zippora schreef:vb6: Er is via het mytochondriaal dna (hoop dat ik de naam goed heb onthouden) bewezen dat alle mensen op deze planeet van een en dezelfde vrouw afstammen.
Dat zou ik weleens willen nalezen... heb je een linkje naar het onderzoek?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PureSylk schreef:leeneliefje schreef:ja dat is dus het creationisme,
die gebruiken dus gewoon de wetenschappelijke verklaringen, en wenden en keren het zo dat zelfs de evolutie theorie een schepsel van god is, zo lust ik er nog wel een
Maar het kan. toch?
PureSylk schreef:Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat God het heeft aangestuurd dan?
En waar verwerp ik het scheppingsverhaal?
odetteke schreef:zippora schreef:vb6: Er is via het mytochondriaal dna (hoop dat ik de naam goed heb onthouden) bewezen dat alle mensen op deze planeet van een en dezelfde vrouw afstammen.
Dat zou ik weleens willen nalezen... heb je een linkje naar het onderzoek?
PureSylk schreef:Hoe ontstond God? Ik wil het even niet over een knal o.i.d. hebben, maar gewoon over 'ontstaan'. Het is duidelijk dat er twee, even onlogische, meningen over zijn:
. God ontstond
. Het heelal ontstond
Citaat:De evolutie speelt zich af voor je neus, en is mijn insziens iets dat niet te ontkennen is. Je moet niet kijken naar het verschil tussen vandaag en morgen, maar het verschil tussen een eeuw geleden en nu, of 1000 jaar geleden en nu. Het is duidelijk dat zowel dieren als planten zich aanpassen aan de omgeving, dit gaat langzaam, maar het gebeurt wel. De gene met een handig foutje overleven het beste en planten zich daardoor vaker voort, enzovoort. Zelfs dat een groot deel van de mensheid tegenwoordig blauwe ogen heeft kan al evolutie genoemd worden.
Citaat:Citaat:vb6: Er is via het mytochondriaal dna (hoop dat ik de naam goed heb onthouden) bewezen dat alle mensen op deze planeet van een en dezelfde vrouw afstammen. Op die manier kan Kain dus ook een vrouw hebben gekregen trouwens (ik zag daar een opmerking over eenpaar pagina's terug), Adam en Eva kregen namelijk nog vele zonen en dochters na Kain en Abel (zie Genesis 5:4). Enige verklaring is dus dat hij met zijn zus of nichtje is getrouwd. En tto diezelfde conclusie moet je ook komen als je de wetenschap volgt. Want als alle mensen 1 vrouw als voorouder hebben, dan betekent dit dat de kinderen van die vrouw met elkaar getrouwd moeten zijn om kinderen voort te brengen. Er is geen andere verklaring mogelijk. Of je nu in de bijbel of in de wetenschap gelooft.
Als de evolutietheorie zou kloppen dan zouden er meerdere mensen tegelijk moeten zijn ontstaan. En zou het menselijk ras van meerdere vrouwen moeten afstammen.
Kan je uitleggen waarom het volgens jou dan vanuit meerdere vrouwen moet ontstaan? Daar ben ik het niet helemaal mee eens namelijk.. Denk ik..
leeneliefje schreef:En hoe verklaar jij die absurde 'wonderen' die in de bijbel staan, en hoe verklaar je sws een soort 'superorganisme in the air' die alles regelt en aanstuurt, lijkt mij veeeeeeeeeeeeeeeel ongeloofwaardiger dan de evolutie theorie.
maar dat ben ik he, dochter van een bioloog in evolutiewetenschappen
leeneliefje schreef:door in het tegenovergestelde van het scheppingsverhaal, de big bang eigenlijk, te geloven.
dan verwerp je toch automatisch het scheppingsverhaal? Het kan toch niet allebei tegelijk
gebeurt zijn.
Citaat:En waarom zou je, als je de wetenschappelijke feiten al aanneemt ALSNOG
zeggen dat god dat zo heeft gedaan. Ik vind dat zelf gewoon 'de evolutietheorie' maar
er dan alsnog een stempel opdrukken zovan, dat heeft god gedaan.
Citaat:Waarom geloof je dan niet 'gewoon' in de big bang, zonder god?
Citaat:Wat heeft god er dan verder aan toegevoegd, als je inderdaad gelooft dat het door
zwaartekrachten moleculen etc. is ontstaan?
zippora schreef:Fout. Dat is de diversiteit die in het dna ligt opgesloten. Evolutie gaat erom dat soorten veranderen naar een andere soort, want anders zouden er volgens de evolutie geen mensen kunnen zijn. Bacterie wordt vis, vis wordt dinosaurier of wat dan ook en die worden uiteindelijk iets anders en aap wordt mens. Oftewel de ene soort, waarbinnen velemogelijkheden zijn (groot/klein, zwart/bruin/grijs/wit/enz, dik/dun), zou veranderen in een andere soort. Mensen met blauwe ogen, zijn echter nog steeds mensen. Ze zijn nog steeds dezelfde soort. Een gemuteerde vlieg, is nog steeds een vlieg en niet iets anders. Dus er is helemaal niets veranderd aan de soort. Binnen de soort zijn er vele mogelijkheden, dat ligt opgesloten in het dna, maar in datzelfde dna ligt vast dat je tot die bepaalde soort blijft horen. Dàt veranderd niet. En zolang dat niet veranderd, kan er naar mijn idee (ik ben geen wetenschapper, maar lees wel veel wetenschappelijke tijdschriften) geen verandering van soort en dus evolutie plaatsvinden.
Kuggur schreef:Onzinnige discussie, en hij wordt toch steeds weer gevoerd. Je kunt geloof en wetenschap niet tegenover elkaar stellen. Ze zijn per definitie niet vergelijkbaar (falisificeerbaarheid enzo).
Alle argumentatie in dit topic is volkomen zinloos.
PureSylk schreef:Geloof jij dat de mens door God geschapen is zoals deze nu, op dit moment is? Of geloof je wel in de veranderingen? (Weet even niet precies hoe het zit, maar neanderthaler e.d.)
phormicola schreef:Het heet niet voor niets 'evolutieTHEORIE' en niet 'evolutieWeTENSCHAP'.
Zooist schreef:En dat moet je dan maar net geloven![]()
zippora schreef:vb3: Waar is de evolutie dan gaande? Ik zie het niet. Apen zijn nog steeds apen, mensen, zijn mensen, paarden zijn paarden enzovoorts. De bijbel zegt dat alles "naar zijn soort" werd geschapen. Binnen die soorten is er ontzettend veel diversiteit mogelijk. Maar vliegen, blijven vliegen, gemuteerd of niet. En dat geldt tot op de dag van vandaag voor alle soorten, honden, katten, mensen enz. Dus de bijbel klopt gewoon op dit punt. En de wetenschap kan hoog of laag springen, maar een paard wordt nog steeds geen koe en een vlieg wordt nog steeds geen mug.