Plaats dan om een stukje bos een groot hek waar je bijv. als kind niet in kan als zo;n ontmoetingsplek perse moet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeHP schreef:Ik denk dat er aan 1 belangrijk ding voorbij gegaan wordt als mensen zeggen dat ze maar een kamer moeten zoeken. Dit zijn geen stelletjes die al weet ik hoe lang bij elkaar zijn en steeds met dezelfde man sex hebben. Dit zijn mannen die op zoek zijn naar snelle bevredeging met een onbekende. Hoe moeten ze elkaar dan ontmoeten als ze in een hotel moeten. Dat zou alleen werken als de regelgeving verandert wordt en je een kamer voor een paar uur kunt huren in een hotel met een grote ontmoetings ruimte. Of als je units bij de homo ontmoetingsplek neer gaat zetten.
Al denk ik dat zoiets meer weerstand oproept bij omwonenden en parkgebruikers dan een afgeschermd stuk in het bos.
En over de discriminatie, als er zou blijken dat er behoefte was voor een hetero ontmoetingsplek en die behoefte niet weggaat door het ontmoedigingsbeleid wat al jarenlang bezig is tegen deze homo ontmoetings plekken, dan denk ik dat een gemeente vanzelf een keer besluit om hiervoor ook een ontmoetigsplek te maken met bijbehorende paaltjes.
(waarschijnlijk bestaat deze behoefte niet en is het dus niet nodig om daar ook een stuk voor af te zetten)
Zoals iedereen hier al zegt bestaan HOP al heel lang en ze zijn niet uit te roeien door strenge controles en parkeerverboden op bepaalde tijden en weet ik wat voor ander ontmoedigingsbeleid er is. Dan is het toch bijna logisch dat er naar een geschikte oplossing gezocht gaat worden om de "gewone" recreant te beschermen. Zo maak je het ook makkelijker om op andere plekken harder op te treden en die gebieden dus vrij te houden van dit soort activiteiten.
Een kind en toerist kun je heel goed uitleggen dat ie niet voorbij de paaltjes in het bos mag komen. Dus hoeven ze niet perongeluk een homo stel tegen te komen. Nu moet je maar net weten waar je wel en niet het bos in kunt zonder homo's tegen te komen.
Ik ben ook niet blij als ik zo'n stel tegenkom in het bos en vind het ook jamer dat het nodig is. Maar als totaal verbieden niet te handhaven is, vind ik dit wel een geschikt alternatief.
wonderworst_ schreef:DeHP schreef:Ik denk dat er aan 1 belangrijk ding voorbij gegaan wordt als mensen zeggen dat ze maar een kamer moeten zoeken. Dit zijn geen stelletjes die al weet ik hoe lang bij elkaar zijn en steeds met dezelfde man sex hebben. Dit zijn mannen die op zoek zijn naar snelle bevredeging met een onbekende. Hoe moeten ze elkaar dan ontmoeten als ze in een hotel moeten. Dat zou alleen werken als de regelgeving verandert wordt en je een kamer voor een paar uur kunt huren in een hotel met een grote ontmoetings ruimte. Of als je units bij de homo ontmoetingsplek neer gaat zetten.
Al denk ik dat zoiets meer weerstand oproept bij omwonenden en parkgebruikers dan een afgeschermd stuk in het bos.
En over de discriminatie, als er zou blijken dat er behoefte was voor een hetero ontmoetingsplek en die behoefte niet weggaat door het ontmoedigingsbeleid wat al jarenlang bezig is tegen deze homo ontmoetings plekken, dan denk ik dat een gemeente vanzelf een keer besluit om hiervoor ook een ontmoetigsplek te maken met bijbehorende paaltjes.
(waarschijnlijk bestaat deze behoefte niet en is het dus niet nodig om daar ook een stuk voor af te zetten)
Zoals iedereen hier al zegt bestaan HOP al heel lang en ze zijn niet uit te roeien door strenge controles en parkeerverboden op bepaalde tijden en weet ik wat voor ander ontmoedigingsbeleid er is. Dan is het toch bijna logisch dat er naar een geschikte oplossing gezocht gaat worden om de "gewone" recreant te beschermen. Zo maak je het ook makkelijker om op andere plekken harder op te treden en die gebieden dus vrij te houden van dit soort activiteiten.
Een kind en toerist kun je heel goed uitleggen dat ie niet voorbij de paaltjes in het bos mag komen. Dus hoeven ze niet perongeluk een homo stel tegen te komen. Nu moet je maar net weten waar je wel en niet het bos in kunt zonder homo's tegen te komen.
Ik ben ook niet blij als ik zo'n stel tegenkom in het bos en vind het ook jamer dat het nodig is. Maar als totaal verbieden niet te handhaven is, vind ik dit wel een geschikt alternatief.
er is misschien dan wel geen behoefte aan een ontmoetings plek voor hetero's maar wat mij tegen staat is dat een hetero stel op de bon word geslingerd en een hop in het bos wél kan en dat we dat allemaal maar goed vinden...
Lara_Silver schreef:Homo of hetero maakt niet uit: Get a room!
Electra63 schreef:Mij maakt het ook helemaal niets uit.
Iedere Rotterdam weet dat van het Kralings Bos, dus als je niets wilt zien, dat weet je waar je niet moet komen.
En is ook niet zo, dat als je daar loopt, dat je er continu mee geconfronteerd wordt, je moet het echt wel opzoeken.
Al begrijp ik wel, dat ouders met kinderen, liever aan de andere kant van het bos blijven.
Klaasje schreef:Voor mij zijn de mensen die daar komen de naam 'homo' niet waard. Het zijn gewoon een stelletje viespeuken die daar ziektes oplopen en thuis hun vrouw weer komen besmetten.
Ik ben ook homo, heb 1 keer een keer een telefoontje moeten plegen toen ik onderweg was, waardoor ik van de snelweg afging de parkeerplaats van een tankstation op. Gelijk een stel mannen om de auto. En nee, niet zomaar, ze gingen gewoon echt door m'n auto gluren. Ik wist niet wat me overkwam. Gádver! Wist niet hoe snel ik moest weg komen.
Verder vind ik het dan ook belachelijk dat dit wordt gedaan door de gemeente. Ze maken het er wel héél makkelijk vanaf. De politie moet 'gewoon' plekken opzoeken waar deze ontmoetingen plaats vinden en fikse boetes uitdelen. Ik zie het echt als overlast.