Laura Dekker zit in geldnood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Re: Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:49

Dat is ook wel een duidelijke boodschap. 5 Euro is zeker te min voor mevrouw.
Maar er zullen vast wel weer mensen gek genoeg zijn om geld over te maken...

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:59

Germatje schreef:
Ik moest wel lachen om het stukje in de telegraaf, daar zei dr vader iets van; ze zoekt nog liever zelf een bijbaantje dan dat ze de reis moet afbreken. Nou dat schiet lekker op met je loontje van 2 e per uur op je 15jarige leeftijd!

Voor de rest vind ik die reis al klinkklare onzin, ze moet het lekker zelf bekostigen, nemen ze maar een lening, kan ze later (als ze uberhaubt dr school af maakt) dit zelf afbetalen!

Laat dat troelaatje dan eens rap haar billekes uit het witte zand halen en een bijbaantje gaan zoeken ipv te zanniken om geld! Al is het voor 2 euries per uur! Doet ze in elk geval iets om aan geld te komen ipv dat bedelgedrag.

Dromen verwezenlijken prima! Maar dan moet je het ook alleen doen, met goede voorbereiding e.d. En wanneer ik dan nu dingen lees/hoor van bijv. vaders die het heeft over geen sponsornamen op de boot willen hebben omdat Juf Tut dat lelijk vindt staan _-:( Dan ben ik bang dat de hele zeilreis( ahum, eilandje hoppen ) gedoemd is te mislukken. Zinkend schip.....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:03

Prutsmuts schreef:
Germatje schreef:
Dan ben ik bang dat de hele zeilreis( ahum, eilandje hoppen ) gedoemd is te mislukken. Zinkend schip.....

_O- _O- _O-

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:08

25.000 euro in die korte tijd erdoor??? nou dan heeft ze minimaal 2 ton nodig om de wereld nog rond te komen....

belachelijk.....

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:43

Moderatoropmerking:
Ik begrijp absoluut dat jullie naar aanleiding van dit onderwerp stevige meningen hebben. Die mag je natuurlijk ook uiten. Maar voor de sfeer van het topic en de sfeer op Bokt is het beter om het niet al te persoonlijk te benaderen. Hier worden dingen over Laura gezegd die je ook niet zou tegen willen komen op Bokt als ze over jou of een vriendin gezegd zouden worden. Probeer dat in gedachte te houden bij het formuleren van je post.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 21:48

sja, geen goede voorbereiding dus,
beetje knullig en onzorgvuldig
, jammerdebammer wat mij betreft

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 02:24

Maar ze is gegaan onder bepaalde voorwaardes toch?
Dan moet jeugdzorg ook consequent zijn en haar terughalen. Ik vermoed eerder dat pa t geld opgemaakt heeft ipv Laura zelf overigens.
Wat een kansloos verhaal is dit :n en waar is moeders in t verhaal?
Hoe kan zo'n meisje nu leren wat werken voor je geld is met zo'n ogenschijnlijk bijzondere opvoeding? Ik formuleer t heel netjes nu :+

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 02:52

Hier gaat er ook geen geld heen hoor :n
Peins er niet over, ze wilde zelf gaan dan zorg je ook maar dat je je financieen op orde hebt.
en idd 25.000 euro erdoor jagen in 128 dagen, kon ik dat maar :P

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:12

Haar moeder was er in het begin fel tegen dat ze zou gaan, volgens de berichten dan.
Volgens haar oma is Laura een heel bijzonder meisje dat goed weet wat ze wil en kan. Er was niemand die zo goed kon zeilen als zij. Maar met geld kan ze dus niet om gaan. Het is ook nog maar een kind. Ze is toen een keer bij Pauw en Witteman geweest.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:58

kleinvosje schreef:
Ik ben het met je eens, maar ben bang dat er nu toch mensen zijn die haar zielig gaan vinden en toch maar geld gaan geven...

Mijn gedachten....

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:01

Tjonge, wat vervelend voor haar... maar ze was toch zo'n grote meid? :P

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:05

Ik ben benieuwd waar die 25.000 euro aan op gegaan is. Ik zal ieder geval geen geld doneren. Ik heb ook nog wel een paar dromen, die ik toch echt zelf zal moeten financieren.
Komt op mij over als een ondoordacht plan, zo op reis te gaan en nog niet eens halverwege dan dan al platzak.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:29

Och.. Het kind heeft vast haar kwaliteiten, maar ik blijf van mening dat een 14 of 15 jarige niet in haar eentje de wereld over moet varen. Doet ze het toch en is de poen dan op, dan noemen ze dat vette pech..

En het kind had beter op school kunnen blijven, want Guppy heeft geen dure apperatuur??

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:55

Er was vorige zomer een Engels meisje die solo de wereld om ging zeilen. Ook 14 of 15 jaar geloof ik. Die is de 2e nacht al bovenop een olietanker gevaren, toen kon ze de rest van haar tocht wel vergeten...

Vind het gewoon onverantwoord om zo'n jong iemand zulke dingen te laten doen... maar goed, dat zal wel aan mij liggen ;)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:52

djuulsie schreef:
Er was vorige zomer een Engels meisje die solo de wereld om ging zeilen. Ook 14 of 15 jaar geloof ik. Die is de 2e nacht al bovenop een olietanker gevaren, toen kon ze de rest van haar tocht wel vergeten...

Vind het gewoon onverantwoord om zo'n jong iemand zulke dingen te laten doen... maar goed, dat zal wel aan mij liggen ;)

Nee, ligt niet aan jou ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:57

moeten ze van die 25.000,- ook niet elke dag biefstuk eten, maar het besteden waar het voor bedoeld is.
En laat die L.D lekker terug komen, dat gezeik heel de tijd.

Zal ik morgen maar beginnen een wereldreis te maken met me paard, kijken hoeveel mensen er dan geld geven... Niemand natuurlijk, want ik plubiceer het niet meteen wereldwijd ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:08

sja, dat dat geld op is kan ik me wel voorstellen, volgboot met mensen erop om in te kunnen grijpen mocht het fout gaan etc , dat kost ook flink knaken
maar feit blijft dat dit dus gewoon belabberde voorbereiding is geweest
papa en kind leven naar mijn idee een beetje in een waanwereld

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:37

Kunnen al die sponsoren van haar haar niet steunen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:21

AHHHHH, ineens snap ik waarom ze zonder poen zit!! :)* :)* :)* Ze wil door het panama kanaal.. Daarom is ze nu waar ze is.. en daar heeft ze een bek geld voor nodig.. Als je door het panamakanaal wilt moet je een hele grote zak geld meenemen!! Kost geloof ik zo'n 10.000 dollar en word berekend naar gewicht.. En er mag maar een beperkt vaarverkeer doorheen..

Dat had ze vooraf kunnen uitdokteren..

Edit: Wiki knows it all: http://nl.wikipedia.org/wiki/Panamakanaal

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:06

Het wordt tijd dat Laura uit de media verdwijnt. Ze kon toch alles zo goed overzien? Ze wist toch o zo goed waar ze aan begon?

Dat ze nu in geldnood verkeert, interesseert mij geen biet. :n Ze wilde zo graag, en nu heeft ze geld nodig van het Nederlands publiek. Iedereen riep van het begin dat het ergens spaak zou moeten lopen, dus nu ze geen cent te makken heeft, hadden een hoop mensen al voorzien.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:19

Hoe lang is ze nu eigenlijk weg, sinds september ofzo? En de reis zou 2 jaar duren.... dan heb je flink wat geld nodig en de Bokt-mensen geven al niets dus daar moet ze t niet van hebben. Nou dat gaat niet zo lang meer duren (dan kan ze ook gewoon weer naar school)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:32

Dressuurgek schreef:
Hoe lang is ze nu eigenlijk weg, sinds september ofzo? En de reis zou 2 jaar duren.... dan heb je flink wat geld nodig en de Bokt-mensen geven al niets dus daar moet ze t niet van hebben. Nou dat gaat niet zo lang meer duren (dan kan ze ook gewoon weer naar school)

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar welk bedrag Laura tekortkomt na enkele weken op zee vertoeven. Als het nu al op is, kun je je afvragen of de prijs die je wilt betalen de droom wel waard is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:53

Toch zijn er een heleboel mensen die haar wel financieel steunen.
Jammer eigenlijk.. Vooral omdat ze het allemaal zo goed wist.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:28

dejavu schreef:
Dressuurgek schreef:

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar welk bedrag Laura tekortkomt na enkele weken op zee vertoeven. Als het nu al op is, kun je je afvragen of de prijs die je wilt betalen de droom wel waard is.

Ik denk dat er een supergroot deel in de oversteek van het panama kanaal gaat zitten.. Ik denk dat ze te gehaast is vertrokken en dat zij en haar vader hebben gedacht : We vinden wel een sponsor..

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:00

Wat vervelend voor d'r. Genoeg mensen hebben geldnood, jammer dan dat zij dat geld er al doorheen gejaagd heeft. :')