NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:13

manzano schreef:
Overigens heb ik ook altijd wel medelijden met die NS medewerkers die ook maar hun best doen en aan hun lot worden overgelaten met boze mensen :(:) :(:)

Die kunnen er ook niets aan doen dat de organisatie zo verschrikkelijk slecht is. Die proberen hun best te doen maar vrijdag wisten ze net zo veel als wij aangezien hun ook geen informatie kregen.. Hun kun je het niet kwalijk nemen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:14

Joonsel schreef:
Somebitch schreef:
Omdat ik een hekel heb dat wij Nederlanders niets anders kunnen dan klagen en andere mensen / instanties de grond in kunenn boren. Helaas het zij zo leef ermee, deal with it.

Hoop dat het beter wordt maar verwacht er niet teveel van dan hoef je je ook niet druk te maken.

Maar jij "klaagt" nu in feite toch ook?! Ik ben het met je eens dat men veel klacht, máár: Ik vind dit geklaag méér dan terecht! Je betaalt je scheel en krijgt vrij weinig, terwijl ze allerlei dingen beloven..

Daarom staat er ook WIJ nederlanders. :)

Ik snap best dat het vervelend is dat je uren moet wachten of er wel iets komt.. Maar denk je dat de mensen van de NS dit leuk vinden? Nee, denk het niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:14

Somebitch schreef:
manzano schreef:
Overigens heb ik ook altijd wel medelijden met die NS medewerkers die ook maar hun best doen en aan hun lot worden overgelaten met boze mensen :(:) :(:)

Fijn dat je daar respect voor hebt, die mensen kunnen er ook niet altijd wat aan doen en proberen ook hun beste beentje voort te zetten. :)

Daarom :j
Het gaat me ook echt niet om die mensen hoor :n Die kunnen er ook niets aan doen :n

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:15

Somebitch schreef:

Ik snap best dat het vervelend is dat je uren moet wachten of er wel iets komt.. Maar denk je dat de mensen van de NS dit leuk vinden? Nee, denk het niet.

Als je dan zo gaat beginnen... :+ Dan hoeven we nergens meer over te klagen, want de andere partij zal het vast ook niet leuk vinden.. ;) Wordt er vast niks meer verbeterd.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:17

Joonsel schreef:
Somebitch schreef:

Als je dan zo gaat beginnen... :+ Dan hoeven we nergens meer over te klagen, want de andere partij zal het vast ook niet leuk vinden.. ;) Wordt er vast niks meer verbeterd.

Misschien moet jij eens na gaan denken dat de NS alles probeert om alles weer goed op de rails te krijgen.
Ze gaan echt niet even al het treinverkeer stil leggen omdat ze het zo leuk vinden om mensen aan hun lot over te laten.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:18

Ik weet niet of ik het meer dan terecht vind. Ik heb een ovjaarkaart, dus in prinicipe betaal ik niks. Eergister wilde mijn vriend en ik van Beilen naar Groningen. In Beilen was een bovenleiding stuk, dus we moesten met de bus naar Assen en daar konden we vervolgens weer met de trein. De bus waarmee we reden was er binnen tien minuten. Dat vond ik een pluspunt en de trein in Assen zou een kwartier vertraging hebben, dus wij gingen even opwarmen in het DEcafe. Uiteindelijk was de trein wel op tijd en kwam de conducteur in het cafe even vragen of er nog reizigers waren die naar Groningen wilde. Naar mijn mening ook een goede zaak.

De reclame: 'wij zijn winterklaar' hadden ze niet moeten uitzenden. Men grijpt daar veel te veel op terug. Het reizen gaat niet stipt op tijd, maar in mijn geval heeft de NS er veel aan gedaan om het zo normaal mogelijk te maken. Het NSpersoneel doet gewoon zijn best en kunnen er in mijn ogen weinig aan doen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:19

Ik ben klant en verwacht ook zo behandeld te worden. Dat er onvoorziene omstandigheden zijn waarop de NS niet voorbereid kan zijn daar kan ik bij inkomen. Heb dan ook alle respect om wat langer op het station te moeten wachten. Tja, NS is winterklaar volgens eigen zeggen. Hierdoor zou wat sneeuw en bevroren wissels voor de NS geen reden moeten zijn om niet te kunnen blijven rijden. Toch was er uren geen treinverkeer mogelijk door bevroren wissels.

Daarbij verwacht ik als klant van een kaartje die door deze maatregelen duurder is geworden wel gewoon een normale behandeling. Wat inhoud dat ze je niet als een stuk stront behandelen en EERLIJKE informatie geven. Nu was er geen informatie, niemand wist waar ze aan toe waren of wat er aan de hand was. Alles moest je achteraf te horen krijgen. Van mij mogen ze er heel kritisch naar kijken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:20

Marijuhhhhh schreef:
Ik weet niet of ik het meer dan terecht vind. Ik heb een ovjaarkaart, dus in prinicipe betaal ik niks. Eergister wilde mijn vriend en ik van Beilen naar Groningen. In Beilen was een bovenleiding stuk, dus we moesten met de bus naar Assen en daar konden we vervolgens weer met de trein. De bus waarmee we reden was er binnen tien minuten. Dat vond ik een pluspunt en de trein in Assen zou een kwartier vertraging hebben, dus wij gingen even opwarmen in het DEcafe. Uiteindelijk was de trein wel op tijd en kwam de conducteur in het cafe even vragen of er nog reizigers waren die naar Groningen wilde. Naar mijn mening ook een goede zaak.

De reclame: 'wij zijn winterklaar' hadden ze niet moeten uitzenden. Men grijpt daar veel te veel op terug. Het reizen gaat niet stipt op tijd, maar in mijn geval heeft de NS er veel aan gedaan om het zo normaal mogelijk te maken. Het NSpersoneel doet gewoon zijn best en kunnen er in mijn ogen weinig aan doen.

_/-\o_

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:20

Dat is heel netjes Marije :j :j :j
Fijn dat het zo geregeld was!

Tja, die spot heeft gewoon veel verwachtingen veroorzaakt. Niet zo heel raar denk ik gezien de stelligheid waarmee het gepresenteerd werd. Ik heb een trajectkaart en heb in m'n email dus ook heel veel van deze reclame per mail gehad.
Het geld van het spotje hadden ze achteraf gezien beter kunnen besteden :)) :+

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:21

Somebitch schreef:
Marijuhhhhh schreef:

_/-\o_

*\o/*

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:21

Marijuhhhhh: Dat is ook wel erg netjes! :) Je noemt ook het struikelblok: Reclame had gewoon niet uitgezonden moeten worden, dan hadden er waarschijnlijk een stuk minder mensen geklaagd.

SB: Joh lijkt me logisch. Reclame niet uitzenden, dan had je mij ook niet gehoord ;)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:23

manzano schreef:

Tja, die spot heeft gewoon veel verwachtingen veroorzaakt. Niet zo heel raar denk ik gezien de stelligheid waarmee het gepresenteerd werd. Ik heb een trajectkaart en heb in m'n email dus ook heel veel van deze reclame per mail gehad.

Precies! :D

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:25

Joonsel schreef:
manzano schreef:

Precies! :D

Ja inderdaad! En ik denk dat ze dat nu zelf ook wel in zullen zien. In de winter zijn mensen altijd aan het zeuren. Is het niet omdat het zout op is, dan rijden de treinen wel met vertraging. Mensen van de NS lopen heus niet uit hun neus te eten hoor. Het is natuurlijk heel vervelend als je vertraging hebt, maar 9 van de 10 keer wordt je kaartje dan ook nog vergoed.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 00:18

Marijuhhhhh schreef:
Het is natuurlijk heel vervelend als je vertraging hebt, maar 9 van de 10 keer wordt je kaartje dan ook nog vergoed.

Dat is nou net niet zo (en één van de redenen waardoor ik zo kritisch ben). Wanneer je een half uur tot een uur vertraging hebt (aanzienlijk, vind ik), dan krijg je de helft van je traject vergoed, mits dit meer is dan 2 euro 20. Pas als je een uur of meer vertraging hebt krijg je je traject volledig vergoed. Om dit te kunnen opeisen, dien je een formulier op te halen bij de balie (en dus wéér lang te wachten). Dit formulier wordt dus niet online aangeboden (terwijl dat me wel zo klantvriendelijk lijkt). Alsof dit niet al genoeg is, krijg je GEEN geld terug wanneer de NS de vertraging van te voren op de site heeft aangekondigd. Op dit moment zet de NS, zodra er een sneeuwvlok valt op de site: ivm met winterse omstandigheden, blablabla, houdt u rekening met vertraging, blablabla. De afgelopen twee weken heb ik op mijn traject van 20 minuutjes zeker al vier uur vertraging gehad en voor al die ritjes heb ik gewoon het volle pond betaald. Vandaar mijn ergernis.

En als ik dan hoor dat de nieuwe sprinters allemaal kapot zijn en dat men nog geen tijd had voor testritten onder winterse omstandigheden, dan vraag ik me af of de NS zijn prioriteiten wel goed stelt. Ik zou mijn geld daaraan uitgeven en niet aan onjuiste reclames waarin je jezelf eens uitgebreid op de borst klopt, terwijl je je treinen nog niet eens hebt getest voor temperaturen onder nul.

Ik heb overigens enorm veel respect voor het (meeste) NS personeel, die onder deze omstandigheden het hoofd koel houden, hun werk doen én alle gezeur en stress erbij dragen. Petje af!

Sonja_vR

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:10

ik heb ook enorm respect voor het personeel op de vloer, de conducteurs, bestuurders en anderen die voor de dagelijkse gang van zaken op de stations en peronnen rondhuizen
maar mensenkinderen, laten we de boel aub weer lekker staatsbedrijf maken :=
want kom op nou, ze maken er gewoon een zootje van , ga alsjeblieft eens even praten bij de oosterburen of in rusland ofzo, die snappen het wel schijnbaar

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:20

Wat moest de NS dan doen aan sneeuw op de rails? Bladeren op de rails? Of wissels die bevroren zijn?
Ze kunnen er niet veel aan doen imo en zo wel, dan kan je niet verwachten dat dat a la minuut gebeurd.
Tja dat ze dan niet op tijd rijden of dat er wat uitvalt is dan mogelijk.
Hulde aan het personeel dat alle gezeik over zich heen krijgt, want ook zij kunnen hier niets aan doen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 02:06

Als de NS het niet kan, waarom kan het dan in Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, VS allemaal wel?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 07:24

IloveMickey schreef:
Als de NS het niet kan, waarom kan het dan in Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, VS allemaal wel?

Unfaithful schreef:
De fout ligt inderdaad, zoals al een aantal keer gezegd is, niet bij de NS maar bij spoorbeheerder Prorail. Die twee worden nog wel eens door elkaar gehaald, haha. Prorail is heel goed in vergaderen, plannen maken en ze vervolgens weer uitstellen... dus eigenlijk in niets doen. Ze krijgen betaald zolang alles werkt, ongeacht of er goed onderhoud is gepleegd(prestatiecontracten). Ze onderhouden het spoor bar slecht, er liggen gigantisch veel wisselverwarmingssystemen in het Nederlandse spoorwegennet die al jarenlang over de houdbaarheidsdatum heen zijn. Tsja, dan wil het wel eens wat minder werken natuurlijk... Prorail wist al maandenlang dat er goed onderhoud nodig was, maar ze doen er niets mee. Heel erg zonde, want de uitval kan een enorm stuk verminderd worden zodra alle spoorsystemen gewoon in goede staat verkeren. Tegen dikke lagen ijs en sneeuw is natuurlijk vrij weinig te doen, maar een laagje sneeuw zou niet voor zoveel problemen moeten zorgen :) In Duitsland, Polen, Tsjechië, Frankrijk, Hongarije etc. wordt veelal gebruik gemaakt van dezelfde wisselverwarmingssystemen en ook daar hebben ze hier en daar last van problemen, maar een aanzienlijk stuk minder terwijl de hoeveelheid sneeuw en ijzel veelal groter is.

:D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 07:59

Unfaithful schreef:
IloveMickey schreef:

omdat ze daar andere treinen, spoor en geen wissels hebben en vaak ook nog geen bovenleiding

ben het er niet helemaal mee eens wij in de noord kop hadden eerder sneeuw dan heel nederland.
toen reden de treinen perfect!!
en hoe kun je scheven blikken krijgne?? want de conducteurs kunnen er echt niets aan doen.
ze weten 9 van de 10 keer nog geen eens wat er aan de hand is als er iemand verder op gesprongen is.
dus die kun je niet echt de schuld er van geven.
en misschien een betere actie bedenken dan geen kaartje kopen of niet met de trein gaan.
want ik moet gewoon naar mijn werk en heb me maand kaart toch van mijn baas dus waarom zou ik de boetes willen betalen er voor.

ze zijn in den haag al aan het praten er over laat dat eens eerst voorgaan kijken wat er uit komt.

de treinen hebben een week niet optijd gereden... en die andere 51 weken dan??

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 08:23

Hier in Finland is het ook knudde, meer dan de helft van de treinen uitgevallen en dat terwijl er maar 50 centimeter sneeuw is gevallen. Velen geven de schuld aan de slechtere treinstellen die door besparingen uit Midden en West Europa zijn gehaald...

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:53

Echt Joost? Dan ben ik voor de drama aan mijn kerstvakantie begonnen ;-) Ik loop hier al dagen te verkondigen dat alles rijdt in Finland, ookal ligt er zoveel sneeuw.. Ik ben meer geschokt door hoe slecht het in Nederland gaat. Hier ligt praktisch geen sneeuw en toch ligt alles plat. In Finland kon ik tot de laatste dag prima naar college komen, en daarvoor moest ik veelal eerst een bus en daarna een trein nemen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:54

IloveMickey schreef:

Waarom roep je dat? Heb je daar onlangs met de trein gereisd? Ik heb vrienden in Berlijn wonen en die klagen al maanden dat alle trams, metro's en treinen de hele tijd vertraging hebben vanwege het winterse weer. Op kerstavond ging ik naar Duitsland: een half uur vertraging in Nederland en nog anderhalf uur erbij in Duitsland. Méér vertraging in Duitsland dus, ook ivm het weer. Ook in Engeland is 't nu dramatisch en zijn de kaartjes nog véél duurder dan in NL.

Joonsel schreef:
Marijuhhhhh: Dat is ook wel erg netjes! :) Je noemt ook het struikelblok: Reclame had gewoon niet uitgezonden moeten worden, dan hadden er waarschijnlijk een stuk minder mensen geklaagd.

SB: Joh lijkt me logisch. Reclame niet uitzenden, dan had je mij ook niet gehoord ;)

Al met al ben ik 't ook helemaal met bovenstaand mensen eens. Files op de weg en in heel Europa vertragingen, vliegverkeer wat platligt... nogal logisch dat de treinen ook anders rijden! :) Maar die reclame heeft inderdaad de suggestie gewekt dat ze er wel tegen konden, terwijl dit eigenlijk onmogelijk was.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:13

De internationale trein die 's octends uit Dld komt richting Amsterdam (en dus via Utrecht komt) heeft bijna standaard vertraging :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:37

het zijn inderdaad die reclames die steken.
vorig jaar hoop gedoe gehad op het spoor en zag alweer op tegen deze winter.
maar omdat de ns vrolijk reclame liet te maken en overal te pas en te onpas verkondigden dat ze 'winterklaar' zijn dacht ik (en met mij waarschijnlijk de rest van nederland) dat het deze winter allemaal wel mee zou vallen.
op de dag dat ze de winterdienstregeling gingen oefenen moest ik toevallig ook met de trein. 101 keer overstappen en een VEEL langere reistijd dan normaal maar ach, het was voor het goede doel, want nu zouden we in de winter immers geen problemen meer krijgen!

maar nee hoor, er vallen 3 sneeuwvlokken en het hele land is ontregeld, inclusief de spoorwegen.
ik heb een paar weken terug toen het op vrijdag zo'n enorme chaos was gewoon 7 (!!!!) uur vertraging gehad. en wat krijg je van de ns? een kopje thee of koffie. niet dat je daaraan kon komen want de perrons, de hal, de ah to-g0 enz enz waren zwart van de mensen.
alle perrons stonden vol met treinen, die leeg waren, en waar niemand in mocht.
de week ervoor waren er ook al 2 vlokken gevallen: ookal 2 uur vertraging (op een stuk wat normaal maar 2 uur duurt) gehad.

en denk maar niet dat je je geld terug krijgt.. nee hoor, "overmacht" :j

dus ja, ik ben er ook helemaal klaar mee. zal blij zijn als de zomer weer komt.. of nee, zouden dan de bovenleidingen smelten door het warme weer? of als de bloemen en bomen weer gaan bloeien en er wat pluisjes op de rails komen, kom ik dan nog wel op plaats van bestemming aan?

(overigens had ik nog meer medelijden met de ns medewerkers in de informatie stands ed. die mensen werden gewoon ook niet op de hoogte gehouden, zo kun je toch niet met je personeel omgaan? ik mag toch hopen dat al die medewerkers die zich zo goed en zo kwaad als het ging hebben ingezet voor de reizigers een heeeeeeeeeeeeeel mooi kerstpakket hebben gekregen)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:46

ben blij dat ik nu een auto heb,als je pehc hebt bel je de anwb en een file kan je omheen rijden.
stap echt niet meer in de trein.

te duur en altijd als ik ga rijden ze niet. laaste keer reed de trein weg.. die ik niet hoefde.. de volgende kwam eraan maar die kon niet verder rijden.. de trein ervoor stond met pech.. ik ben na het loket gegaan heb me geld terug gekregen en ben na huis gegaan.

kijk met die sneeuw rotzooi kan ik nog iets begrijpen. maar altijd dat stomme gedoe in de herfst als het regent... soms had ik elke dag als ik uit school kwam vertraging,... of er reden opeens helemaal geen treinen meer.. en soms ook al eerder als het gewoon weer was.

verdiende wel vaak geld terug.. meer dan zoveel vertraging en je kreeg inderdaad geld vergoed. moest je wel invullen enzo maar kreeg wel altijd geld. (had toen een ovjaarkaart)