Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onassa schreef:laetitia daar heb je het juiste punt.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit interessant vinden en er ook voor gaan studeren en zo psych kunnen worden.
Alleen hebben ze zelf ervaren gevoeld hoe een echte hele zware depressie aan voelt.
Allemaal geleerd uit de boeken.
hestejente schreef:En het probleem met zo'n depressie is dus dat je te veel nadenkt. Op een verkeerde manier.
Wat jij studeert boeit me verder niet eigenlijk maar ik wil wel doen of ik interesse heb hoor. Ik ben anglist, en jij?
Frozenstar schreef:Overigens, ik ben inmiddels 21 en ik heb ook jarenlang van therapie achter de rug. (JA vanaf mijn 15e!!) En ik heb zeker nog steeds af en toe last van het pestgedrag wat me toen is overkomen.
Heino schreef:Maar kan je iemand enkel werkelijk helpen wanneer je ervaringsdeskundige bent?
manfredie schreef:zo zie je maar net als een zwangerschap is ook geen enkele depressie met
elkaar te vergelijken.
dejavu schreef:JuliaMaria - Ik denk dat ik te snel op 'plaatsen' heb gedrukt. Ik ga mee met jouw post, welke een mooie aanvulling is op jouw eerdere post die ik verkeerd heb opgevat.Ayasha schreef:Dat weet ik. Maar dan is het IMO aan jezelf hoe je daarin staat. Niks misplaatst aan. Een deel jongeren hebben geen psycholoog nodig maar een gigantische schop onder hun kont. Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig veel te makkelijk naar pillen grijpt. En ja, ik geloof heus dat er tussen zitten die echt niet meer kunnen, en voor die mensen vind ik het doodzonde dat een groot deel maar lijkt te spelen met deze zeer ernstige ziekte.Als je depressief wordt van pesten, wat ga je dan de rest van je leven doen?
Poeh, heel terecht schrijf je 'IMO'. Misschien moet je het eens IAO (in andermans ogen) proberen te belichten. Depressiviteit is echt geen uitzondering bij jongeren. Een tijd waarin sociale druk en hormonale veranderingen heel veel met je doen, zonder daar grip op te hebben. Hierdoor kun je je die houding van 'laat maar waaien' niet aanmeten. Na hulp eventueel wel, maar zo in je eentje lukt dat niet iedereen. En voordat er hulp aan bod komt, zit je misschien wel in een Dikke Dip/depressie. Als je depressief wordt van pesten, heb je gewoon een verdomd rotleven voor dat moment. Impact van pesten moet je niet onderschatten. Zijn er cijfers bekend van de jeugd van tegenwoordig en hun medicijngebruik? (Ik sta voor de klas, maar ik ken er geen een.)
Frozenstar schreef:Ayasha schreef:Dat weet ik. Maar dan is het IMO aan jezelf hoe je daarin staat. Niks misplaatst aan. Een deel jongeren hebben geen psycholoog nodig maar een gigantische schop onder hun kont. Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig veel te makkelijk naar pillen grijpt. En ja, ik geloof heus dat er tussen zitten die echt niet meer kunnen, en voor die mensen vind ik het doodzonde dat een groot deel maar lijkt te spelen met deze zeer ernstige ziekte.Als je depressief wordt van pesten, wat ga je dan de rest van je leven doen?
Als je depressief wordt van pesten?? Weet je wel hoe vér pesten kan gaan?
En de jeugd tegenwoordig te makkelijk naar pillen grijpt, ze moeten die echt eerst voorgeschreven krijgen hoor
En hoever kan je ergens 'volwassen' in staan als je 14/15 bent..? Het is normaal dat je dan hulp nodig hebt daarbij!
JuliaMaria schreef:Ik vind ''geef jezelf een schop onder je kont en doe er wat aan'' ook te ver gaan, maar ik ben zeker van mening dat je jezelf op een gegeven moment wel bij elkaar zal moeten rapen en ermee aan de slag moet gaan. Want wie niets doet bereikt ook niets.
dejavu schreef:Ayasha schreef:Dat weet ik. Maar dan is het IMO aan jezelf hoe je daarin staat. Niks misplaatst aan. Een deel jongeren hebben geen psycholoog nodig maar een gigantische schop onder hun kont. Ik vind dat de jeugd van tegenwoordig veel te makkelijk naar pillen grijpt. En ja, ik geloof heus dat er tussen zitten die echt niet meer kunnen, en voor die mensen vind ik het doodzonde dat een groot deel maar lijkt te spelen met deze zeer ernstige ziekte.Als je depressief wordt van pesten, wat ga je dan de rest van je leven doen?
dejavu schreef:Poeh, heel terecht schrijf je 'IMO'. Misschien moet je het eens IAO (in andermans ogen) proberen te belichten. Depressiviteit is echt geen uitzondering bij jongeren. Een tijd waarin sociale druk en hormonale veranderingen heel veel met je doen, zonder daar grip op te hebben. Hierdoor kun je je die houding van 'laat maar waaien' niet aanmeten. Na hulp eventueel wel, maar zo in je eentje lukt dat niet iedereen. En voordat er hulp aan bod komt, zit je misschien wel in een Dikke Dip/depressie. Als je depressief wordt van pesten, heb je gewoon een verdomd rotleven voor dat moment. Impact van pesten moet je niet onderschatten. Zijn er cijfers bekend van de jeugd van tegenwoordig en hun medicijngebruik? (Ik sta voor de klas, maar ik ken er geen een.)Citaat:Gek dat het dan een aantal jongeren toch lukt als het niet KAN.
Ayasha schreef:Broccoli schreef:
Ieder persoon met een depressie is anders. Een vriendin van mij was ook depressief, maar zat nog wel op fora. Kon ook af en toe nog lachen. Helaas is ze wel overleden. Dus ik vind het een beetje kortzichtig om te stellen dat mensen die nog op een forum meekletsen niet depressief zijn.
maar wat heeft een 14/15 jarige nu al om depressief over te zijn? Een serieus dipje, okee, maar depressief?
Zo ernstig dat je aan de pillen moet op je 14?
Ayasha schreef:Dat doe ik ook niet. Ik zeg enkel dat er mensen zijn die er van profiteren. En ja, ik vraag me wel ernstig af wat je je verdere leven gaat doen als je depressief wordt van pesten.Maar dat zal een verschil in visie zijn.
dejavu schreef:Ayasha schreef:Dat doe ik ook niet. Ik zeg enkel dat er mensen zijn die er van profiteren. En ja, ik vraag me wel ernstig af wat je je verdere leven gaat doen als je depressief wordt van pesten.Maar dat zal een verschil in visie zijn.
Ik denk eerder dat het gebrek aan visie is. Dat is niet erg, juist fijn. Jij (?) en ik weten niet hoe het voelt om iedere dag het pispaaltje van de klas te moeten zijn, met buikpijn naar school gaan, je fietsbanden die lekgestoken worden en er niemand is van jouw leeftijd die jou wel in zijn leefruimte wil hebben. Vind je het echt heel vreemd dat je naar verloop van tijd nergens meer een lichtpuntje kunt zien? Dat is echt in mijn ogen zo vreemd nog niet.
En ook al weet je wel hoe het voelt, dan nog kun jij niet stellen 'Goh, hoe moet dat later?'. Het probleem speelt toch nu voor diegene en is op dat moment erg groot. Hoe de toekomst er voor diegene uitziet kun je op basis van een depressie door pesten niks zeggen.
Sherif - Via internet???
dejavu schreef:Je hebt gelijk. Na mijn zoekopdracht was ik na drie keer klikken al bij mijn winkelwagen met een of andere antidepressivum. Bizar.