Vrouw en drie kinderen omgekomen bij ongeval A59

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Pleasure_

Re: Vrouw en drie kinderen omgekomen bij ongeval A59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:09

Idd, is ws ook heel moeilijk, daarom houden ze iemand die een dodelijk ongeluk "veroorzaakt" ook aan aangaande het onderzoek! er kunnen ook andere factoren in het spel zijn, denk aan rijtijden, alcohol, drugs, bedienen van boordcomp....je weet het niet e, je kan/mag er niet over oordelen of speculeren!! laat dat maar aan de recherche over!!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:11

Op de eerder gegeven link van omroep Brabant (dacht ik?) staat nu dat vanmorgen op bijna dezelfde plek weer een ongeluk is gebeurd.
Je zou toch bijna gaan denken dat de wegsituatie daar toch wel te wensen overlaat... >;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:17

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:17

He gadverdamme, wat vreselijk voor die mensen. Veel sterkte voor familie en vrienden. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:41

Een vreselijke ongeluk...tjonge...je zal een betrokkene zijn. Ook de hulpverleners zullen een beste klap meegekregen hebben. Echt triest.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:18

Moderatoropmerking:
Zojuist een flink aantal off topic posten verwijderd. Nogmaals het verzoek om on topic te blijven en niet te speculeren over de schuldvraag. Off topic reacties worden verwijderd en als ze na deze reactie nogmaals voorkomen kunnen er ook sanctie op volgen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 07:26

Ik reed er vlak achter vrijdag...
Wij waren op weg naar de Efteling. Heb het zo ongeveer zien gebeuren....

(mijn oog viel er op, heb verder niets van het topic gelezen trouwens...)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:33

Oh wat erg lijkt me dat, dan loop je daar niet echt lekker meer lijkt me...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:43

Day meisje dat t overleefd heeft is het nichtje van mijn collega, heel sneu. Ze vertelde het vanochtend.
Overigens is dat stuk ook echt een rotstuk. Ben er ook wel eens bijna opgeklapt, tis dat mijn vriend waarschuwde beter op de vluchtstrook te staan ipv op de snelweg. Maar zo rijd je nog op flinke snelheid, zo sta je in een halve seconde stil.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:31

Gaan de mensen daar echt serieus op de snelweg stilstaan??
Hmmm vreemd, misschien bang voor een boete als ze de vluchtstrook gebruiken?
Echt levensgevaarlijk als dat gebeurt, stilstaan op de snelweg zonder matrixborden, de politie/ wet mag dan wel eens kritisch naar zichzelf kijken als ze daar een boete voor geven.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:34

Nicolletje schreef:
Gaan de mensen daar echt serieus op de snelweg stilstaan??
Hmmm vreemd, misschien bang voor een boete als ze de vluchtstrook gebruiken?
Echt levensgevaarlijk als dat gebeurt, stilstaan op de snelweg zonder matrixborden, de politie/ wet mag dan wel eens kritisch naar zichzelf kijken als ze daar een boete voor geven.

Denk je nu echt dat mensen daar serieus gaan stil staan voor hun plezier :+ kromme redenering vindt je zelf ook niet ?

Ze staan daar omdat de afrit niet is afgestemd op zulke grote aantallen verkeer. Een snelle oplossing zou zijn om matrixborden boven de weg te plaatsen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:36

Nou was er gisteren ook al een ongeluk gebeurd en hoorde ik vandaag op mijn werk dat er vandaag ook een ongeluk gebeurd was. Niet echt veilig daar dus.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:39

MarvanTom schreef:
Zolang niemand weet wat er nu precies is gebeurd bij dit verschrikkelijke ongeluk, zijn alle speculaties ongewenst.

Ik wordt ook een beetje strontziek van dat gevingerwijs naar vrachtwagenchauffeurs steeds.
Die mensen zijn beroepsmatig bezig en zitten gemiddeld 10 x meer op de weg dan een particulier qua kilometers en tijd en ervaring.
Je zou eens een dagje mee moeten gaan, dan zouden veel meningen worden bijgesteld.
Een vrachtwagenchauffeur rijdt defensief, net als een motorrijder, om je eigen hachie te redden of (vaker) dat van een ander.

Vertel dat aan de vrachtwagenchauffeurs die hun knipper naar links aangooien, of niet, en dan plompverloren de vrachtwagen er achteraan.
Of aan de chauffeur die onder het rijden zijn krantje leest, koffie aan het zetten is, of een dvd-schermpje aan heeft staan op zn dashboard.
Ik rij vrijwel dagelijks van rotterdam naar Brielle over de A15, vertel mij niet dat alle vrachtwagenchauffeurs van die verantwoordelijke lui zijn.
Zeker de containerrijders zijn gajes op de weg, maar ook grote transportbedrijven kunnen er wat van.
Natuurlijk zijn er goeie chauffeurs tussen, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mn hart vasthoud op de weg.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:44

Ze staan niet voor hun lol stil op de snelweg, maar het is behoorlijk gevaarlijk omdat de meest linkerbaan nog steeds 80-100 per uur rijdt als het niet harder is. Wij zijn heel bewust op de vluchtstrook gaan staan altijd om het verkeer niet te hinderen, wel zo veilig.
Je moet eens weten hoeveel gekken er op het laatste moment nog naar links willen. Dan heb je op de rechterbaan een auto die bovenop de file klapt, en op de linkerbaan een auto die met volle snelheid op een passerende auto knalt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:45

Paula1990 schreef:
Denk je nu echt dat mensen daar serieus gaan stil staan voor hun plezier :+ kromme redenering vindt je zelf ook niet ?

Ze staan daar omdat de afrit niet is afgestemd op zulke grote aantallen verkeer. Een snelle oplossing zou zijn om matrixborden boven de weg te plaatsen.

Volgens mij begrijp je mij verkeerd.
Ik zou als ik nét niet meer op de uitvoegstrook zou passen, echt niet op de snelweg gaan staan maar op de vluchtstrook, zoals iemand anders hier al tipte.
Maar dat mag niet, officieel.
Daarom:

Nicolletje schreef:
stilstaan op de snelweg zonder matrixborden, de politie/ wet mag dan wel eens kritisch naar zichzelf kijken als ze daar een boete voor geven.

En misschien was mijn bericht niet duidelijk, maar ik bedoelde dus een boete geven voor stilstaan op de vluchtstrook.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:16

Ik kom normaal gesproken daar nooit (kom uit Noord-Holland), was er alleen omdat ik naar de Efteling ging, maar moet zeggen dat er dat hele stuk al "gestunt" werd en zeer onrustig gereden werd. En in aansluiting op wat Billy zegt, in de regio Rotterdam kom ik nog wel regelmatig, maar daar vind ik ze inderdaad ook altijd stunten... en om je oren vliegen...

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:43

Het is iedere week weer raak op die weg. De infrastructuur bij de Efteling is zo ontzettend slecht...
Ik mocht afgelopen zondag ook weer 1.5uur in de file staan, file begon bij Waspik, en dat is nog ruim voor de afrit Waalwijk/Efteling.
En ook zondag weer een stel gekken zien rijden, ongelofelijk hoe het er soms aan toe gaat.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:35

Iemand enig idee hoe het met het overlevende meisje gaat?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:44

Zij wordt in slaap gehouden. Kwam wel een beetje bij maar ze laten haar liever nog niet wakker worden

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:01

Citaat:
Oorzaak ongeval A59 nog niet bekend

SPRANG-CAPELLE - De politie kan nog geen duidelijkheid geven over de oorzaak van het dramatische ongeval op de A59 ter hoogte van Sprang-Capelle van afgelopen vrijdag.
Bij dit ongeluk kwamen drie kinderen en een vrouw om het leven. Een vierde kind raakte zwaargewond en ligt nog in zorgwekkende toestand in het ziekenhuis. Volgens het medisch personeel is haar toestand stabiel. De kinderen zaten op dansschool Lucia Marthas in Amsterdam en waren op weg naar de Efteling.

Volgens een politiewoordvoerster moeten er nog getuigen gehoord worden voordat de politie een eindconclusie kan trekken. "We zijn nog bezig om de oorzaak van de filevorming te onderzoeken. Ook gaan we de tachografen van verschillende vrachtwagens bekijken. Er wordt een dossier aangelegd dat naar het Openbaar Ministerie gaat. Dat bekijkt vervolgens wat er verder moet gebeuren." De 29-jarige chauffeur uit Rossum is inmiddels thuis, maar blijft nog wel verdacht.

"We willen hem nog een keer spreken als getuige", zegt de woordvoerster.

Volgens Arjan van Geffen, eigenaar van transportbedrijf Van Geffen uit Hedel, is de Rossumer een ervaren chauffeur. Hij werkt al acht jaar bij het bedrijf en was nooit betrokken bij een aanrijding of ongeluk. "Die jongen heeft al tien jaar zijn rijbewijs en genoeg rij-ervaring. Hij legt zo'n driehonderd kilometer per dag af", aldus Van Geffen.

Van Geffen verwacht dat het ongeluk een lange nasleep zal hebben. "In de 75 jaar die we bestaan, hebben we nog nooit zoiets meegemaakt. Dit is tragisch, je gunt het niemand. We leven mee met de nabestaanden in deze slechte dagen."

Ook de betrokken hulpverleners hebben gisteren uitgebreid stilgestaan bij het dramatische ongeval. "Het ongeval heeft diepe indruk op ons gemaakt", zegt een politiewoordvoerster.
bron: http://www.bndestem.nl

Echt verschrikkelijk wat er is gebeurd!
Wens alle betrokkene heel veel sterkte...