Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:Ann schreef:Jantergouw,
Ja, goed voorbeeld. Net zoals zeggen dat alle linkse mensen knuffelaars & theedrinkers zijn. Het is best moeilijk om niet te generaliseren.
Sommige linkse mensen schrijven namelijk met rechts, houden van koffie en knuffelen niet de hele dag door
Wat betreft het rijtje van Ayasha. Ik vind het eerlijk gezegd van een andere orde wanneer er wordt gegeneraliseerd op het niveau van geloof en afkomst. Dat vind ik echt niet kunnen. Belgen horen wat mij betreft ook in dat rijtje thuis.
Electra63 schreef:Nicolletje schreef:Ja nou ja daar zit wel wat in. Een dik persoon kan niet denken: maar ik bén niet dik! Want diegene zit daar zelf ook mee misschien.
Maar met linkse knuffelaar kan je denken: oooooh, dat ben ik niet.
Dat kan je dan ook denken als je voor rascist wordt uitgemaakt?
Electra63 schreef:Anders gesteld dan:
Een PVV-stemmer is vaak een rascist
Een linkse stemmer is vaak een theedrinkende knuffelaar.
Waarom mag het één wel en het ander niet?
Heino schreef:Er zijn bijvoorbeeld nog steeds heel veel mensen (ojee, moet ik met een bron komen?)
Electra63 schreef:Nicolletje schreef:Ja nou ja daar zit wel wat in. Een dik persoon kan niet denken: maar ik bén niet dik! Want diegene zit daar zelf ook mee misschien.
Maar met linkse knuffelaar kan je denken: oooooh, dat ben ik niet.
Dat kan je dan ook denken als je voor rascist wordt uitgemaakt?
Nicolletje schreef:Heino schreef:Er zijn bijvoorbeeld nog steeds heel veel mensen (ojee, moet ik met een bron komen?)
Beetje apart inderdaad
Je komt met een mening dat iets met bronnen en feiten onderbouwd moet worden en niet gegeneraliseerd mag worden en 1 zinnetje later haal je je eigen mening met een knipoog onderuit.
Nicolletje schreef:Een mening kan imo niet onderuit gehaald worden, wel kun je het er niet mee eens zijn. Een mening brengen als een voldongen feit, heeft geen toegevoegde waarde in een discussie, vind ik.Beetje apart inderdaad
Je komt met een mening dat iets met bronnen en feiten onderbouwd moet worden en niet gegeneraliseerd mag worden en 1 zinnetje later haal je je eigen mening met een knipoog onderuit.