Moeder verdacht van moord op 3 baby's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: Moeder verdacht van moord op 3 baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:33

Ik denk inderdaad dat TBS hier het 'best' is. Ik denk dat gevangenisstraf weinig zin heeft en de verdachte zal inderdaad veel risico lopen.

Overigens, was bovenstaande alleen als aanvullig bedoeld hoor ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:05

Napie schreef:
O0k dood geboren kindjes (vanaf 24 weken zwangerschap) moeten worden aangegeven bij de gemeente en daar is de wet op lijkbezorging bij van toepassing dus die moeten begraven of gecremeerd worden.

En dan maakt het nog weer verschil of het kindbij de geboorte geleefd heeft of niet. Is het doodgeboren dan mag je het in je eigen tuin begraven, anders mag dit niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:21

Volgens mij mag je nooit iets in je eigen tuin begraven, zelfs een kat of hond niet.
(Dat iedereen het doet is een ander verhaal :) )

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:19

Blijkbaar mag het wel.
Aangezien een collega van mij hun doodgeboren kindje in de tuin hebben begraven.
Achteraf waren ze toch wel ''blij'' dat het tijdens/na de bevalling niet meer heeft geleefd.

Kindje had een ernstige afwijking en is te vroeg geboren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:34

Dan is het afhankelijk hoeveel weken de foetus oud was
via google schreef:
Alleen als ouders te kennen geven niet te behoefte te hebben om de vrucht te begraven of cremeren, en de vrucht geen 24 weken oud is (een oudere vrucht móet worden begraven of gecremeerd), dan blijft de vrucht achter in het ziekenhuis. En dan valt de vrucht onder `specifiek ziekenhuisafval`, net als anatomisch afval. Voor het `verwerken` van dit afval gelden speciale regels.

En foetus van - zeg maar tot 24 weken - weken mag dus worden meegenomen en in de eigen tuin begraven. Of het wordt in het ziekenhuis afgevoerd.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:36

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Volgens mij mag je niets in de tuin begraven, maar het zal wel kloppen :s

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:16

annastasia schreef:
Napie schreef:
O0k dood geboren kindjes (vanaf 24 weken zwangerschap) moeten worden aangegeven bij de gemeente en daar is de wet op lijkbezorging bij van toepassing dus die moeten begraven of gecremeerd worden.

En dan maakt het nog weer verschil of het kindbij de geboorte geleefd heeft of niet. Is het doodgeboren dan mag je het in je eigen tuin begraven, anders mag dit niet.

Vanaf 24 weken, dood of levend geboren, moet het worden begraven. Ik werk in het ziekenhuis op verlos dus weet er alles van. Voor 24 weken mag je het laten begraven maar dat dekt veelal de verzekering niet. In eigen tuin mag dan ook (of een ander plekkie)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:03

Was zojuist op het regionale nieuws dat ze van alle vier de kindjes de moeder is en dat ze alle 4 levend ter wereld zijn gekomen .....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:40

verschrikkelijk zeg!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:01

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_72068.aspx

Voor de niet friezen onder ons:
Het is zo goed als zeker dat Sietske H. de moeder is van de vier kinderen die vorige week dood aangetroffen zijn in haar woning aan de Van Eedenstraat in Nij Beets. Dat blijkt uit DNA-onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut.
Alle kinderen zijn levend ter wereld gekomen. H. heeft zelf ook bekend dat ze vier keer zwanger is geweest en dat ze de kinderen om het leven heeft gebracht.

Wie de vader van de kinderen is wil justitie niet zeggen. Ook niet of het om 1 of meerdere vaders gaat.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 07:29

Toch best ziek eigenlijk! Die gaat wel een tijdje weg denk ik...!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 08:13

Ik ben heel benieuwd naar het waarom,
waarom 4 keer zwanger,
waarom het 4 keer tegen je familie verzwijgen maar wel op je werk vertellen,
waarom 4 keer het kindje doodmaken
Wat heeft haar toch bewogen om dit te doen???????

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 08:18

Ja, ik ook. We leven in een land waar volgens mij genoeg middelen zijn om zwangerschap tegen te gaan.. Ze zal wel ziek zijn, duurt vast niet lang voordat ze naar het Pieter Baan centrum wordt overgebracht...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:30

http://misdaadjournalist.web-log.nl/mis ... %AAge.html

In dit bericht staan 2 foto's van haar, op de ene foto heeft ze een behoorlijke dikke buik.
Er moeten toch veel meer mensen gedacht hebben dat ze zwanger was als je dit zo ziet?
Ze is immers verder helemaal niet dik, geen dikke benen, geen dikke armen en geen dik gezicht, alleen haar buik is dik en ze heeft geen taille meer ook zo iets typerends bij een zwangerschap dat je taille verdwijnt en vaak maar met moeite weer terug komt :P

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:34

Ik heb het bekeken! En daar heeft ze zeer zeker een dikke buik.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:43

Sja, ik moet zeggen dat ik zelf ook een buik heb, en als ik het niet zou weten zou ik hier
zeker niet meteen zeggen dat ze op die foto's zwanger was...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:01

Oeps, dan ben ik ook zwanger.....

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:56

Blijkbaar is dit soort kleding dragen, gewoon roken, bier drinken en zeggen dat je wat gegroeid bent de beste manier om mensen te laten geloven dat je niet zwanger bent.
En toch vind ik het plaatje niet kloppen, als je zoveel dikker wordt zonder dat je zwanger bent groei je ook op je bovenarmen, benen en in je gezicht, haar gewicht zit puur op haar buik, taille en borsten.
Daarnaast staat ze op de foto's niet helemaal rechtop, maar iets voorover gebogen. ook met opzet neem ik aan.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die erin trappen, maar op haar werk zagen ze toch ook gelijk dat ze zwanger was, ik vraag me dan af het toch mogelijk is dat haar familie het niet in de gaten heeft gehad, of misschien toch wel, maar dat ze bij hoog en bij laag volgehouden heeft dat het niet zo was en ja wat moet je dan ...... (geloof dat ik, als ik haar moeder was geweest, dan 's nachts toch stiekem eens haar buik had gevoeld :) )

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:56

ja, maar wij hebben haar ook wel eens gevraagd van goh, Sietske, misschien een rare vraag maar ben je zwanger???
maar dat was ze niet zei ze, ze had een darmverstopping en was iets aangekomen. Je zag het echt niet duidelijk hoor, geloof mij, ze wist het heel erg goed te verbergen!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:44

Ukje112 schreef:
ja, maar wij hebben haar ook wel eens gevraagd van goh, Sietske, misschien een rare vraag maar ben je zwanger???
maar dat was ze niet zei ze, ze had een darmverstopping en was iets aangekomen. Je zag het echt niet duidelijk hoor, geloof mij, ze wist het heel erg goed te verbergen!

Ik heb op het mbo 3 jaar bij haar in de klas gezeten. Wij dachten en zelfs de docenten dat ze zwanger was. Bij de vraag of ze dit was kregen wij het zelfde antwoord over de darmverstopping.
Al moet ik zeggen sietske was een heel normaal en degelijk meisje waar geen kwaad in zat. Kwam altijd op school en deed erg haar best.
Ik vraag me dan ook nog steeds af wat hier aan de hand is en hóe ze zwanger is geraakt en wat haar ertoe heeft gezet zoiets te doen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:30

Ik zou niet te vlug klaarstaan met een oordeel dat zij de kwaadaardige babymoordenaar is. Waarschijnlijk gaat er een heel groot persoonlijk leed en drama schuil achter dit verhaal waar wij niets van meekrijgen.
Ik heb medelijden met haar en hoop dat ze de behandeling krijgt die ze nodig is en ooit een leven kan opbouwen zonder dit stigma.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:34

Er stond vanmorgen op nu.nl dat ze graag contact wil met haar ouders en vrienden...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:49

Cayenne schreef:
Er stond vanmorgen op nu.nl dat ze graag contact wil met haar ouders en vrienden...

Dat kan ik me best indenken.
In arrest zitten met volledige beperking is niet niks.
Misschien is 't voor het onderzoek nodig, maar wellicht maakt het de persoon alleen maar hopelozer.
Haar ouders zullen vast ook veel vragen hebben.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:32

Kan ik me goed voorstellen dat ze graag contact wil maar zo werkt het helaas niet..

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:00

Zo werkt het wel, want de beperking is opgeheven ;)