Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re: Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:20

Ik snap je wel hoor Electra, maar als je het krap zou hebben, dan zou het niet vreemd zijn toch? En het is heel lastig (schijnbaar) om toeslagpartners vast te stellen. Als ik permanent bij jou intrek, en gewoon alles meebetaal, ben ik je toeslag partner niet, want dat is je man al.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:26

Ik heb samen met mijn moeder een koopwoning en wordt hierdoor dus gekort op kinderopvangtoeslag (en straks vast en zeker ook op de zorgtoeslag) Ergens vind ik het idioot het zijn wel 2 huishoudens en het is van de zotte dat het inkomen van mijn moeder meegerekend wordt qua hoogte van de kinderopvangtoeslag het is tenslotte niet haar kind.

Abiola

Re: Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:30

Mistral, het samen hebben van een huis (en aansprakelijk zijn voor de hypotheek) staat op het allerlaagste treetje. Als de vader van je kind bijvoorbeeld "beter" uit zou komen als toeslagpartner, moet je dat doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:34

PattyOosten schreef:
Mistral, het samen hebben van een huis (en aansprakelijk zijn voor de hypotheek) staat op het allerlaagste treetje. Als de vader van je kind bijvoorbeeld "beter" uit zou komen als toeslagpartner, moet je dat doen.

Nee dat is een grote flapdrol :D Maar doordat we een gezamelijke woning hebben werden we dus ook automatisch toeslagpartner (en geen fiscaal partner tot het jaar dat ik 27 werd) Kijk qua zorgtoeslag denk ik nou ja, maar kinderopvangtoeslag heeft mijn moeder in feite niets mee te maken het is niet haar kind maar toch is haar inkomen wel meeregekend. Maar goed daar kan ik lang en breed over doorklagen de belastingdienst leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker (en zelfs dat lukt ze nog niet :+ )