Anoli schreef:Ik snap dat je daarmee worstelt en dat is alleen maar goed want dat betekent dat je er tenminste over nadenkt. Velen doen dit niet.
Zoals house gebeurt natuurlijk niet in het echt, dat is televisie. En of jonge mensen altijd voor oude mensen gaan durf ik niet met je mee te gaan, geloof dat er toch altijd nog wachtlijsten zijn en het zou van de zotte zijn dat als je 65 bent en je wacht op een nieuwe nier dat je constant terug geschoven wordt omdat er jongere mensen bij komen op de lijst.
Je zegt dat je niet zou weten waarom een 85 jarige kiest voor zo'n risicovolle operatie...
Er zijn nog genoeg 85-jarigen die zeer kwiek zijn, goed van geest en gezondheid en nog 15 jaar kunnen leven, waarom zouden ze er dan níet voor kiezen?
Ik denk wel dat ze voor gaan. Maar misschien is dat alleen in Amerika, want in zoverre is House wel redelijk waarheidsgetrouw.
Er zijn zeker kwieke ouderen, en dat is prachtig om te zien... Maar of ze er voor zouden kiezen... Hoe kwiek je ook bent, je lichaam is niet meer zoals dat van een 40-jarige... Betwijfel dan ook of een arts dat risico wel aan wil... Aan de andere kant, in de operatie sterven, is in ieder geval een rustige dood...
Mijn opa is 76 geworden geloof ik. Op de OK gestorven. Zijn hartklep lekte, dus hij moest een nieuwe hartklep (goed, dat was in 1996, we zijn nu zoveel verder), de artsen durfden het wel aan, maar het hart van m'n opa kon het niet aan...
Vandaar dat ik er zo over denk...