Die doekjes zijn duurder, maar brengen hun geld qua tijd wel weer op. Alleen bij ons niet denk ik, we moesten de washandjes van de binnen en buitenkant gebruiken. Dus als iemand erg vies is van onder, draai je het washandje binnenste buiten en zit je vervolgens met je hand erin te graaien. (Daar deden wij niet aan)
En over het douchen, ik las het ook al in een andere post, de meeste oudere mensen vinden douchen niet fijn en al helemaal niet zo vaak. Bij ons wasten we de mensen iedere ochtend met die doekjes en als iemand erg vies was, werd die persoon gedouched. En een keer in de week was er de mogelijkheid om te douchen. Er waren ook bewoners bij die nooit douchte, die vonden het vreselijk...
En over de "tijd" die het personeel krijgt, dat is ook maar net hoe ze het benutten. Soms kunnen de helpenden en verzorgenden heel druk zijn met niets. Dat ligt maar net aan de persoon zelf

Tijdens mijn stage heb ik nagels gedaan en haren in model gebracht. Voor sommige heb ik een krant gelezen, boodschappen gedaan, cake gebakken enz.
Bij mijn stageplek werd trouwens wel veel voor de bewoners gedaan, de woning werd vaak versierd en er waren veel activiteiten!