PVV'er betrokken bij omstreden faillissement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:59

gohya schreef:
Alle topics over de PVV en Wilders komen allemaal op hetzelfde neer. Vernedering en negativieteit over de PVV.
Ik zie geen topics over alleen Cohen of Halsema?of heb ik erover heen gekeken? Niet dat ik ze nodig vind hoor,net als de topics over Wilders.

Dat ben ik niet met je eens gohya. Ik krijg steeds meer het idee dat de tegenstanders van de PVV juist proberen te begrijpen waarom de PVV zo opkomt! Uit alle antwoorden halen zij niet dat wat hen overtuigt en komen met tegenargumenten. Dat gaat soms hard tegen hard, maar rellen..........nee, das iets heel anders.

SixBar

Re: PVV'er betrokken bij omstreden faillissement

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:03

Omdat het antwoord dat zo overduidelijk is, niet geaccepteerd wordt. Als je het antwoord gevonden hebt en het niet accepteert dan zul je een ander antwoord niet gaan vinden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:07

Als ik voor mezelf spreek: ik probeer zeker te begrijpen wat zo aantrekt aan de PVV.

Hier op bokt ga ik dan ook in dialoog in de topics die erover gaan. Wie mijn topics terugleest zal zien dat ik helemaal niet alle problemen ontken die een grote groep mensen heeft gebracht op de PVV te stemmen.

Alleen ben ik het niet eens met de oplossingen van Wilders.

En in het geval van regeren door Wilders op dit moment, maak ik me grote zorgen: die heeft veel te weinig kader om zich heen georganiseerd.
Hard roepen is niet moeilijk, maar een goed partijapparaat op de been brengen, zorgen dat je juiste, integere mensen bij elkaar brengt, een partij leiden, dat is niet zo makkelijk.

Rond Rita Verdonk, Pim Fortuin en nu Wilders lijkt een tendens te bestaan van figuren die niet helemaal zuiver op de graat zijn. Lokt het gedachtengoed van deze mensen zulke figuren aan?
Of is het inderdaad zo dat gevestigde partijen zulke figuren al op gemeentelijk niveau uitselecteren zodat de kans dat schertsfiguren landelijk invloed krijgen gewoon kleiner wordt?

In ieder geval vind ik het wel een taak van een partij om te zorgen voor capabele mensen, en als dat niet gebeurt dan hoeft een partij mij in ieder geval niet te vertegenwoordigen.

Dan zou ik nog eerder op de VVD stemmen persoonlijk, misschien spreken die zich minder uit over wat al die PVVstemmers zo bezighoudt, namelijk de buitenlanders, maar die hebben in ieder geval de kwaliteit in huis om dit land te leiden.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 16-07-10 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:08

SixBar schreef:
Omdat het antwoord dat zo overduidelijk is, niet geaccepteerd wordt. Als je het antwoord gevonden hebt en het niet accepteert dan zul je een ander antwoord niet gaan vinden.

Ik snap het antwoord wel maar ik zie de oplossing niet.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:19

Wat ik van de beschaving van de mens vind?"tsja het zou geen gek idee zijn.

Dit citaat heb ik ooit ergens gelezen en ja ik vind het wel een passende. Wat is er nou mooier dan democratie in een "beschaafde"samenleving? Geen idee, het zou leuk zijn als die democratie ook echt was. Ik voel me ook buitenspel gezet als pvv stemmer.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:23

Wamhorse schreef:
Wat ik van de beschaving van de mens vind?"tsja het zou geen gek idee zijn.

Deze citaat heb ik ooit ergens gelezen en ja ik vind het wel een passende. Wat is er nou mooier dan democratie in een "beschaafde"samenleving? Geen idee, het zou leuk zijn als die democratie ook echt was. Ik voel me ook buitenspel gezet als pvv stemmer.

Wat een treffend citaat, vind m geweldig _O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:37

sarabande schreef:
x_Marr schreef:
Er worden de laatste tijd zoveel negatieve topics over de PVV geopend die altijd op het zelfde uitdraaien dat ik mij vraag waarom er nog dit soort topics over geopend mogen worden door mensen van wie we weten dat ze het erg leuk vinden om juist de negatieve dingen uit te zoeken..

Niets leuks, gewoon de waarheid. Lees de post van Karl die is heel duidelijk waarom een partij, of de persoon in zon functie, daar anders mee moet omgaan dan een gewone burger.

Prima dat het de waarheid is, maar op dit moment lopen al meerdere PVV topics waar toch al offtopic gegaan wordt: zet dit dan daar neer.
Want uiteindelijk draait het toch telkens op een offtopic discussie uit. En in mijn ogen is dat toch wel weer iets uitlokken.

In jou openingspost staat namelijk alleen dat er een PVV'er betrokken is bij een faillissement, in mijn ogen moet dat dan in dit topic gaan over andere mensen uit een partij die ook een fout begaan zijn en niet over de rest van de PVV, dat doet immers niet ter zake.

In een paars plus topic wordt er al wel gewaarschuwd maar in een PVV topic niet.. ook zoiets raars.
Prrrr schreef:
[mod]Het lijkt overbodig NOG een discussietopic over al dan niet paars dan wel paars+ te starten. Het onderwerp 'toekomst van studiefinanciering' lijkt me echter discussiewaardig genoeg. Een voortzetting van de wel-of-niet-paars-discussie die elders al gevoerd wordt zal dus een slotje op dit topic opleveren. Inhoudelijke discussie over de toekomst van de studiefinanciering is echter van harte welkom.[/ mod]

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:39

Meestal begint er wel een PVV-er over de islamisering van de samenleving of zo dus dan gaan we offtopic...

Laten we dus weer ontopic gaan: waar zou Wilders die bekwame bestuurder moeten opduikelen als hij wel in de regering komt, en als hem dat niet lukt, willen de PVV-stemmers dan nog steeds door hem geregereerd worden?

Of maakt het niet uit dat ie gewoon wat van de straat plukt zoals iemand in dit topic stelde?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:49

Ik zie het net zo goed andersom gebeuren anders, waarom nou weer direct met het vingertje wijzen?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:22

Smidtje schreef:
sjonnie48 schreef:
ja zou kunnen , zo kan ik maar niet begrijpen dat mensen niet willen inzien dat islamisering in ons land in volle gang is en dat ze zich er zo makkelijk bij neerleggen ,of het ontkennen |(

Zoals sarabande al zegt; bang maak kreten. Noem voorbeelden van een opkomende islaminisering in ons land.
Mensen die het zich niet aan laten praten leggen het echt niet zomaar naast zich neer en ontkennen het al helemal niet. Jij denkt dat misschien maar er zijn ook mensen die het er gewoon echt niet mee eens zijn.

Bangmakerij is het wel , ik ben ook bang , maar het zijnde islamieten zelf die mij bang maken niet de pvv ers
Allemaal eigen ondervindingen

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:28

randalinpony schreef:
Meestal begint er wel een PVV-er over de islamisering van de samenleving of zo dus dan gaan we offtopic...

Laten we dus weer ontopic gaan: waar zou Wilders die bekwame bestuurder moeten opduikelen als hij wel in de regering komt, en als hem dat niet lukt, willen de PVV-stemmers dan nog steeds door hem geregereerd worden?

Of maakt het niet uit dat ie gewoon wat van de straat plukt zoals iemand in dit topic stelde?

die iemand was ik , het is voor de pvv veel moeilijker om goede kandidaten te vinden omdat je als pvv er
bescherming moet hebben , bij geen andere partij is dat nodig maar wel bij de pvv , dus veel geschikte kandidaten durven niet , ik geef ze geen ongelijk.
Ja ik wil door wilders geregeerd worden , ben het met bijna alles eens , zou me een stuk veiliger voelen dan.
Maar als hij aansluit bij andere partijen en veel water bij de wijn moet doen , blijft het natuurijk onveilig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:42

randalinpony schreef:
En daarbij, deze topics worden vanuit een zekere zorg over de toekomst van Nederland geopend. Is daar iets mis mee?
Dat bepaalde PVV-ers zich bedreigd voelen als de denkbeelden van Wilders bekritiseerd voelen vind ik zacht gezegd opmerkelijk.

We bekritiseren standpunten, geen personen.

Maar goed, zo veroordeel ik ook gedrag, geen bevolkingsgroepen.
En ik erken heus wel dat er problemen zijn.

Maar een hele bevolkingsgroep willen treiteren omdat er een paar niet deugen gaat lijnrecht in tegen de waarden waarop deze democratie is gebouwd.

Ooit zat ik in een klas die in zijn geheel moest nablijven omdat 1 iemand iets had uitgevreten maar zo laf was het niet te vertellen.
Ik ben niet nagebleven: ik weigerde gestraft te worden voor wat een ander gedaan had.

Waarom zouden moslims wel accepteren dat er nu een partij is die hen in zijn geheel wil straffen voor wat een paar burgers doen?

Helemaal mee eens!
Zou nu toch graag weleens een inhoudelijke reactie van een PVV-er hier op willen horen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:50

@Sjonnie: maar op welke manier zullen de maatregelen die Wilders voorstelt jouw veiligheid vergroten?

Hoe kan het verbieden van de Koran jouw veiligheid vergroten?
Hoe kan etnische registratie jouw veiligheid vergroten?
Hoe kan het een hoofddoekjesbelasting jouw veiligheid vergroten?

Ik wil ook wel graag een inhoudelijke reactie op die post Heino. :)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:21

Als er minder islamieten zijn is er ook minder gevaar dat de islam gaat overheersen, er zijn er veel te veel , ik wil mijn eigen cultuur houden , wilders wil een immigratiestop dus daar ben ik voor , hoofddoekjes mogen blijven , wat eronderzit ook , maar als ze meervoudig crimineel zijn dan eruit.
ik zeg nergens dat de koran verboden moet worden , maar ik wil de leefwijze die daarbij hoort niet opgedrongen krijgen ,
dat gebeurt wel , je eet zonder dat je het weet al halal , je kind zit met suikerfeest ed alleen in de klas , in sommige wijken kun je niet meer bij nederlandse winkels kopen , die zijn allemaal overgenomen door islamieten .en ga zo maar door .
O ja ik voel me niet veilig bij groepen marokanen , mijn kinderen zijn ze door ze beroofd en nooit door nederlanders ,
de politie is bang voor ze en durft de wijk niet in hoe kan ik me dan veilig voelen ?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:34

sjonnie48 schreef:
Als er minder islamieten zijn is er ook minder gevaar dat de islam gaat overheersen, er zijn er veel te veel , ik wil mijn eigen cultuur houden , wilders wil een immigratiestop dus daar ben ik voor , hoofddoekjes mogen blijven , wat eronderzit ook , maar als ze meervoudig crimineel zijn dan eruit.
ik zeg nergens dat de koran verboden moet worden , maar ik wil de leefwijze die daarbij hoort niet opgedrongen krijgen ,
dat gebeurt wel , je eet zonder dat je het weet al halal , je kind zit met suikerfeest ed alleen in de klas , in sommige wijken kun je niet meer bij nederlandse winkels kopen , die zijn allemaal overgenomen door islamieten .en ga zo maar door .
O ja ik voel me niet veilig bij groepen marokanen , mijn kinderen zijn ze door ze beroofd en nooit door nederlanders ,
de politie is bang voor ze en durft de wijk niet in hoe kan ik me dan veilig voelen ?

Dat je doodsbang bent dat is me al een hele tijd duidelijk. Komt in elke post weer terug.

Wat ik nu ga zeggen bedoel ik echt niet verkeerd. Er wordt in deze discussies vaak 'onder de gordel geslagen' maar zo is dit dus niet bedoeld. Heb je hierover al eens met hulpverleners gepraat?

Ik snap dat je verschrikkelijk geschrokken zult zijn van de beroving van je kinderen, maar je reactie lijkt/is disproportioneel. Je slaat (verbaal) wild om je heen naar alles wat Marokkaans is of lijkt en volgens mij lost het niks op en word je er zelf alleen maar onrustiger van.....

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:50

Imo zijn er ook niet zo veel islamieten, en hoeven we zeker niet bang te zijn dat ze onze cultuur gaan overnemen. Het gaat om 5% van de bevolking waarvan maar een klein gedeelte hun mening en geloof op willen dringen, ik ken genoeg moslims die prima geintegreerd zijn en waar nooit iemand last van zal hebben.
Er zijn wel wijken in NL die zijn overgenomen door 'buitenlanders'. Ik ben ooit eens in de schilderswijk in Den Haag geweest, en dat mensen in zo'n wijk PVV stemmen dat kan ik begrijpen. Ik moest een bedrijf vinden en heb minsten 6 mensen aan moeten spreken voordat er iemand Nederlands sprak. In de tram werd ik lastig gevallen tot 2 keer toe waarbij het de 2e keer echt heel intimiderend en eng was en ik blij was dat er kaartcontrole kwam waardoor hij de tram uitvloog. Ook de blik van een moslim met oranje baard en traditionele kleding was bepaald prettig. De kaartcontrole gaat daar ook anders dan ik gewend was, er komen minstens 8 gewapende controleurs tegelijktijd de tram in gestormd. Er zijn denk ik maar een paar van die buurten/wijken en vooral in grote steden in de randstad, en als je daar woont begrijp ik echt wel die angst.
Maar ik vind dat die angst op nationaal niveau niet gegrond is en dat we ons in het algemeen in Nederland geen zorgen hoeven te maken om de islamitisering van ons land. En dat maatregelen als groepen uitsluiten en hoofddoekjesbelasting alleen maar zorgt dat extremisten, extremer worden en mensen over het randje pusht. Qua immigratie is er denk ik al voldoende gedaan, er is flink banden gelegd qua gezinsherenigingen en het is inmiddels erg lastig om een uitgehuwelijkte bruid naar nederland te krijgen.
Wat ik zo gek vind is dat een groot deel van die 1,5 miljoen mensen die op Wilders gestemd hebben in het dagelijks leven amper iets te maken kunnen hebben met islamitisering (behalve dat er een shoarmatent en Turkse bakker zit en je misschien wat mensen met hoofddoekjes ziet lopen), en ik vraag me af waar die angst vandaan komt bij mensen die toch wel moeten ervaren in hun omgeving dat het echt niet zo 5 voor 12 is als Wilders schetst.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:58

Ik heb i.d.d. nog nooit iemand in een burka gezien, live, hier op straat.....Daarnaast, om de golfer Darren Clarke te citeren: " I'm 6"2'. I weigh 220 lbs. I'm 40+ years old. I don't scare that easy anymore."

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:08

Tja juist op het platteland van mijn jeugd was veel racisme, en de meesten van de buitenlanderhaters hadden er nog nooit een in levende lijve gezien zelfs!

Xenofobie komt op het platteland veel voor, misschien juist wel omdat mensen daar niet weten wat andere culturen inhouden. Maar dat mensen in de oude achterstandswijken niet zo dol op buitenlanders zijn begrijp ik dan wel weer, daar zie je nou eenmaal onder een vergrootglas wat er mis gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:46

Dat dit soort partijen een ander soort mens aantrekken lijkt me duidelijk. De gemiddelde polliticus heft het lef niet om zaken te benoemen omdat ze bang zijn voor hun leven.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:11

x_Marr schreef:
Ik zie het net zo goed andersom gebeuren anders, waarom nou weer direct met het vingertje wijzen?

Natuurlijk komt het ook in andere partijen voor, alleen gaan die er op een andere manier mee om. Iemand als Hero Brinkman is gewoon weer op een verkiesbare plek gezet, ondanks zijn schandalen. Jhim van Bemmel kan gewoon verder gaan waar hij gebleven is, terwijl je bij een andere partij op zo'n moment echt je kamerzetel op moet geven. En ik heb zo'n vermoeden dat we nog wel een paar schandalen bij de PVV tegen zullen komen. Bij een andere partij kan je niet zomaar solliciteren naar een hoge functie in die partij. Daar klim je langzaam omhoog en ben je allang bekend, waardoor er op voorhand al een sterke filtering is, dat mis je bij de PVV. En doordat je relatief gemakkelijk kamerlid kan worden bij de PVV, trekt die ook een groep mensen aan, die vooral eigen voordeel aan zo'n functie zien en die bij een andere partij, door filtering op lokaal niveau, nooit op een verkiezingslijst zouden komen.

Dit is een heel belangrijke reden, waarom alle andere partijen zo huiverig zijn om met de PVV in zee te gaan, de partij is gewoon niet stabiel.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:30

Stabiel is ook maar een relatief begrip.

* Oud-minister Eveline Herfkens (PvdA) weigert de 190.000 euro aan huurvergoeding terug te betalen die zij ten onrechte van het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft ontvangen.

* De politieleiding in Nijmegen heeft er alles aan gedaan om verborgen te houden dat burgemeester Guusje ter Horst (PvdA) met drank op achter het stuur zat. Haar aanhouding werd in het politieregister afgeschermd voor andere agenten.

* In 1994 hekelde hij met het zelfverzonnen ‘exhibitionistische zelfverrijking’ hoge salarissen voor topmannen. Tien jaar later stemde Wim Kok in met een 584 procent hogere bonus voor zo’n topman.

* Leefbaar Rotterdam wil dat de PvdA afstand doet van Ismaili's uitspraken
'De uitspraken van Ismaili zijn racistisch', vindt LR-fractievoorzitter Ronald Tol. 'De PvdA neemt op geen enkele manier afstand van de uitspraken van Ismaili.' Tol hoopt in het spoeddebat meer over het standpunt van de PvdA in deze kwestie te weten te komen

* PvdA-wethouder Lodewijk Asscher was in 2007 en 2008 erg begaan met de gezinsuitbreiding in de relationele sfeer. Hij vond het blijkbaar niet meer dan normaal dat zijn werkgever, de gemeente Amsterdam, daarin ook een bijdrage leverde.
Op 12 november 2007 kocht hij voor 32,30 euro een kraamcadeautje ‘voor zakenrelaties’. In het jaar daarop blijft het niet langer bij een niet nader omschreven kraamcadeautje. Asscher kiest als geschenk uitgesproken voor de ‘romper’, een onmisbaar babykledingstuk, en wel drie keer.
Eerst is er op 19 maart een romper met korte mouw in de kleur ‘aqua’ met de naam ‘Laurens’, op 8 oktober gevolgd door eenzelfde romper omschreven als ‘Nick’. Een maand later verandert hij van kleur, is de korte mouw ‘rood’ voor ‘Nick’. Steeds gekocht voor 17,90 euro per stuk.
Achteraf gezien vond Asscher, die niet persoonlijk uitleg wil geven over de aankopen, dat de rompers toch niet onder de bestuurlijke of functionele kosten vielen. Toen de speurtocht van RTL Nieuws bezig was, heeft hij de gedeclareerde 86 euro terugbetaald.
Zijn PvdA-collega Carolien Gehrels had bedacht dat ze Napoleon moest uitbeelden, en dat kon alleen met een speciale ‘steak’ en een passende ‘sabel’. De kosten voor dit historische event vielen volgens Gehrels niet onder de speciale onkostenvergoeding en ze schreef een apart declaratiebonnetje uit van 35 euro. Achteraf gezien was haar Napoleon-performance toch minder bestuurlijk van aard; ze heeft inmiddels terugbetaald.
Toch blijft Asscher vooralsnog de beste terugbetaler onder de Nederlandse bestuurders. De ontbijtbespreking met zijn team – ‘Bakkersontbijt’ – bleek achteraf toch niet functioneel te zijn (127,70 euro), net als de zakenlunch met zeetong en rogvleugelfilet, en huiswijn. Terugbetaald: 88 euro.

* De Haagse PvdA-wethouder Henk Kool is onder vuur komen liggen omdat hij een opdracht van de gemeente wilde laten uitvoeren door de afdelingsvoorzitter van zijn partij, Constant Martini. De opdracht zou Martini 30.000 euro opleveren.

* Kan Wouter Bos nog met een zonnebril over straat? De vicepremier zal zich inmiddels de haren uit het hoofd trekken om de 113 euro die hij declareerde nadat op een dienstreis zijn Ray-Ban-zonnebril was gestolen. Het is allemaal volgens de regels, en peanuts vergeleken met de bonnetjesaffaire in de Britse politiek. Maar de imagoschade is daar: deze minister van Financiën, die zich kapot vecht tegen de bonuscultuur, declareert een zonnebril.
De Telegraaf maakte donderdag de voorpagina vrij voor het declaratiegedrag van bewindslieden. Verkeersminister Eurlings (CDA) leverde een rekening van 1.500 euro in voor een verblijf in het Kurhaus toen zijn dienstwoning werd opgeknapt.
Jet Bussemaker, PvdA-staatssecretaris van Volksgezondheid, kocht op kosten van de belastingbetaler een kaartje voor een toneelstuk over dementie (44,20 euro). EZ-staatssecretaris Frank Heemskerk (PvdA) declareerde een gehuurd rokkostuum voor een staatsbanket met de president van Ghana, à 90 euro. Volgens De Telegraaf is alleen premier Balkenende ‘schoon’: hij declareerde niets.
Allemaal werk, zou je zeggen. Niettemin voedt de berichtgeving het beeld dat het in Den Haag ‘allemaal zakkenvullers’ zijn. Het is het type mini-akkefietje dat kan aankleven tot in het graf. Wilders’ PVV heeft een spoeddebat aangevraagd.
Minister Bos wringt zich intussen in allerlei bochten. ‘Het bleek goedkoper om verlies, diefstal of beschadiging van goederen van medewerkers zelf te vergoeden, dan zich er als ministerie voor te verzekeren.’

* Het IJsselsteins PvdA raadslid Najia Siamari zegt vrijdagochtend in dagblad 'De Pers' dat geaccepteerd moet worden dat mensen behoefte houden aan islamitische wetten. Ze zegt dat mensen om de verkeerde reden gestenigd zijn en dat zo min mogelijk mensen gestenigd moeten worden.

* Voorzitter Elvira Sweet van het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost is in haar eerste bestuursperiode 2002-2006 tweemaal aangehouden voor rijden onder invloed. Beide keren is ze veroordeeld.

* De PvdA in Amsterdam-Zuidoost heeft Ernest Owusu-Sekyere lid van de stadsdeelraad gemaakt, terwijl de partij wist dat hij al jarenlang een illegaal café in zijn drankgroothandel dreef. Dit blijkt uit een brief van stadsdeelvoorzitter en PvdA-lijsttrekker Elvira Sweet, waarover de Volkskrant beschikt.

* Burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht (PvdA) heeft de uitgever van huis-aan-huisblad Ons Utrecht met succes verzocht een kritisch artikel over hem niet te verspreiden.
In het artikel beweert emeritus hoogleraar bestuursrecht Twan Tak van de Universiteit Maastricht dat Wolfsen ten onrechte de gemeente liet opdraaien voor een deel van de huur van zijn tijdelijke appartement, in totaal zo’n 17.000 euro.
De burgemeester belde afgelopen weekeinde een paar keer met hoofdredacteur Robert-Jan van der Horst met het verzoek het artikel niet te plaatsen. Toen Van der Horst daar niet aan wilde voldoen, belde Wolfsen met uitgeverij Holland Combinatie. Dat zei de burgemeester gisteren op een persconferentie. De uitgever vernietigde de oplage en drukte 120.000 nieuwe kranten. Volgens Van der Horst zonder dat met de hoofdredactie te overleggen.

* De 24-jarige uit Ghana afkomstige Carr (PVDA) heeft het bij Amsterdamse politieagenten helemaal verbruid. Bij een verkeerscontrole in februari werd ze achter het stuur in een auto aangehouden. Ze bleek geen rijbewijs te hebben en onverzekerd rond te rijden.
Carr had geen identificatiepapieren bij zich, zei ze. Ze gaf, naar later bleek, een valse naam, een vals adres en een valse geboortedatum op. Volgens de agenten gedroeg Carr zich ‘uitermate irritant’.
De hulpofficier van justitie die haar tas doorzocht, vond eerst haar visitekaartje van de PvdA met de slogan ‘eerlijk en daadkrachtig’. In de tas van de Ghanese zat ook haar paspoort met de gegevens.

* PvdA-wethouder Adri Duivesteijn van Almere krijgt al ruim een jaar van de gemeente ten onrechte een woonkostenvergoeding. De verstrekte vergoeding, 1.400 euro per maand, is in strijd met de regels van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Het is de tweede keer in korte tijd in dat Duivesteijn in opspraak is geraakt.

* Minister Koenders van Ontwikkelingssamenwerking heeft Europese regels overtreden door de organisatie van de manifestatie ‘Het akkoord van Schokland’ niet openbaar aan te besteden. De opdracht ter waarde van 750 duizend euro werd onderhands aan het evenementenbureau BKB gegund.

* Hij was aangetrokken om twee sukkelende ministers te laten stralen in de publiciteit, maar nu struikelt de peperdure PvdA-spindoctor Dig Istha zelf door een blunder in de media.
Istha liet zich afgelopen zaterdag niet bijster positief uit over een van zijn bazinnen, minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie. In een toch al vernietigend stuk in De Telegraaf deed de media-adviseur nog even een duit in het zakje. ‘Ik spreek haar eigenlijk nooit’, liet de media-strateeg, die per week 7.500 euro kost, optekenen. ‘Wel geprobeerd hoor, maar ‘t klikt niet. Ze heeft een clubje van eigenlijk allemaal vrouwen om zich heen verzameld.’

* De SP heeft wederom vragen gesteld over wat lijkt op PvdA-vriendjespolitiek. PvdA-staatssecretaris Timmermans heeft vorige week een pro-Europa tour gehouden, georganiseerd door een bureau van PvdA-prominenten en met een hele rij PvdA-bobo's in de hoofdrol. Echter niet betaald door de PvdA, maar door de belastingbetaler.

* De affaire met de drie sjoemelende PvdA-raadsleden in stadsdeel Amsterdam-Zuidoost heeft er toe geleid dat de Rekenkamer is opgestapt. Directeur Victor Eiff van Rekenkamer Stadsdelen Amsterdam vindt dat de stadsdeelraad onvoldoende vertrouwen heeft in zijn instituut.

Laatst bijgewerkt door jantergouw op 17-07-10 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:37

faye schreef:
Dat dit soort partijen een ander soort mens aantrekken lijkt me duidelijk. De gemiddelde polliticus heft het lef niet om zaken te benoemen omdat ze bang zijn voor hun leven.

Kan het nier meer met je eens zijn Faye, je hebt iemand met lef nodig om de gevoelige snaren te benoemen en dan kan de PVV wel weer zwartgemaakt worden met een een of andere fraude zaak maar ik vind juist dat dit niet ter zake doet. Of wel politiek correct geleuter.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:03

En over een hoe lange tijd is dat, jantergouw?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 13:12

Als je het nodig vindt om iets te verdedigen en in de aanval te gaan heb je iets te verbergen.

Lijsten van misstappen van linkse politici zijn driedubbel aan te vullen met lijsten van misstappen van rechtse politici (alhoewel ik het vrijen in een fietsenhok, toch niet in relatie zie met 50.000 euro van je klanten inpikken).

Maar dit topic gaat over een huidig kamerlid die bekend was met deze gegevens en toch in de kamer gaat zitten. Dat is de kwestie alle andere lijsten doen daar niet aan af en voegen niets toe.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:44

Cowboy55 schreef:
sjonnie48 schreef:

Dat je doodsbang bent dat is me al een hele tijd duidelijk. Komt in elke post weer terug.

Wat ik nu ga zeggen bedoel ik echt niet verkeerd. Er wordt in deze discussies vaak 'onder de gordel geslagen' maar zo is dit dus niet bedoeld. Heb je hierover al eens met hulpverleners gepraat?

Ik snap dat je verschrikkelijk geschrokken zult zijn van de beroving van je kinderen, maar je reactie lijkt/is disproportioneel. Je slaat (verbaal) wild om je heen naar alles wat Marokkaans is of lijkt en volgens mij lost het niks op en word je er zelf alleen maar onrustiger van.....

ik sla verbaal niet om mij heen , zeg alleen wat ik heb meegemaakt , ik hoef zeker geen hulpverlener , dat zou ik willen als ik dingen zag die er niet zijn , maar dit is realiteit ,of jij dat nou geloofd of niet , denk gerust dat ik naar de hulpverlening moet , maar ik denk dan weer , moet jij niet eens langs de oogarts .
je laatste zin klopt wel ;) ik wordt onrustig en het lost niks op , daarom hoop ik dat Geert wel wat kan oplossen