Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:54

Succes iedereen morgen!
Op de website van de TNT staat dat het morgen een drukke bezorgdag gaat worden. Nou, ik ben benieuwd :D.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:59

Flosje446 schreef:
Succes iedereen morgen!
Op de website van de TNT staat dat het morgen een drukke bezorgdag gaat worden. Nou, ik ben benieuwd :D.

*Ziet nu dit topic*

*Bereid zich voor op 25 zakken post ipv 8 normaal...*

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 07:29

Ben benieuwd wat we dalijk voor onze kiezen krijgen..

Had gepost dat de makro's al bezorgd waren bij ons, maar vriendlief zag een ander krantje aan als de makro.. zijn dus nog niet bezorgd helaas

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 08:31

Ik zit nog steeds te wachten op mijn verjaardagskaarten ;(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 08:40

Ik wil nog even reageren op de reactie dat als je ging werken je geen respect voor de postbodes hebt. Bij ons was het zo dat de wijken van de postbodes niet bezorgd zijn. De postbezorgers waren verplicht te komen, die wijken zijn dus wel bezorgd.

Vandaag zal wel heftig worden, gister zag ik heeeel veel macro's liggen, Gister had ik sowieso al 3 blauwe bakken die er vandaag bij komen, dus zal best heftig zijn.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 09:58

Oh oh, mn leidinggevende belde gister of ik nog een wijkje extra kon doen. Ehm, hoe lang duurt ie ongeveer? "Een uur" (wedden dat ik daar nu 2 uur mee bezig ga zijn..) Nouja, we zien het wel. Even bikkelen voor de postbodes!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:37

Ze belden me net op dat de post sowieso 3 kwartier later komt.... :( Zal wel een lange rit worden vandaag.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 10:51

En het sneeuwt hier nog ook.. Verwacht ook dat ik lang bezig zal zijn.. ;(

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:26

hoorde van onze postbode (en collega) dat het bij ons wel mee valt.

(ik ben 1 van de gelukkige niet NOOIT op zaterdag hoeft te werken...)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:33

lynne_berna schreef:
Ik zit nog steeds te wachten op mijn verjaardagskaarten ;(

Ik denk dat ze vandaag allemaal in 1 keer krijgt! Hoop ik voor je..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:36

Het viel ook wel mee, ik had het erger verwacht. Al waren sommige bundels wel heel dik, dus met hah erbij kon ik het net dragen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:35

capopjekop schreef:
Het viel ook wel mee, ik had het erger verwacht. Al waren sommige bundels wel heel dik, dus met hah erbij kon ik het net dragen.

Ja hier ook, was weer Makro-zaterdag, altijd fijn :')
En ook nog een HAH met Jumbo én Albert Heijn én C1000.... maar alles is zonder overwerk gelukt

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:07

Bij ons viel het ook wel mee. Het verschilde wel per wijk. Alle Makro's waren al weg, er was wel een reclamebrief voor heel veel adressen (met een muntstuk). Hebben jullie ook veel opmerkingen over de stakingen gekregen? Veel mensen dachten dat er vandaag ook nog gestaakt zou worden.

Ik hoorde dat de vakbonden een ultimatum (ofzoiets) hebben gegeven die tot maandag 12 uur geld. Daarna wordt gekeken of er nieuwe stakingen gaan komen.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 17:12

Bij ons was het echt chaos :')
Eerst kwam de eerste vracht post al te laat. Toen bleek ik 8 tassen te hebben in plaats van de gebruikelijke 2, dus moest 3x terug naar het depot. Toen ik voor de tweede keer kwam was de tweede vracht ondertussen ook aangekomen en echt het hele depot stond vol met tassen! Was echt een heel leuk gezicht.. alleen het was minder leuk dat ik mijn tassen niet echt meer kon vinden daardoor :P Twee x hah, en echt enorme bundels! Volgens mij heb ik nu echt zo'n mega spierbal aan de linkerkant! :')

En het stomme is dat ik me rot heb gelachen! :) Vond het echt super komisch vooral dat hele depot die vol stond.. ik had een foto moeten maken!

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 17:14

Ik heb twee o pmerkingen over de stakingen gekregen. Een man die vond me zo zielig omdat ik als mini-meisje met een enorme bundel rondliep. Zei die: Komt zeker door die stakingen he.. Een een zwarte piet ( :') ) vroeg: Zoooo ben je niet meer aan het staken?

En dat was het eigenlijk wel :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:38

Ik gister 2, of ik niet moest staken :')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:28

Ik eentje, dat ik helemaal gelijk had dat TNT ging staken. :) Heel grappig, ik zei alleen hallo tegen de man en dit was als tegenantwoord.

Ik vond het zelf wel meevallen, was wel veel. Ook Macro en een hoop pakketjes, heb normaal nooit zoveel. Had ipv 3 posttassen en 1 HAH, nu 5 posttassen en 2 HAH. Was wel langer bezig, en was daardoor te laat op high tea, maar goed.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:44

Ik liep 2 wijken in de binnenstad van Gouda, dus dan kom je veel mensen tegen en kreeg dus veel opmerkingen. Één vrouw was erg boos over dat er zoveel postbodes ontslagen worden. Die had van de week met een postbode staan praten die er al meer dan 25 jaar werkt en dus nu ontslagen dreigt te worden.

Ik had 4 wijken voor te bereiden en 2 te lopen. Ik kon iedere wijk gelukkig in 1x meenemen. Ik vind het altijd zo irritant als je met een wijk bezig bent en dan weer naar een depot moet om de rest van je wijk op te halen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:01

Dan doe je er zoveel langer over ja, maar ik vind het ook irritant om mijn fiets helemaal van onder tot boven vol te laden, want dan ben ik sowieso ook al langer bezig. Ik heb van dinsdag tot en met vrijdag gelukkig de mogelijkheid om met een karretje de post rond te brengen. Daar gaat veel meer op. Op de maandag gaat het alles met de fiets.

Maar ipv 2 tassen ineens 8 tassen, daar schrik je wel van. Ik had donderdag ook het meest aantal tassen dat ik ooit had gehad. 5 binnentassen voor een wijkje van anderhalf uur.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:00

Mijn fiets had het gister ook niet makkelijk :') Ik zou en moest alles in 1x meenemen dus dat was echt propwerk, maar het is gelukt. Nog een lekkere sneeuwbui over me heen gekregen..
Wij hadden wel meer tassen dan anders, normaal meestal 2 + 1 HAH, nu 5 + 1 HAH..
Naja, hopelijk volgende week weer normaal :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:45

Het viel mee?? Nou, ik had spijt mijn bed uit te zijn gekomen, en met mij nog tig andere collegas. Ook hier hadden ze het mega druk verwacht, dus extra mensen ingezet. Nou er was echt serieus GEEN DROL! Bij elke wijk ongeveer 1 blauwe bak, dat was veel := Echt geen drol aanwezig. Postbussen waren om 6.45 klaar ipv 7;30 en de gehele voorbereiding was ooki echt veelte vroeg klaar, en toen waren er een hoop collegas weer naar huis gegaan.

Komende week zullen we het misschien nog krijgen :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:27

Bij ons ging het ook wel aardig.. t was wel veel maar het viel me heel erg mee. Mijn wijk had 6 blauwe bakken, maar wel maar 1 rode bak per wijk (behalve autowijken, die hebben bij ons altijd veel meer)
Bij ons hadden ze de helft van de post niet uitgegooid, die worden dinsdag of woensdag gedaan.
Bij ons waren wel de postbussen en de voorbereiding erg vertraagd.

Had gisteravond nog een feestje van de TNT bij ons, en iemand vertelde dat ze rond 6 uur nog een postbode bezig zag. Dan baal je ook wel stevig denk ik.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:23

Flosje446 schreef:
Ik liep 2 wijken in de binnenstad van Gouda, dus dan kom je veel mensen tegen en kreeg dus veel opmerkingen. Één vrouw was erg boos over dat er zoveel postbodes ontslagen worden. Die had van de week met een postbode staan praten die er al meer dan 25 jaar werkt en dus nu ontslagen dreigt te worden.

Ik had 4 wijken voor te bereiden en 2 te lopen. Ik kon iedere wijk gelukkig in 1x meenemen. Ik vind het altijd zo irritant als je met een wijk bezig bent en dan weer naar een depot moet om de rest van je wijk op te halen.

Ik heb 2 depots en die zijn bij mij allebei op de route!
Ik krijg bijv. Kerkstraat 1 t/m 100 mee in 1 tas en 1 zak HAH.
En op Kerkstraat 101 is dan het depot. (Even simpelgezegd, ik doe heel Kerkstraat niet, maar dan begrijp je het wel denk ik :+ )

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 00:03

Dat is handig zeg! Moeten ze bij mij ook doen! :P Bij mij is het zo dat ik als de tassen leeg zijn terug moet naar het depot en dat is zo'n 5 minuten fietsen.. maar 't scheelt wel als je in een keer door kunt..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:01

Hier is het inderdaad ook zo dat ik voor mijn wijk van dinsdag tot en met vrijdag er ook een minuut of 5 over doe om bij het depot te komen. Ik neem dus ook het liefste alles in 1x mee, maar wel op een kar. ;) Op de maandag ben ik wel afhankelijk van de fiets en moet ik de post halen bij het hoofddepot hier in het stadsdeel. Dan fiets ik er aanzienlijk langer over. Ik hoop dus niet dat ze alles vandaag erbij hebben gedaan, maar dat hopelijk een beetje hebben verdeeld over afgelopen zaterdag en de aankomende dagen. Ik loop op de maandag namelijk 4 wijken waaronder ook een gezondheidscentrum die dicht is op de zaterdag. Ik ben er nogal huiverig voor over hoeveel post zij zullen hebben straks...