Leeuwenact in circus loopt gruwelijk uit de hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Leeuwenact in circus loopt gruwelijk uit de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:26

Och welnee Kim, de enige reden dat je je paard nu niet los kan zetten is dat er geen leefruimte is voor al die dieren en dan nog de vele wegen en verkeer. Als er gewoon overal grasland zou zijn en niet zo'n overschot aan paarden, dan hadden we in een hoog tempo weer wilde paarden in Nederland hoor.

Ik zie echt het verschil niet tussen een leeuw en een paard. Ja een leeuw is gelukkiger op de savanne (of hoe heet dat), maar denk je dat onze paarden vanuit het wild happieer zijn in een stalletje? Dat is allemaal aangeleerd joh, dus waarom met een leeuw niet.

Roofdieren houden wij ook (kat, hond), kwestie van 'van jongsaf aan'

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:53

eigen schuld dikke bult. moeten ze die leeuwen maar niet gaan slaan met dweilen, of wat het ook waren. dieren horen niet in gevangenschap, maar in de natuur. voor mijn part was ie opgevreten, echt, zo ga je niet met dieren om.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:12

Applaus voor de leeuwen......

......ik hang de vlag uit als dit soort dieren verboden worden in een circus, vind het ouderwets en bijzonder dieronvriendelijk.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:24

Urielle schreef:
Och welnee Kim, de enige reden dat je je paard nu niet los kan zetten is dat er geen leefruimte is voor al die dieren en dan nog de vele wegen en verkeer. Als er gewoon overal grasland zou zijn en niet zo'n overschot aan paarden, dan hadden we in een hoog tempo weer wilde paarden in Nederland hoor.

Ik zie echt het verschil niet tussen een leeuw en een paard. Ja een leeuw is gelukkiger op de savanne (of hoe heet dat), maar denk je dat onze paarden vanuit het wild happieer zijn in een stalletje? Dat is allemaal aangeleerd joh, dus waarom met een leeuw niet.

Roofdieren houden wij ook (kat, hond), kwestie van 'van jongsaf aan'

Nee paarden zijn uberhaupt niet gelukkiger op stal, dat bedoel ik ook niet. Dat is niet eens aangeleerd, mensen doen dat gewoon. Dat het merendeel van Nederland ze zo houdt betekend niet dat dat goed is. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die dat beseffen.

Maar wil je bijv. mijn paard die (afkomstig is van paarden die gedomesticeerd zijn sinds weet ik hoeveel voor christus en BEREDEN) de hele dag rond kan lopen over 2 hectare met 2 paarden (ja ja 2 hectare is niks voor drie paarden, want in 't wild...;) ), vergelijken met een leeuw in een klein hokje die kunstjes moet doen?

Onze honden en katten zijn net als paarden ook al eeuwen gedomesticeerd, geen vergelijking meer.

tja, ik zie het gewoon anders ;) en jij ook, gaan we weinig aan doen denk ik :)
Maar dat maakt ook niet uit, verschil moet er zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:37

Die olifantentraining is echt afschuwelijk, dat getrompetter van dat beest. |( En hoe die kerel ook over ze praat, gátverdamme, ik hoop dat die olifanten hem op een dag vermoorden.

En wat betreft die leeuwen: Eigen schuld dikke bult. En sneu voor die kindjes die daar zaten te kijken? Absoluut niet. Leren ze direct dat wilde dieren niet in het circus horen.

Er is een enórm verschil tussen gedomesticeerde en wílde dieren. Dat is niet te vergelijken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:16

Er worden hier appels met peren vergeleken.

Paarden en leeuwen zijn heel verschillende dieren.

Alle leeuwenrassen, zijn namelijk van oorsprong WILD. Hedendaags, leven deze allemaal nog in het wild.

Het enige wilde paardenras is de przewalski. Al die andere rassen zijn gedomesticeerd.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:23

Ik blijf erbij....geen dieren meer "trainen" voor het vermaak van de mens in een circus. Alsof alle dieren wat er ook maar in het circus rondloopt hun trucjes vrijwillig doen :x Ik ben nooit een liefhebber geweest van circusen met dieren.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:24

Sorry maar dat filmpje en dan 0.54, iedereen in dikke vette paniek en dan hoor je zo na-nananana. := :o

Maar ik ben het er mee eens dat dit gekmakerij voor leeuwen is, maar toch gun ik ze ook weer niet om zo aangevallen te worden maar dat is gewoon het risico wat je continu loopt met zulke gevaarlijke dieren..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:24

Nou, paarden kunnen prima kunstjes doen, maar die doen in de natuur ook "kunstjes", leeuwen niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:44

Maar wat maakt het nu uit of een dier gedomesticeerd is? Dat hij makkelijk met mensen is? Als jij een pasgeboren leeuwenwelp van de moeder af weet te pikken en grootbrengt krijg jij ook gewoon een groot formaat huiskat met een wat onvlambaarder temperament hoor. Paarden zijn al vroeg gedomesticeerd omdat ze zo enorm makkelijk te temmen zijn en omdat ze handig zijn als rij- en trekdier en ook nog goed eetbaar. Eigenlijk des te sneuer.

Paarden doen in de natuur geen 'kunstjes'. Ze maken bepaalde bewegingen en ze laten zich relatief eenvoudig bewerken om die bewegingen te koppelen aan signalen.
Leeuwen maken ook bewegingen en ook die kunnen gekoppeld worden aan signalen (commando's) maar daarbij is het lastiger, dat is trouwens bij alle katachtigen het geval. Je kunt je huiskat ook leren 'zitten' maar het kost meer tijd en moeite dan bij je hond en je krijgt een minder betrouwbaar resultaat.

Imo wordt het gebruik van paarden (en honden en...) alleen maar goedgepraat omdat het in ons straatje niet te pas komt.
Weet je hoe ontzettend sneu het feitelijk is om op een paard te gaan zitten vanuit de psychologie van een paard gezien? (roofdier op rug, een leeuw op een paard is zielig, een mens op een paard is normaal?) Om een paard vast te zetten om hem te poetsen en te zadelen? (vluchtdier, wil te allen tijde wegkunnen)

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:13

Urielle schreef:
Maar wat maakt het nu uit of een dier gedomesticeerd is? Dat hij makkelijk met mensen is? Als jij een pasgeboren leeuwenwelp van de moeder af weet te pikken en grootbrengt krijg jij ook gewoon een groot formaat huiskat met een wat onvlambaarder temperament hoor. Paarden zijn al vroeg gedomesticeerd omdat ze zo enorm makkelijk te temmen zijn en omdat ze handig zijn als rij- en trekdier en ook nog goed eetbaar. Eigenlijk des te sneuer.

Paarden doen in de natuur geen 'kunstjes'. Ze maken bepaalde bewegingen en ze laten zich relatief eenvoudig bewerken om die bewegingen te koppelen aan signalen.
Leeuwen maken ook bewegingen en ook die kunnen gekoppeld worden aan signalen (commando's) maar daarbij is het lastiger, dat is trouwens bij alle katachtigen het geval. Je kunt je huiskat ook leren 'zitten' maar het kost meer tijd en moeite dan bij je hond en je krijgt een minder betrouwbaar resultaat.

Imo wordt het gebruik van paarden (en honden en...) alleen maar goedgepraat omdat het in ons straatje niet te pas komt.
Weet je hoe ontzettend sneu het feitelijk is om op een paard te gaan zitten vanuit de psychologie van een paard gezien? (roofdier op rug, een leeuw op een paard is zielig, een mens op een paard is normaal?) Om een paard vast te zetten om hem te poetsen en te zadelen? (vluchtdier, wil te allen tijde wegkunnen)

Dat maakt heel veel uit. Want die dieren zijn door eeuwen heen geevolueerd tot wat ze nu zijn. We hebben het over duizenden jaren. Paarden die wij houden zijn absoluut niet meer te vergelijken met wilde paarden van vroeger. Wilde paarden bestaan zelfs niet meer, ja brumbies in Australie en bepaalde rassen in Amerika etc. Maar ook die stammen af van losgelaten gedomesticeerde paarden. Maar zij hebben zich weer door de eeuwen heen zo aangepast dat je ze weer wild kunt noemen. Brumbies bijvoorbeeld zijn heel moeilijk om te temmen, dat lukt bijna niet, die blijven heel onbetrouwbaar. Er zijn maar weinig succesverhalen. Dit is de reden dat die paarden veel afgemaakt worden als ze voor problemen zorgen in de omgeving. Dit is een heel goed voorbeeld waarbij het juist weer de andere kant op is gegaan. Paarden zijn losgelaten/uitgebroken in de 17e en 18e eeuw en weer verwilderd. Het zou weer eeuwen duren voor je deze paarden weer krijgt zoals onze paarden.

En als jij dat werkelijk zo verschrikkelijk vindt voor paarden, waarom hou je ze dan? ;) Dat vind ik wel vreemd dan ;)

Maar nogmaals, wij gaan er echt niet uitkomen hoor jij en ik ;) Wij denken gewoon anders en dat gaat niet veranderen hebben we wel gemerkt :D Dus hier laat ik het ook maar ff bij dan ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:14

Sorry kim bjorn, maar jouw argumentatie is echt niet juist. Een paard is niet geevolueerd, morfologisch gezien is een wild paard precies hetzelfde als een huispaard. Paarden zijn van al onze huisdieren als 1 van de laatste gedomesticeerd.
Daarnaast is de konik een directe afstamming van de tarpan, en daarmee dus geen afstammeling van gedomesticeerde paarden. Evenals de prezwalski overigens. Al behoort deze wel tot een iets andere morfologische rasgroep.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:47

Urielle, een paard kun je niet zomaar iets leren. Heb het al vaak gezien, een paard in Spaanse Pas, of Jambette. Dat doen ze om hengsten te imponeren...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 23:44

Ze hebben het echt op 1 man gepikt! die andere lopen ze zo voorbij.
Misschien is er vooraf wat gebeurd, normaal moet "Trainen met je dier" juist erg leuk zijn, dus ik denk dat er vooral wat gebeurd is!..Wat de leeuwen nu terug pakken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:17

Henkjan schreef:
Dan moet jij nog veel zien :(:)

Oh ik heb genoeg gezien hoor. ;) Maar ik weet wel dat de beetje paardenmens met meer respect omgaat dan met aldie dieren uit het circus ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:28

Marjoow schreef:
Urielle, een paard kun je niet zomaar iets leren. Heb het al vaak gezien, een paard in Spaanse Pas, of Jambette. Dat doen ze om hengsten te imponeren...

Dat is met leeuwen (en andere dieren) idem dito. Er wordt steeds gebruik gemaakt van het natuurlijke gedrag van dieren wat op commando's wordt gezet. Voor mij bepaalt de manier hoe iets wordt aangeleerd (en onderhouden) of het al dan niet sneu is voor het dier.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:33

zijn verdiende loon!
hij zat dat beest gewoon uit te dagen

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:40

Urielle schreef:
Marjoow schreef:

Dat is met leeuwen (en andere dieren) idem dito. Er wordt steeds gebruik gemaakt van het natuurlijke gedrag van dieren wat op commando's wordt gezet. Voor mij bepaalt de manier hoe iets wordt aangeleerd (en onderhouden) of het al dan niet sneu is voor het dier.

ok, nog ff dan :D

waar zit 'm 't natuurlijke gedrag in bij leeuwen als ze door brandende hoepels springen bijvoorbeeld?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:50

Eigen schuld dikke bult. Ik heb geen medelijden met de zogenaamde leeuwentemmers. Nu weet ik niet hoe de dieren voor de rest behandeld worden en hoe hun leefomstandigheden zijn maar meestal is dat vrij slecht dus ja eigen schuld.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:25

Tallie1979 schreef:
Tja, kan eerlijk gezegd niet echt medelijden met deze mensen hebben.. Het zijn in mijn ogen geen circus attracties..

Maarja, dat vind ik van de dierentuin ook, daarom kom ik ook niet in de dierentuin :o

Ik ook niet.. ben het helemaal met je eens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:28

In een dierentuin, hebben ze meestal wel goed de ruimte, hoeven ze geen kunstjes te doen en alles.

Alleen, is er een hogere stressfactor. Maar, ze blijven dier. En dat verschilt misschien per dierentuin, maar meestal (in NL dan) kunnen ze goed hun natuurlijke leefgedrag naleven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:36

kim_bjorn schreef:
waar zit 'm 't natuurlijke gedrag in bij leeuwen als ze door brandende hoepels springen bijvoorbeeld?

Wou je zeggen dat een leeuw van nature niet springt? ;)

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:06

Urielle schreef:
kim_bjorn schreef:

Wou je zeggen dat een leeuw van nature niet springt? ;)

eh niet door vuur iig, wat ze 'geleerd' hebben door een lekkere ~~}> te krijgen :D

maar nu hou ik het echt voorgezien hier in dit topic hi hi :+
ik ga weer ff naar 't topic 'verschillende recepten voor spruitjes' :D :D