te lezen dat hij continue probeert om weg te lopen (en daar ook heel vaak in slaagt wanneer hij buiten komt) en daarbij een gevaar vormt voor zichezelf en anderen! Als als hij wegloopt en intussen iemand vermoord?? Dan schreeuwen we allemaal in koor: waarom zat deze man niet vast?
Sidera schreef:GamblersCup schreef:Lekkere levenskwaliteit hebben die mensen dan zeg, een paard of een hond zouden we in laten slapen.
Jij zegt wat ik dacht
yaira schreef:Verder is er te lezen dat hij continue probeert om weg te lopen (en daar ook heel vaak in slaagt wanneer hij buiten komt) en daarbij een gevaar vormt voor zichezelf en anderen! Als als hij wegloopt en intussen iemand vermoord?? Dan schreeuwen we allemaal in koor: waarom zat deze man niet vast?
laetitia schreef:@ alani: dacht het stiekem ook, maar uitspreken vond ik tot nu toe moeilijk.
In de 'dierenwereld' is het nog steeds 'surviving of the fittest' en zijn zwakke dieren vaak het eerste slachtoffer van het roofdier, de elementen of andere natuurlijke verschijnselen.
Hard maar misschien wordt hen zo wel een levenslange lijdensweg bespaart.
Maar mensen hebben bepaald dat mensen ten koste van alles in leven gehouden moeten worden, met alle gevolgen van dien...
En misschien krijg ik nu half bokt over mij heen maar het zet je toch aan het denken...
JuliaMaria schreef:yaira schreef:Verder is er te lezen dat hij continue probeert om weg te lopen (en daar ook heel vaak in slaagt wanneer hij buiten komt) en daarbij een gevaar vormt voor zichezelf en anderen! Als als hij wegloopt en intussen iemand vermoord?? Dan schreeuwen we allemaal in koor: waarom zat deze man niet vast?
Daar heb je helemaal gelijk in, maar moeten we iemand daarom maar opsluiten als een wild beest wat nooit daglicht ziet? Iemand die daadwerkelijk 10 moorden gepleegd heeft heeft nog een beter leven dan deze jongen.... Dat is toch van de zotte?Hij mag dan wel gevaarlijk zijn, maar het blijft een mens met rechten en het lijkt me duidelijk dat dit niet menselijk is. Ik weet zeker dat er wel meer mogelijkheden zijn voor deze jongen, als je er een vast team (hoeven maar een paar mensen te zijn) op zet dan moet hij best naar buiten kunnen. Maar daar is natuurlijk geen geld voor, want mensen die niet aan de economie bij (kunnen!) dragen hebben volgens de overheid amper recht op een fatsoenlijk leven (blijkt maar weer uit dit verhaal)....... Lekker blijven korten op de zorg, hoppa.
Ik geloof dat er een gulden middenweg gevonden kan worden, maar dat er gewoon niet naar gezocht wordt want dit is de makkelijkste en goedkoopste manier.
JuliaMaria schreef:Ik weet zeker dat er wel meer mogelijkheden zijn voor deze jongen, als je er een vast team (hoeven maar een paar mensen te zijn) op zet dan moet hij best naar buiten kunnen. Maar daar is natuurlijk geen geld voor, want mensen die niet aan de economie bij (kunnen!) dragen hebben volgens de overheid amper recht op een fatsoenlijk leven (blijkt maar weer uit dit verhaal)....... Lekker blijven korten op de zorg, hoppa.
Ik geloof dat er een gulden middenweg gevonden kan worden, maar dat er gewoon niet naar gezocht wordt want dit is de makkelijkste en goedkoopste manier.
yaira schreef:Het lijkt er wel op dat ze 4 jaar geleden positiever waren over zijn toekomst, dan hoe zijn leven er nu uit ziet.
Het probleem is dat je eigenlijk te weinig informatie hebt om een oordeel te kunnen vormen. De directeur van de instelling bestrijdt ook dat Brandon al 3 jaar niet meer buiten is geweest. Ook lijkt het erop dat Brandon alleen vast zit wanneer er begeleiders bij hem binnen komen. Terwijk de media wil doen geloven dat hij al 3 jaar non stop vast zit.
Ik vind de beelden van Brandon die ik op tv heb gezien er ook onmenselijk uit zien, maar ik heb niet de illusie dat ik het beter weet dan alle deskundigen die bij de situatie van Brandon betrokken zijn.
Chawi schreef:funnyhorses schreef:Heb je daar een instelling voor nodig om iemand vast te binden 24uur?
Vind het diep triest wat ze met die jongen doen!!!!
Misschien wat beter lezen voordat je begint met ratelen