Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:41

Nee, dat hoeft voor mij niet. Maar of iemand die zelf z'n buurtgenoten het niet zo makkelijk heeft gemaakt, nog overtuigend is als volksvertegenwoordiger (en woordvoerder) voor een partij die het aanpakken van buurtterreur als speerpunt heeft... Dat weet ik niet.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:42

Rinske schreef:
Maar als het een groep Lucassen is, dan is dat weer hetzelfde als een groep Marokanen, want dat zeg je bovenaan de pagina.
"Het is het aantal en hun agressiviteit".
Dus een groep Marokanen is wel slecht, maar een groep Lucassen niet.
Ik snap er nu echt helemaaaaaaal niks meer van.

Maar goed, dat zal wel omdat ik geen PVV stemmer ben?

hahaha leg het nog een keer uit ;)
Ik heb geen last van een groep lucassen , omdat dat die er niet is, dat is maar 1 meneer een uitzondering dus
Maar ik heb wel last van groepen criminele marokanen , daarom is de pvv er
als er heel veel mensen last hadden van groepen criminele lucassen dan kwam daar vast ook wel een partij voor .
Want dan zouden veel mensen bang zijn voor lucassen , net zoals ze nu bang zijn voor marokanen .

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:44

shilady schreef:
Eetsmakelijk!

dankje :Y)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:46

gohya schreef:
Is het dan: eens een boef,altijd een boef?
Eens een crimineel,altijd een crimineel?

O nee maar dat verzwijgen om kamerlid te worden en vervolgens weigeren op te stappen voor de poen is nogal verwerpelijk

sjonnie48 ik ken erg veel mensen en niemand die ik ken is bang voor mensen met een Marokkaanse achtergrond

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:51

sarabande schreef:
gohya schreef:
Is het dan: eens een boef,altijd een boef?
Eens een crimineel,altijd een crimineel?

O nee maar dat verzwijgen om kamerlid te worden en vervolgens weigeren op te stappen voor de poen is nogal verwerpelijk

sjonnie48 ik ken erg veel mensen en niemand die ik ken is bang voor mensen met een Marokkaanse achtergrond

Dan wonen hier veel meer bange mensen dan bij jou , hier zijn heel veel mensen hun straat uit gevlucht naar omliggende dorpen .

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:52

@sarabande: ik ken wel mensen die ineens bang zijn voor marokanen. Meestal zijn dit mensen die ergens in Limburg ofzo wonen, en nog nooit een moskee, een moslim of een hoofddoekje tegenkomen in het dagelijks leven.

De meeste van mijn vrienden wonen midden in de stad, tussen mensen van allerlei herkomst. En daar hoor ik maar zelden klachten van.

... Toch raar :?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:53

angst voor het onbekende...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:54

sjonnie48 schreef:
Dan wonen hier veel meer bange mensen dan bij jou , hier zijn heel veel mensen hun straat uit gevlucht naar omliggende dorpen .

Mijn zoon woont in Rotterdam Zuid, heerlijk eten in die kleine Turkse en Marokkaanse zaakjes en veel hoofddoekjes op straat, maar niemand bang hoor.

Waar is die straat waar jij het steeds over hebt????

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:54

esmee_stip schreef:
Met een slok op breng je andere weggebruikers in gevaar.. Dit vind ik zeer onverantwoordelijk.

Een fout van Lucassen, hij heeft grote schulden(dat hebben geloof ik wel meer mensen..) brengt anderen niet in gevaar.

Ik denk niet dat je deze 2 situaties kunt vergelijken:)

Edit: trouwens ook wel vreemd dat hij een uitkering ontvangt terwijl hij in de 2e kamer zit, niet alleen fout van hem, nog een veel grotere fout van het uwv. Als een 'bekend' kamerlid een uitkering kan ontvangen, hoeveel andere werkenden zullen dit dan ook niet ontvangen?... Maargoed dat is niet on-topic..

Het maakt, speciaal door het verzwijgen, Lucassen en daarin elke parlementariër die zijn fouten verzwijgt chantabel.
En niet in het minst heeft hij daarmee het gezicht van de partij moedwillig beschadigd.

Ja, de rechters zijn fout.
Maar daar is ook de boete naar en de sancties die worden opgelegd.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:08

sarabande schreef:
sjonnie48 schreef:

Mijn zoon woont in Rotterdam Zuid, heerlijk eten in die kleine Turkse en Marokkaanse zaakjes en veel hoofddoekjes op straat, maar niemand bang hoor.

Waar is die straat waar jij het steeds over hebt????

ijselsteinlaan [ hoograven ] en stanleylaan ;[ kanaaleiland ]
ach ik overdrijf maar wat hoor , maar de busschauffeurs stopten voor de zekerheid niet meer bij de bushalte daar , te gevaarlijk , de politie kwam ook niet meer in de ijselsteinlaan want dan werden hun auto's kort geslagen , maar ws vinden jullie dit ook een gezellig cultureel spelletje

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:16

Zeg Sjonnie.. Wellicht zou je de kattige persoonlijke toon achterwege kunnen laten..? Want door zulke opmerkingen krijgt deze discussie een onnodige nare bijsmaak, lijkt me onnodig om zo naar persoonlijk te worden.. Bovendien zwakt het ook je argumenten sterk af....

En bovendien is je laatste zin uiteraard ook 100% onzin..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:19

sjonnie48 schreef:
ijselsteinlaan [ hoograven ] en stanleylaan ;[ kanaaleiland ]
ach ik overdrijf maar wat hoor , maar de busschauffeurs stopten voor de zekerheid niet meer bij de bushalte daar , te gevaarlijk , de politie kwam ook niet meer in de ijselsteinlaan want dan werden hun auto's kort geslagen , maar ws vinden jullie dit ook een gezellig cultureel spelletje

Tja, dan moet de politie daar wat aan doen. En rara waar nu op bezuinigd wordt :') . Kunnen ze nog niks doen... Want geen middelen = geen ingrijpen...

En wat een kletskoek dat 'wij' dit een gezellig cultureel spelletje vinden. Dat vind ik best beledigend. De PVV stemmers vinden het OK om een buurtterrorist in de regering te hebben. En daar zet ik gewoon vraagtekens bij.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:24

Ik denk dat Lucassen straks bij die jongens door de brievenbus komt piesen en dat het dan allemaal goed komt met die 'enge' marokanen of zouden ze gewoon de brievenbus dichtslaan :P . Dat is toch de manier waarop pvv kamerleden hun zin proberen te krijgen :Y).

Ik heb trouwens ook bijna medelijden met Wilders, zelf is hij juist erg handig met de media en nu word hij door zijn personeel telkens weer voor aap gezet.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:39

Vind je dit beledigend ?
Pvvers worden voortdurend beledigd , het went wel hoor !
Ben wel blij dat jullie het spel afkeuren

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:41

sjonnie48 schreef:
Vind je dit beledigend ?

En de Marokanen worden niet constant beledigd? Want 'alle Marokanen zijn crimineel' slaat ook nergens op.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:42

Als pvv'ers worden beledigd (of als je dat zo ervaart) is dat heel vervelend, maar daar heb ik niets mee te maken.. En daarbij: daar kun je ook boven staan.. Dus het voorkomen van die nare toon in je posts zou wel zo prettig zijn voor de discussie!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:58

CtjeLief schreef:
Als pvv'ers worden beledigd (of als je dat zo ervaart) is dat heel vervelend, maar daar heb ik niets mee te maken.. En daarbij: daar kun je ook boven staan.. Dus het voorkomen van die nare toon in je posts zou wel zo prettig zijn voor de discussie!

Ik kan er wel boven staan , jij ook ?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:00

Rinske schreef:
sjonnie48 schreef:
Vind je dit beledigend ?

En de Marokanen worden niet constant beledigd? Want 'alle Marokanen zijn crimineel' slaat ook nergens op.

Waar zeg ik dat ? wil je dat ff quoten aub ?
dan heb ik me vergist , maar ik denk eigenlijk dat jij niet kan lezen
en weer een pvv er wil beledigen hahahaaa geeft niet ik kan ertegen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:04

Citaat:
maar ik denk eigenlijk dat jij niet kan lezen

Sjonnie.. Waarom heb je die persoonlijk aanvallende -nare- toon nodig om te discussieren?
Je kan er kennelijk niet boven staan, jammer!
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 29-11-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:10

CtjeLief schreef:
Sjonnie.. Waarom heb je die persoonlijk aanvallende -nare- toon nodig om te discussieren?
Je kan er kennelijk niet boven staan, jammer!

nee ik bedoel het niet aanvallend , snap nu niet eens waar je op doelt :+
bedoel je dat ik om een quote vraag ? ik heb dat nl niet gezegd en wordt daarvan beschuldigd
mischien ben jij wat gevoeliger dan ik , maar ik respecteer jou zienswijze wel hoor , al heb ik een andere , sorry dus
voor wat ik ook aanvallend/ kwetsend heb gezegd

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:17

Anoeska schreef:
@sarabande: ik ken wel mensen die ineens bang zijn voor marokanen. Meestal zijn dit mensen die ergens in Limburg ofzo wonen, en nog nooit een moskee, een moslim of een hoofddoekje tegenkomen in het dagelijks leven.

De meeste van mijn vrienden wonen midden in de stad, tussen mensen van allerlei herkomst. En daar hoor ik maar zelden klachten van.

... Toch raar :?

Ik ben, eerlijk waar, bang voor de Marokkaanse jeugd. Gek genoeg zijn het eigenlijk altijd mensen uit Marokko. Met Turkse jongeren heb ik gek genoeg helemaal geen problemen.
Maar goed ontopic: Ik kan daar wel angst voor hebben. Door bepaalde wijken durf ik hier niet te lopen in het donker, ik word nageroepen, uitgescholden. Er worden meisjes uit mijn klas bedreigt door dit soort hangjeugd. Nee mij maak je daar niet vrolijk om. Grappig genoeg zeggen de Marokkanen in Marokko zelf dat er veel uitschot in Nederland zit. Ze zeggen zelfs: "Die hoeven wij niet terug. Die gaan naar Nederland met hun grote monden, komen terug in een dikke (huur) auto zo af en toe in het jaar, maar worden ook hier met de nek aangekeken. Ze zijn geen Marokkaan meer voor ons, maar ook geen Nederlander voor de Nederlanders. Niemand wil ze."

Ik heb trouwens dan weer helemaal geen problemen met de Marokkaanse gemeenschap in de zin van volwassenen/ouderen. Allemaal stuk voor stuk super aardige mensen, meestal kan ik ze ook nog wel aan het lachen krijgen met mijn goed bedoelde Arabische woorden (ooit geleerd in Marokko).
Ook ben ik absoluut niet tegen hoofddoekjes, islam of wat dan ook in verband kan worden gebracht met Marokkanen. Wel ben ik tegen algehele sluiering, dus boerka of niqaab, maar met de reden dat je dan niet kan zien wat er onder verborgen wordt.
Voor hetzelfde zit er dus wel een gek met een mes of pistool onder.

Ik heb dus wel PVV gestemd, maar niet voor zijn Anti-Islamtische opvattingen. Alle andere opvattingen vond ik wel hout snijden (zoals uitkeringstrekkers die kunnen werken steviger aanpakken, criminaliteit harder aanpakken etc.). Waarom ik toch PVV heb gestemd ondanks dat zij steeds meer een one issue partij worden? Omdat ik er niet in geloven kan dat ze al hun ideeën over de islam ooit van de grond krijgen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:27

met turken ook nooit problemen , aardige mensen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:35

Heb je geen Bewijs van Goed gedrag nodig als je bij een partij wil komen?
Ik dacht van wel toch?Hoe komen hun dan aan dat bewijs van goed gedrag?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:37

gohya schreef:
Heb je geen Bewijs van Goed gedrag nodig als je bij een partij wil komen?
Ik dacht van wel toch?Hoe komen hun dan aan dat bewijs van goed gedrag?

Verklaring omtrent Gedrag kijkt toch naar of de vergrijpen der mate groot zijn en hoe lang het geleden geweest is?
Dus is het niet ernstig of te lang geleden is dan staat er in de VOG dat men geen reden ziet om de gegadigde niet aan te nemen. (Moest er zelf nog een aanvragen voor mijn sollicitatie bij TNT een maand geleden)

Edit:

Is er wel sprake van strafbaar gedrag? Dan beoordeelt het COVOG of dit gedrag een belemmering vormt voor het doel waarvoor de VOG is aangevraagd. Een taxichauffeur die een VOG aanvraagt en meerdere keren is veroordeeld voor het rijden onder invloed krijgt de verklaring waarschijnlijk niet. Dit geldt ook voor een boekhouder die veroordeeld is voor fraude. Een boekhouder die veroordeeld is vanwege rijden onder invloed, heeft wel weer een kans dat hij de verklaring krijgt. Binnen acht weken na de ontvangst van uw aanvraag, neemt het COVOG een besluit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:31

sjonnie48 schreef:
Rinske schreef:

Waar zeg ik dat ? wil je dat ff quoten aub ?
dan heb ik me vergist , maar ik denk eigenlijk dat jij niet kan lezen

Punt 1: ik heb niet gezegd dat JIJ dat hebt gezegd, ik heb het over de partij(standpunten) en iets wat veel kiezers roepen
Punt 2: ik kan wel lezen
Punt 3: ik wil geen PVV kiezers beledigen, nu beschuldig je mij van iets dat ik niet doe

Ik zou graag willen dat je respectvol blijft in je posts.