Julian Assange, wat vind Bokt van hem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 02:56

Kritische vragen worden gesteld.
O.a. waarom de informatie niet beter beveiligd kon op een budget van 80 miljard dollar. :+

En hoe "geheime informatie" boven water komt.
Kopieermachines vol gescande documenten worden voor 2 cent per document verkocht.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:43

slokkie schreef:
Kritische vragen worden gesteld.

Goed filmpje, dat eerste. Daar hoort de kritiek op het systeem nl terecht te komen, in het congres.
Het zou wel niet slecht zijn als die vragen ook eens door meer gematigde centrum-politici herhaald zouden worden.

Oftopic, Vragen door een van de interessantste figuren in het congres momenteel, een echte hardcore republikein. De context van zijn vragen is overigens eentje waar velen het hier als Europeaan moeilijk mee zouden hebben. Hij ijvert al zijn volledige politieke carrière voor een minimale overheid (federale en Texaanse) en minder regels en wetgeving (de grondwet en thats it zo ongeveer). Hij wil bijvoorbeeld geen oorlogen omdat hij om te beginnen al geen centrale overheid wil die zo'n groot leger organiseert en daar zo veel belastingeld voor int.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:50

Oeh! I love Ron Paul <3
Net als Nigel Farage in het EU legt hij precies de vinger op de zere plekken.

Vreemde is alleen dat er nooit antwoord komt op beider vragen.
De politici weten dat ze gelijk hebben maar denken dat doodzwijgen de boel laat verdwijnen ofzo.

America, the land of the free. Echt waar?
Verbod op dit, verbod op dat, wel eens filmpjes bekeken over de behandeling die mensen krijgen op Amerikaanse luchthavens door de TSA? Land of the free? Ik zou eerder willen zeggen Land of the nutcases.
Maar hé, alles voor onze (schijn)veiligheid. Terwijl de echte terroristen aan het hoofd van de natiën staan gaan wij zo langzamerhand in onze blote kont over straat 'omdat we immers niets te verbergen hebben' en ons verteld wordt over enge terroristen die een groot gevaar vormen waarvoor wij beschermd worden door onze overheden. Man, man, man, wanneer wordt het gros van de mensen eens wakker?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:24

ranna schreef:
Oeh! I love Ron Paul <3

Ik ben als westerse vrouw persoonlijk niet zo gek van pro-life fanatici en de bijhorende religieus geïnspireerde politiek (dat is hij nl ook, buiten opvallende kritikaster)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:50

BigBen schreef:
Kom op, doe eens normaal.
Geloof jij nu echt dat iemand die op internet een lijst boeken over de Islam opvroeg,
vervolgens in de States in een holding center terecht komt ?

Euh, waar haal je dat vandaan dan?
Dat schreef ik in het gehéél niet :)*

Verder wordt de lijst met welke boeken jij bij de bibliotheek leent écht wel opgehaald om jouw ´sympathiën´ te bepalen wanneer je de pech hebt om in een krakersrel te belanden en herkenbaar op de video staat.
Dat is al zo sinds de eerste automatisering van bibliotheken in NL.
Dat jij dat niet weet en ook denkt dat die gegevens veilig zijn of dat daar een officier van justitie bij aan te pas komt is wat anders. Dat kan je gerust blijven denken.

Het geval WikiLeaks toont aan hoe niet integer de (VS) overheid is én hoe niet-integer informatie is.
Dat willen veel mensen liever niet weten. Net als dat hun waar dan ook electronisch vastgelegde data niet privé zijn, daar misbruik van gemaakt kan worden en wordt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:15

Ja, het verhaal Ron Paul snijdt een hoop meer hout dan veel wat ik hier gezien heb. Goed dichtgetimmerd verhaal. Ik denk dat het overigens vrij moeilijk wordt om Assange te veroordelen, en op Guanantanamo Bay lijkt me niet zo handig als de VS nog vrienden over wil houden op deze wereld.

Maar in het algemeen is niks nieuws. We leven in een van de meest vrije periodes van de wereld. Het is nog niet zo lang geleden dat men ook in Nederland zonder enige vorm van eerlijk proces opgepakt kon worden en veroordeeld (althans, op geologische schaal).

En met dat denk ik dat dit sprookje van Grimm een hele goede moraal heeft:

http://www.grimmstories.com/nl/grimm_sp ... amen_thuis

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:00

Bandida schreef:
ranna schreef:
Oeh! I love Ron Paul <3

Ik ben als westerse vrouw persoonlijk niet zo gek van pro-life fanatici en de bijhorende religieus geïnspireerde politiek (dat is hij nl ook, buiten opvallende kritikaster)

Je zult in de politiek nooit een persoon of partij vinden waar je voor volle 100% in mee kunt gaan. Overal is wel iets waarvan je zegt; 'dat zou ik liever anders zien'.
Maar Ron Paul en Nigel Farage zeggen als enige precies hoe de ruime meerderheid van het volk er over denkt en goed onderbouwt en daar heb ik diepe bewondering voor.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:56

ranna schreef:
Maar Ron Paul en Nigel Farage zeggen als enige precies hoe de ruime meerderheid van het volk er over denkt en goed onderbouwt en daar heb ik diepe bewondering voor.

Waar haal je dat?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:03

Citaat:

Ron Paul en Nigel Farage vind ik beiden complete idioten,
maar goed, ieder zijn mening.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:32

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:32

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:12

yeah.... we krijgen onze heuse eigen Brusselsleak http://brusselsleaks.com/ *\o/*
Hoe lang duurt voordat daar wat leuks op gaat komen?