Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:22

Kanelly schreef:
Samloes, de keren dat het mis is gegaan tijdens een verlof is de afgelopen jaren op 1 hand te tellen.
De cijfers die naar buiten komen, over bijv. ontrekkingen zijn niet gebaseerd op puur 'weglopen' of ontsnappen.
Ook 10 minuten te laat, door bijv. een trein met vertraging, moet gemeld worden als een ontrekking. En al deze 'ontrekkingen' vallen ook onder de cijfers.

Waarom moeten ze verlof krijgen dan?
Ik vind dat een onnodige dure luxe.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:22

Kanelly schreef:
Altijd jammer dat dit soort onderwerpen altijd vol komen met oneliners en ongefundeerde uitspraken.
Ik snap dat het verschillende en heftige emoties bij mensen kan oproepen, maar dat ontneemt je toch niet meteen de kunst om gedegen te discussiëren?

Omdat er zo veel angst en onbegrip heerst (vaak gebaseerd op onwetendheid en horen uit de media) vind ik dit leuke onderwerpen om over te discussiëren, maar niet op deze manier....

En men moet ook niet alle slachtoffers over 1 kam scheren, slachtoffers krijgen ook een tweede kans.
Been there, done that.

Tja Kanelly, ik begrijp dat je met deze mensen gewerkt hebt. En hoe verwerpelijk ook, het blijven mensen, met hun geschiedenis (vaak een van zelf misbruik...) Maar ik redeneer als moeder. Als ik eraan denk dat zo een monster mijn kind kan vernietigen, grijpt dat me echt naar de keel. Vooral ook omdat je op zon moment beseft hoe kwetsbaar je kind is en hoe machteloos je als ouder kan zijn.

Je kan proberen je kind te wapenen, maar helemaal zeker zul je nooit zijn.

En naief hoef je ook niet te zijn. Er opereren pedofielennetwerken, die zo slim zijn dat de politie ze nooit te pakken kan krijgen. Omdat ze verboden plaatjes zo versleutelen dat de recherche er niet in kan komen... Mensen die zo gehaaid zijn worden ten eerste al minder snel gepakt, en ten tweede zie ik die ook in staat om zeer verregaand mee te werken in een TBS, terwijl ze echt geen haar beter worden.

Bij de afwijking pedosexueel hoort een daderprofiel van een tamelijk laffe persoonlijkheid met een verminderd empathisch of verwrongen empathisch vermogen.
Misschien dat je een aantal daders kan uitleggen wat ze nou eigenlijk aanrichten, maar bij een aantal kan je dat nooit. Die richten een partij op om hun specifieke sexuele afwijking in de politiek te behartigen....

En ik vind niet dat je een kleptomaan kan vergelijken met een pedo.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:24

Dit begint weer een discussie te worden waar dingen worden geroepen die toch nooit gaan gebeuren en dus onhaalbaar zijn.
Denk is wat meer na over de hulp, voor de daders maar ook voor de slachtoffers uiteraard.
Wat er moet gebeuren om terugvallen te voorkomen of zelfs om de daden te voorkomen, realistische antwoorden!

Die mensen die dat soort afschuwelijke dingen doen hebben hulp nodig en hadden dat eigenlijk al veel eerder nodig, neem bijv. moordenaars; niet om goed te praten maar je maakt mij niet wijs dat je zomaar moordenaar wordt daar gaat iets aan vooraf.. zijn we telaat met hulp? Kinderen die gepest worden, slechte opvoeding etc?
Daar moet extra hulp in gestoken worden, en daders hebben goede hulp nodig en dan heb ik het niet over tbs-klinieken die propvol zitten en waar ze wat medicijnen krijgen. Dat helpt blijkbaar niet goed genoeg..
Criminelen jongeren, die dagelijks bezig zijn met drugsverkoop, winkels leeghalen, mensen beroven, daden om aan geld te komen etc. vanwege een slechte opvoeding, slechte buurten, en nog veel meer.
Ze hebben hulp nodig al veel eerder, die mensen eindigen als zware criminelen, wat wil je anders zonder diploma.
Ik sprak pas met een aantal criminele jongeren omdat ik erg benieuwd was hoe het allemaal zat, en wat een antwoorden kreeg ik!
Ze zitten zover in de put, als ze voor een goed bedrag iemand moesten vermoorden zou dat geen probleem zijn!
Echt ik ben voor betere hulp, voor daders, opkomende daders etc.
Roepen dat ze allemaal doodmogen vallen of levenslang mogen krijgen heeft niemand wat aan.
Ik draaf misschien even door naar wat andere discussiepunten maar dit is mijn mening.

En dat daders liever gevangenisstraf willen dan TBS is alleen maar omdat TBS telkens verlengt kan worden en gevangenisstraf niet.
Verder heb ik met gevangenen gesproken die liever TBS wouden omdat ze dan meer verlof zouden krijgen, maar aan de andere kant bang waren dat ze door de propvolle klinieken telkens verlengt zouden worden met 2 jaar.
Dit komt niet alleen uit mijn mond, ook uit die van meerdere advocaten.

Ik vind het heel erg voor slachtoffers, echt waar.
En ik hoop dat slachtoffers ook de juiste hulp krijgen, daar mag ook veel meer verbeterd in worden!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:25

Kanelly schreef:
Tja, dat is een veel gehoorde dooddoener.
Draaideurcriminelen horen na detentie ook niet weer een nieuw delict te plegen, toch gebeurd het.

Wat is dan de juiste oplossing, om ervoor te zorgen dat mensen na welke vorm van detentie dan ook, nooit meer een nieuw delict plegen?

Die garantie heb je niet.
Dan is dus de vraag wat mogelijke terugval voor schade aanricht. En dan vind ik sexuele delicten met kinderen in zodanige mate destructief, dat we de maatschappij in zijn geheel daarvoor moeten behoeden.

Electra63

superwoman schreef:
Kanelly schreef:
Samloes, de keren dat het mis is gegaan tijdens een verlof is de afgelopen jaren op 1 hand te tellen.
De cijfers die naar buiten komen, over bijv. ontrekkingen zijn niet gebaseerd op puur 'weglopen' of ontsnappen.
Ook 10 minuten te laat, door bijv. een trein met vertraging, moet gemeld worden als een ontrekking. En al deze 'ontrekkingen' vallen ook onder de cijfers.

Omdat het beter is om eerst op proefverlof te gaan, dan ze na hun straf zo op straat te zetten.
Bij proefverlof wordt gekeken hoe ze bijvoorbeeld reageren op hun "vrijheid'.

darwin

superwoman schreef:
darwin schreef:
Ik denk als je alle mensen zou opsluiten die iets op hun kerfstok hebben, waar ze anderen schade mee toe brengen, dat je dan meer gevangenissen zou hebben als gewone woonwijken.
Buiten pedo's zijn er zoveel mensen met een "zieke" geest , in welk opzicht dan ook, waar zou je die dan in godsnaam allemaal moeten laten ?

Als ze een gevaar vormen voor de maatschappij, dan valt er best een oplossing te vinden om ze ergens te laten. }:)
Iets op de kerfstok hebben, wil niet zeggen dat de kans op herhaling groot is, daarbij vind ik dat in combinatie met de aangerichte schade ook van belang.

En dan bijv die gekken die oudjes beroven in het park, die mensen zijn ook voor de rest van hun leven getekend en durven niet meer naar buiten, en de daders gaan ook gewoon door met die praktijken, en zo heb je zoveel van die figuren die blijvende schade achterlaten,.
Ik denk echt als je die allemaal bij elkaar op gaat tellen, dat er een heel groot deel van de bevolking gestoord is en een gevaar vormt voor zijn omgeving (in welke zin dan ook).

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:26

Dat er gekeken moet worden waar ze gaan wonen is wel belangrijk. Zet een pedo niet in een kinderwijk. Of laat hem niet terugkeren naar de woning waar hij met kinderen is bezig geweest.

Een seniorenflat misschien :+ (ik probeer niet de draak te steken, maar beetje vrolijkheid te scheppen)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:26

randalinpony schreef:
Dan is dus de vraag wat mogelijke terugval voor schade aanricht. En dan vind ik sexuele delicten met kinderen in zodanige mate destructief, dat we de maatschappij in zijn geheel daarvoor moeten behoeden.

Helemaaal mee eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:29

Klopt, garantie is er nooit.

En ik begrijp heel goed, dat als het om dit onderwerp gaat, heftige emoties oproept bij mensen en vooral moeders. Ik begrijp het maar al te goed.

Maar men moet ook niet vergeten dat wat voor de een als een blijvend trauma is, dat voor de ander niet zo hoeft te zijn.
En dat misbruik niet het enige delict is wat zware trauma's kan geven.
Onderschat bijvoorbeeld een roofoverval niet, met mensen gewerkt die hierdoor dusdanig getraumatiseerd waren, dat ze nooit meer normaal en zelfstandig hebben kunnen functioneren in de maatschappij.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:29

darwin schreef:
En dan bijv die gekken die oudjes beroven in het park, die mensen zijn ook voor de rest van hun leven getekend en durven niet meer naar buiten, en de daders gaan ook gewoon door met die praktijken, en zo heb je zoveel van die figuren die blijvende schade achterlaten,.
Ik denk echt als je die allemaal bij elkaar op gaat tellen, dat er een heel groot deel van de bevolking gestoord is en een gevaar vormt voor zijn omgeving (in welke zin dan ook).

Ook heftig, maar hiervoor kun je wel meer bescherming/controle zetten op straat én kun je zorgen dat het voor de daders niet meer lonend wordt door de pakkans en straffen te verhogen tegenover de opbrengst....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:30

superwoman schreef:
darwin schreef:

Ook heftig, maar hiervoor kun je wel meer bescherming/controle zetten op straat én kun je zorgen dat het voor de daders niet meer lonend wordt door de pakkans en straffen te verhogen tegenover de opbrengst....

Je gelooft toch niet echt, dat je roofovervallen ooit kan voorkomen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:31

Kanelly schreef:
Onderschat bijvoorbeeld een roofoverval niet, met mensen gewerkt die hierdoor dusdanig getraumatiseerd waren, dat ze nooit meer normaal en zelfstandig hebben kunnen functioneren in de maatschappij.

Helemaal mee eens, máár de kans dat zo'n dader het weer doet is natruurlijk kleiner dan bij een pedosexueel

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:31

Electra63 schreef:
Je gelooft toch niet echt, dat je roofovervallen ooit kan voorkomen?

Nee, maar wel verminderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:32

wendy1987 schreef:
Dan zullen er niet veel mensen overblijven in NL :')

Inderdaad.

Te beginnen met alle katholieke geestelijken want dat is bewezen een raar kliekje kerels met een jurk aan.
Verder knijpen christenextremen de katjes in het donder dus die zijn daarna.
Dan alle prostituees, want die zetten aan tot losbandigheid = sex = kindersex.....
Oeps niet alle protituees want dan is vriendin x ook de pisang en die is best wel aardig en kon niet anders, ahum.
Hmm, misschien is kapelaan y eigelijk ook wel integer.

Wat een kortzichtigheid en vooroordelen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:33

randalinpony schreef:
Kanelly schreef:
Draaideurcriminelen horen na detentie ook niet weer een nieuw delict te plegen, toch gebeurd het.

Wat is dan de juiste oplossing, om ervoor te zorgen dat mensen na welke vorm van detentie dan ook, nooit meer een nieuw delict plegen?

Die garantie heb je nooit, maar je kan er wel zoveel mogelijk aan doen om het te voorkomen dat ze weer opnieuw een delict plegen.
Goede hulp in de periode dat ze vastzitten.
En waar worden ze geplaatst? Weer terug in een achterstand buurt waar iedereen bijna leeft van criminele activiteiten? Waar de kans op terugvallen dus groot is?
En als ze terug in de maatschappij zijn, hebben ze dan alles zodat ze niet terug vallen? Een verblijfplaats? Is er hulpverlening die ze aan een baan helpt of scholing?
Ga zo door..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:33

Zipporah schreef:
Dit begint weer een discussie te worden waar dingen worden geroepen die toch nooit gaan gebeuren en dus onhaalbaar zijn.
Denk is wat meer na over de hulp, voor de daders maar ook voor de slachtoffers uiteraard.
Wat er moet gebeuren om terugvallen te voorkomen of zelfs om de daden te voorkomen, realistische antwoorden!

Die mensen die dat soort afschuwelijke dingen doen hebben hulp nodig en hadden dat eigenlijk al veel eerder nodig, neem bijv. moordenaars; niet om goed te praten maar je maakt mij niet wijs dat je zomaar moordenaar wordt daar gaat iets aan vooraf.. zijn we telaat met hulp? Kinderen die gepest worden, slechte opvoeding etc?
Daar moet extra hulp in gestoken worden, en daders hebben goede hulp nodig en dan heb ik het niet over tbs-klinieken die propvol zitten en waar ze wat medicijnen krijgen. Dat helpt blijkbaar niet goed genoeg..
Criminelen jongeren, die dagelijks bezig zijn met drugsverkoop, winkels leeghalen, mensen beroven, daden om aan geld te komen etc. vanwege een slechte opvoeding, slechte buurten, en nog veel meer.
Ze hebben hulp nodig al veel eerder, die mensen eindigen als zware criminelen, wat wil je anders zonder diploma.Ik sprak pas met een aantal criminele jongeren omdat ik erg benieuwd was hoe het allemaal zat, en wat een antwoorden kreeg ik!
Ze zitten zover in de put, als ze voor een goed bedrag iemand moesten vermoorden zou dat geen probleem zijn!
Echt ik ben voor betere hulp, voor daders, opkomende daders etc.
Roepen dat ze allemaal doodmogen vallen of levenslang mogen krijgen heeft niemand wat aan.
Ik draaf misschien even door naar wat andere discussiepunten maar dit is mijn mening.

En dat daders liever gevangenisstraf willen dan TBS is alleen maar omdat TBS telkens verlengt kan worden en gevangenisstraf niet.
Verder heb ik met gevangenen gesproken die liever TBS wouden omdat ze dan meer verlof zouden krijgen, maar aan de andere kant bang waren dat ze door de propvolle klinieken telkens verlengt zouden worden met 2 jaar.
Dit komt niet alleen uit mijn mond, ook uit die van meerdere advocaten.

Ik vind het heel erg voor slachtoffers, echt waar.
En ik hoop dat slachtoffers ook de juiste hulp krijgen, daar mag ook veel meer verbeterd in worden!

Sorry hoor, maar wat is dat voor bullshit?! Omdat je geen diploma hebt is het oke dat je zwaar crimineel word, want tsja... andere opties zijn er niet. Wat een onzin! Ook zonder diploma kan je werken hoor, misschien niet als directeur or something, maar je kán werken. Je kan namelijk áltijd werken als je wil werken, maar dat is nu net het punt... sommige wíllen niet.

Over pedofielen kan ik heel kort zijn, levenslang opsluiten. Je weet van te voren dat datgene wat je doet niet klopt (of als je vind dat het wel klopt, het maatschappelijk niet geaccepteerd word/is) en dan zal je de gevolgen moeten dragen. Ik ben van mening dat iemand die gek is op chocola, dat echt niet gaat veranderen door een therapie o.i.d. Verander dat chocola in kinderen en voila....
Nee sorry, geen medelijden met die mensen. Eerder met de mensen die er naast wonen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:34

superwoman schreef:
Kanelly schreef:

Omdat tbs er op gericht is om die mensen weer in de maatschappij te krijgen. Dat heeft alleen nut als je ze onder strikte beveiliging naar buiten laat gaan. Eerst is dit alleen een boodschapje doen, na een tijd wordt dat steeds uitgebouwd

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:35

superwoman schreef:
TBS kan idd een vorm zijn van verkapt levenslang. Echter vind ik de luxe die ze krijgen belachelijk, terwijl veel opa's en oma's die "vroegah" hard hebben gewerkt veel minder luxe (lees minimale basisverzorging) krijgen.

Zeker nooit in een TBS-kliniek geweest?
TBS is veel zwaarder dan een gewone gevangenis!!
Bij alles wat je doet wordt je gecontroleerd, bezoek (mits toegestaan) heel beperkt, niet in 1 groep en altijd met een bewaker erbij.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:36

een diploma heeft inderdaad niets te maken of je crimineel kan/moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:36

superwoman schreef:
Kanelly schreef:

Helemaal mee eens, máár de kans dat zo'n dader het weer doet is natruurlijk kleiner dan bij een pedosexueel

Want?
Waar baseer je dit op?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:37

Kanelly schreef:
Klopt, garantie is er nooit.

En ik begrijp heel goed, dat als het om dit onderwerp gaat, heftige emoties oproept bij mensen en vooral moeders. Ik begrijp het maar al te goed.

Maar men moet ook niet vergeten dat wat voor de een als een blijvend trauma is, dat voor de ander niet zo hoeft te zijn.
En dat misbruik niet het enige delict is wat zware trauma's kan geven.

Alsof het inderdaad het enige serieuze misdrijf is. Laat staan het enige waar mensen door getraumatiseerd worden. Hoef je niet eens aan een misdrijf te deneken maar gewoon een ongelukkige en niet adequaat opgepakte ervaring als kind met een paard of hond is genoeg voor een heus trauma.
Alle ruiters en hondeneigenaars over de kling.
Even de oogkleppen af lijkt me handiger.
Alhoewel; ruimt wel op en de mensheid is dan stuk minder plaag voor moeder Aarde.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:38

randalinpony schreef:
Kanelly schreef:

Die garantie heb je nooit, maar je kan er wel zoveel mogelijk aan doen om het te voorkomen dat ze weer opnieuw een delict plegen.
En waar worden ze geplaatst? Weer terug in een achterstand buurt waar iedereen bijna leeft van criminele activiteiten? Waar de kans op terugvallen dus groot is?
En als ze terug in de maatschappij zijn, hebben ze dan alles zodat ze niet terug vallen? Een verblijfplaats? Is er hulpverlening die ze aan een baan helpt of scholing?
Ga zo door..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:39

Zipporah schreef:
randalinpony schreef:

Ga zo door..

Ehm... pedosexuelen tref je aan in alle lagen van de bevolking voor zover ik weet, en het hebben van een baan vermindert misschien wel de tijd en energie die ze aan hun specifieke afwijking kunnen besteden maar meer ook niet.

Ik ben het ook met Superwoman eens: bij een roofoverval, wat een economisch delict met geweldpleging is, weegt een dader wel degelijk opbrengst, pakkans en strafmaat tegen elkaar af.

Ik denk dat dat bij een pedofiel veel minder speelt. Hoogstens zal deze nog voorzichtiger gaan opereren als de strafmaat hoger wordt, maar kwetsbare kinderen blijven er altijd.

Anoniem

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:42

Randalin, was het maar zo.... dan was de recidive onder geweldsdelicten niet zo vreselijk hoog.
En daders met een anti-sociale of narcistische persoonlijkheidsstoornis wegen die zaken echt niet tegen elkaar af, they couldn't care less.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:45

Kanelly schreef:
Want?
Waar baseer je dit op?

sexuele voorkeur is niet iets wat je kunt veranderen.
De situatie waarin iemand heeft besloten om een overval te plegen kan wel veranderd worden. Voor sommige mensen is een roofoverval plegen op dat moment hun enige denkbare uitweg om uit hun problemen te komen.(wat natuurlijk slechts een lapmiddel kan zijn)