Zipporah schreef:Dit begint weer een discussie te worden waar dingen worden geroepen die toch nooit gaan gebeuren en dus onhaalbaar zijn.
Denk is wat meer na over de hulp, voor de daders maar ook voor de slachtoffers uiteraard.
Wat er moet gebeuren om terugvallen te voorkomen of zelfs om de daden te voorkomen, realistische antwoorden!
Die mensen die dat soort afschuwelijke dingen doen hebben hulp nodig en hadden dat eigenlijk al veel eerder nodig, neem bijv. moordenaars; niet om goed te praten maar je maakt mij niet wijs dat je zomaar moordenaar wordt daar gaat iets aan vooraf.. zijn we telaat met hulp? Kinderen die gepest worden, slechte opvoeding etc?
Daar moet extra hulp in gestoken worden, en daders hebben goede hulp nodig en dan heb ik het niet over tbs-klinieken die propvol zitten en waar ze wat medicijnen krijgen. Dat helpt blijkbaar niet goed genoeg..
Criminelen jongeren, die dagelijks bezig zijn met drugsverkoop, winkels leeghalen, mensen beroven, daden om aan geld te komen etc. vanwege een slechte opvoeding, slechte buurten, en nog veel meer.
Ze hebben hulp nodig al veel eerder, die mensen eindigen als zware criminelen, wat wil je anders zonder diploma.Ik sprak pas met een aantal criminele jongeren omdat ik erg benieuwd was hoe het allemaal zat, en wat een antwoorden kreeg ik!
Ze zitten zover in de put, als ze voor een goed bedrag iemand moesten vermoorden zou dat geen probleem zijn!
Echt ik ben voor betere hulp, voor daders, opkomende daders etc.
Roepen dat ze allemaal doodmogen vallen of levenslang mogen krijgen heeft niemand wat aan.
Ik draaf misschien even door naar wat andere discussiepunten maar dit is mijn mening.
En dat daders liever gevangenisstraf willen dan TBS is alleen maar omdat TBS telkens verlengt kan worden en gevangenisstraf niet.
Verder heb ik met gevangenen gesproken die liever TBS wouden omdat ze dan meer verlof zouden krijgen, maar aan de andere kant bang waren dat ze door de propvolle klinieken telkens verlengt zouden worden met 2 jaar.
Dit komt niet alleen uit mijn mond, ook uit die van meerdere advocaten.
Ik vind het heel erg voor slachtoffers, echt waar.
En ik hoop dat slachtoffers ook de juiste hulp krijgen, daar mag ook veel meer verbeterd in worden!
Sorry hoor, maar wat is dat voor bullshit?! Omdat je geen diploma hebt is het oke dat je zwaar crimineel word, want tsja... andere opties zijn er niet. Wat een onzin! Ook zonder diploma kan je werken hoor, misschien niet als directeur or something, maar je kán werken. Je kan namelijk áltijd werken als je wil werken, maar dat is nu net het punt... sommige wíllen niet.
Over pedofielen kan ik heel kort zijn, levenslang opsluiten. Je weet van te voren dat datgene wat je doet niet klopt (of als je vind dat het wel klopt, het maatschappelijk niet geaccepteerd word/is) en dan zal je de gevolgen moeten dragen. Ik ben van mening dat iemand die gek is op chocola, dat echt niet gaat veranderen door een therapie o.i.d. Verander dat chocola in kinderen en voila....
Nee sorry, geen medelijden met die mensen. Eerder met de mensen die er naast wonen!