Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Interessant topicWaarom? Omdat mijn broer, die totaal niet is opgegroeid in een woonwagenkamp of de bijbehorende cultuur, al jaren roept dat hij ook op zo'n kamp wil wonen... Ik probeer al een tijdje te begrijpen waarom, en kom tot de conclusie dat het inderdaad om de cultuur gaat. Het is een soort van apart landje in een land, een grote hechte familie. Dat is het idee dat mijn broer er tenminste bij heeft. Hij is spontaan ook naar Nederlandstalige muziek gaan luisteren, heeft een vergunning voor het ophalen van oud ijzer, hij accepteert geen enkele autoriteit, en leeft het liefst op het randje van de wet of er overheen.
Op de een of andere manier is die verbondenheid, het niets te schaften hebben met regels en het voor elkaar opkomen en doen waar je zin in hebt voor hem belangrijk, en hij meent dat te vinden in een woonwagenkamp.
Ik wil geen mensen voor het hoofd stoten, wil geen vooroordelen uitspreken, ik geef allen aan wat voor HEM de reden is om zo naar kampbewoners en hun leefstijl toe te trekken... en ergens begrijp ik het wel, maar ergens heb ik ook verdomd veel moeite met zo'n afgesloten/ afgeschermde gemeenschap die op de een of andere manier een soort van uitzonderingspositie heeft verkregen die ze weigeren in te leveren.