Yuri van Gelder wederom terug getrokken uit team

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:08

Ze hebben het tijdens de trainingen gemerkt en daarna hebben ze het aan hem gevraagd en heeft hij toegegeven.
En het is zéker zonde.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:08

Echt iets van de laatste dagen... bizar zeg -O-

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:09

pff wat een sukkel. voor t leven schorsen, zo'n eikel. sorry hoor, heb er echt geen goed woord voor over. als je een tweede kans krijgt, een halfjaar door de NOS wordt gevolgd over hoe je je leven weer wilt oppakken en vervolgens weer in dat ritme vervalt, ben je gewoon zielig.

fokfanaat

Re: Yuri van Gelder wederom terug getrokken uit team

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:10

blijkbaar kan zij zonder niet presteren, kap er dan direct mee en geef anderen een kans.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:10

ilse86 schreef:
pff wat een sukkel. voor t leven schorsen, zo'n eikel. sorry hoor, heb er echt geen goed woord voor over. als je een tweede kans krijgt, een halfjaar door de NOS wordt gevolgd over hoe je je leven weer wilt oppakken en vervolgens weer in dat ritme vervalt, ben je gewoon zielig.

Zo zo! Weet jij hoe het is om verslaafd te zijn? Zo makkelijk kom je er niet af, en de kans dat je weer in het oude ritme vervalt is zo groot!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:11

ja maar ga dan thuis snuiven, je weet toch dat het niet samen gaat met topsport

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:12

Rienn schreef:
ilse86 schreef:

Zo zo! Weet jij hoe het is om verslaafd te zijn? Zo makkelijk kom je er niet af, en de kans dat je weer in het oude ritme vervalt is zo groot!

nou en, begin dan niet met die troep. daarbij werd ie continue in de gaten gehouden en trainde ie veel. ik snap niet dat je dan überhaupt nog weer de behoefte aan die troep hebt. als je dan nog weer vervalt in dat ritme, vind ik je echt zwak ja.
Laatst bijgewerkt door ilse86 op 13-10-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:13

ilse86 schreef:
Rienn schreef:

nou en, begin dan niet met die troep.

Dat is ook mijn idee, maar niet iedereen is zo sterk.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:15

fokfanaat schreef:

Idd helemaal mee eens! Ik vind het echt een kneus!! Krijg je een tweede kans, ga je er zo mee om :n

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:16

Heeft hij eigenlijk wel hulp gehad om er vanaf te komen? Want als je alleen een 2e kans krijgt en verder niet wordt geholpen om van de drugs af te komen heeft het weinig nut.
En toch vind ik het een sukkel dat hij zijn sport zo verkloot heeft.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:19

ik vind het eeuwig zonde. vond het altijd mooi om te zien hoe krachtig en beheersd hij zijn ringoefeningen deed. maar goed, als je zo met je tweede kans om gaat (of je nu wel of niet zelf hulp zoekt), ben je de topsport óf niet waard, óf je kunt het niet op eigen kracht aan.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:19

Het valt me wel een beetje tegen van hem. Had gedacht (en gehoopt misschien) dat hij ertegen zou vechten voor zijn sport. En ik snap dat een verslaving moeilijk is, maar als je echt leeft voor je sport is het je veel waard.. Jammer, nu kan hij zijn sportcarriere vergeten..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:20

GaitMonster schreef:
Het valt me wel een beetje tegen van hem. Had gedacht (en gehoopt misschien) dat hij ertegen zou vechten voor zijn sport. En ik snap dat een verslaving moeilijk is, maar als je echt leeft voor je sport is het je veel waard.. Jammer, nu kan hij zijn sportcarriere vergeten..

zou wel terecht zijn. als ie nu niet levenslang geschorst wordt, geef je als turnbond een verkeerd signaal af aan jonge sporters vind ik.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:24

Rienn schreef:
Heeft hij eigenlijk wel hulp gehad om er vanaf te komen?

Hij is afgekickt in een kliniek in Schotland, Castle Craig vermoed ik.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:26

Heel jammer dat hij wederom de fout in is gegaan... Ik kan het ook niet begrijpen waarom iemand er aan begint, feit is wel dat het spul steeds makkelijker en goedkoper te verkrijgen is... ga maar eens in een gemiddelde discotheek kijken.... Zonde van zo'n mooie sportcarriere...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:26

fokfanaat schreef:

Thuis snuiven gaat ook niet samen met topsport. Het wordt toch wel in je lichaam aangetroffen bij een dopingtest.

Zonde dat hij weer naar het spul heeft gegrepen. Zijn carrière bij Defensie kon hij al op zijn buik schrijven en nu heeft hij zijn tweede kans in de topsport ook verkl**t. Een verslaving maakt meer kapot dan je lief is. :\

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:31

Rienn schreef:
Heeft hij eigenlijk wel hulp gehad om er vanaf te komen? Want als je alleen een 2e kans krijgt en verder niet wordt geholpen om van de drugs af te komen heeft het weinig nut.
En toch vind ik het een sukkel dat hij zijn sport zo verkloot heeft.

in de krant stond dat hij naar een kliniek in schotland is geweest. daarin stond ook dat hij afkicken een groot woord vond. hij vond het ook wel kicken dat alleen hij wist hoe het precies zat.
hij heeft het afgelopen jaar geen gebruik kunnen maken van de turnbondfaciliteiten. en heeft getraind ergens anders bij de vrouwelijk turnster.
volgens mij als ik het goed begrijp zijn er alleen afspraken gemaakt waar aan die moest voldeon om voor het team in aanmerking komen. een van die afspraken was geen cocaine

ik denk dat er aan beide kanten fouten zijn gemaakt. en ik denk dat begeleiding ook wel is uitgebleven hij had blesures van de zomer en je weet dat hij gebruikt dan moeten er toch bellen gaan rinkelen bij de bond dat het fout zou kunnen gaan en zorg dragen voor hem om hem die 2de kans te geven. er is geen test positief, alleen vermoeding en dus ondervraging. hij heeft bekend.

ondanks dat die niet voor het leven is geschorst door de dopingautoriteit ziet de bond geen toekomst in hem als turner

hou er gemengde gevoelens aan over. hij kwam oprecht over de afgelopen maanden en dat die echt wilde. maar die tegenslagen en dan met 'halve' begeleiding.......het is zo stom van hem, maar als die zelf niet ziet van een verslaving dan is het einde nog ver....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:32

Verslaving is wat mij betreft gewoon een ziekte dus daar ga ik zeker niet over oordelen.
Ik vind het wel heel triest voor de rest van het team dat zoiets zo vlak voor de start van het evenement gebeurd. Hopenlijk heeft het niet teveel invloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:57

Wat een rund :(. Hij heeft het tussen de oortjes duidelijk niet goed voor elkaar en dat heb je wel nodig als ware topsporter. Maar goed, hij kan nu lekker recreatief gaan gebruiken en over zijn toekomst na gaan denken.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:57

ach ja, in de speeltuin kun je aan de rekstok ook kunstjes doen. t is maar net waar je ambitie ligt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:58

Tja, beetje gymles geven in de daklozenopvang tussen de andere verslaafden... ons kent ons en soort zoekt soort.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:59

moet ie wel eerst een voorbeeldfunctie hebben ;) dat kan nu dus nog niet. ik vind het echt jammer hoor, maar ik heb er gewoon geen goed woord voor over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:01

Nee, ik heb er ook echt geen goed woord voor over nu het geen speculatie meer is. Maar, als hij een beetje kan fietsen zie ik nog wel toekomst voor hem voor de volgende zomer :j.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:05

whahah, ja, fietsen. goeie :P zijn de dopingregels gelukkig neit zo streng!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:06

Lovely schreef:
Wat een rund :(. Hij heeft het tussen de oortjes duidelijk niet goed voor elkaar en dat heb je wel nodig als ware topsporter. Maar goed, hij kan nu lekker recreatief gaan gebruiken en over zijn toekomst na gaan denken.

Haha geweldige reactie! En ik vind het ook een beetje dom... Maar nu ken die inderdaad gewoon lekker verder snuiven zonder zijn teamgenoten te teleurstellen..