Huertecilla schreef:[Het huwelijk is een voor de mannelijke partij zéér slechte overenkomst en de meeste mannen zijn zich daar van bewust.
Waarom denk jij dat?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Lees het topic eens
Nicolletje schreef:Hij is BLIJ dat hij geen huwelijk met zijn ex is aangegaan (en GELUKKIG ook geen kinderen, slechts een huis nog steeds van hun samen) en zelfs van die gemaakte afspraken heeft hij nu last.
...
Ik ben wat minder trouwlustig, als wij gaan trouwen zou dat echt een soort 'kroon' zijn, want ik ben hier degene die het gevoel heeft dan veel op te moeten geven
Huertecilla schreef:Jij schrijft ´kroon´. Besef is dat dit een stuk ´druk´ verwoordt?!
Je schrijft ook dat je het gevoel heeft veel op te geven. Waarom noem je dat virtuele hek dan een kroon?
superwoman schreef:Huertecilla schreef:Beetje triest Superwoman. Je mening en kritiek ventileren zonder in te lezen.
jij wil geen direct antwoord geven, dat is net zo triest.
superwoman schreef:Trouwen is mooi,
Citaat:Als het trouwen voor mannen een zeer slechte overeenkomst is, dat ligt dan aan zichzelf.
sflj schreef:Maar waarom zou je voor de helft eigenaar zijn/moeten worden, terwijl je nu ook huurt en dat dus niet bent? (en vervolgens na een half jaar scheiden de helft van de overwaarde opeisen?)
MarvanTom schreef:Mooi gesproken, hoor, Huertecilla.
Citaat:Wij zijn eigenlijk nooit getrouwd, maar leven nog steeds 'samen' voor nu meer dan 20 jaar.
Huertecilla schreef:MarvanTom schreef:Mooi gesproken, hoor, Huertecilla.
Dank je.Citaat:Wij zijn eigenlijk nooit getrouwd, maar leven nog steeds 'samen' voor nu meer dan 20 jaar.
Fijn hoor.
Het is erg eenvoudig:; zorg dat je bij elkaar wíl zijn. Omdat het jullie veel gééft. Niet vanwege ´want anders´. Dat is een recept voor groener gras aan de andere kant van het hek.
Als je niets te bieden hebt, niets wat bij jou wíllen zijn maakt, tja dan houdt het op. Helpt het hoogste hek alleen het ontsnappen vertragen.
Het huwelijk is helaas niet alleen iets psychisch wat dit betreft want het verandert wel degelijk de verhouding tussen de partners ook concreet. Voor vrijwillige gelijkwaardigheid komt een wettelijke scheeftrekking in de plaats.
Wat een gíft was wordt een recht, wat je wílde moet. Wettelijk gezette hekjes en paaltjes....
Nicolletje schreef:Nee dat zei ik niet Waves
Huertecilla schreef:MarvanTom schreef:Een solide basis. Gebaseerd op aanvulling op elkaar, zorg, begrip en vertrouwen.
Daar hoef je niet getrouwd voor te zijn om voor 1 iemand te gaan.
Dat is net zo op meer dan 1 van toepassing. De enige voorwaarde is dat het onder de streep voor elke betrokken een win-situatie is
Huertecilla schreef:Nicolletje schreef:Nee dat zei ik niet Waves
Ik las dat inderdaad niet.
Het is gewoon zo Waves dat een vrouw geheel eenzijdig kan besluiten zwanger te worden van wie ook, wannner ook (mits dat lichamlijk geen hikje ondervindt) en ook kan besluiten dat geboren te laten worden ook al wil de vader dat níet. Dat is zelfs maatschappelijk heel geacepteerd onder vrouwen.
Dat is haar recht als baas over eigen buik.
De vader echter draait op basis van die beslissing ook tegen zijn wil voor de consequenties op.
Binnen een huwelijk zelfs automatisch ook als hij niet de biologische vader is.
De man is in die zin geen gelijkwaardig baas over eigen sperma. Daar hoort echt evenwicht in te worden gebracht en helemáál mbt de situatie binnen het huwelijk.
MarvanTom schreef:Ik heb zo het idee dat mijn (lees ons) ongehuwde samenzijn een betere oplossing voor jouw eerste relatie was geweest.
Maar misschien ook voor de huidige.
MarvanTom schreef:Nu schiet je toch echt door, hoor!
Kind erkennen heet dat. Heb je in Nederland gewoon; geen idee of ma in Spanje een zogenaamde pa op kan geven?
Huertecilla schreef:Het is gewoon zo Waves dat een vrouw geheel eenzijdig kan besluiten zwanger te worden van wie ook, wannner ook (mits dat lichamlijk geen hikje ondervindt) en ook kan besluiten dat geboren te laten worden ook al wil de vader dat níet. Dat is zelfs maatschappelijk heel geacepteerd onder vrouwen.
Dat is haar recht als baas over eigen buik.
De vader echter draait op basis van die beslissing ook tegen zijn wil voor de consequenties op.
Binnen een huwelijk zelfs automatisch ook als hij niet de biologische vader is.
De man is in die zin geen gelijkwaardig baas over eigen sperma. Daar hoort echt evenwicht in te worden gebracht en helemáál mbt de situatie binnen het huwelijk.