Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:13

Ik snap de vraag niet zo goed. Het is geen kwestie van "vinden" of Wilders zich schuldig maakt aan discriminatie.

Discriminatie staat gewoon in het woordenboek en zeggen dat de één wel iets mag en de ander niet op basis van geloof, ís discriminatie. Daar is helemaal geen discussie over.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:16

slokkie schreef:
gohya schreef:
Uh ik snap um niet?

Een meisje van 13 nu wel.
Dank voor het maken van mijn punt.
Ik ben geen PVV stemmer, maar gedurende dit topic worden degene die de PVV (lijken te) stemmen continu aangevallen. Ze worden min of meer voor dom uitgemaakt. Dit doe je nu ook bij Gohya. Verder geven PVV stemmers aan onprettig te worden bejegend door hun omgeving. Ik denk dat PVV'ers zich zo aangevallen voelen omdat ze meestal heel negatief benaderd worden.
En wat betreft je laatste post: Bedankt voor het maken van mijn punt.[/quote]

Ach weet je "Nikka" mensen die andere voor dom uitmaken beseffen zelf niet dat ze véél dommer zijn.
Ik laat ze maar in die waan,sommige weten niet beters.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:17

kanniet schreef:
Ze zijn toch marokkaanse staatsburgers, ongeacht of ze ook een NL paspoort hebben. Statenloos worden ze dus niet bij het verbruien van hun recht op hun nederlandse paspoort.
¨
@Ann: Oplossen van een probleem begint bij het erkennen ervan. In die fase zitten we nu. Zonder erkenning komt zeker geen oplossing.

Maar in mijn ogen zijn er nu stemmen 'gelokt' door oplossingen te presenteren die bij voorbaat niet haalbaar zijn, vind ik. Wilders moet zich eerst maar eens gaan bewijzen en daarom heb ik er geen problemen mee als er een VVD-CDA-PVV coalitie komt. Ik denk alleen dat er heel veel water bij de wijn gaat worden gedaan door de PVV en dat er weinig meer overblijft van de originele standpunten. Waar ik alleen over ga vallen, is dat het dan natuurlijk aan de andere coalitie partners gaat liggen en de PVV er niets aan kan doen. En dat Calimero-gevoel ben ik wel een beetje klaar mee. Harde woorden, prima. Maar dan ook graag daden en niet miepen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:19

Slokkie

Helaas leven de meeste marokanen met sofienummer en dubbele nationaliteit al van de criminaliteit
ze hebben er dan ook nog een uitkering bij ,
Daar willen de domme PVV stemmers juist wat aan doen .
De marokanen die normaal leven hier en gewoon werken voor hun geld
worden wel gerespecteerd door de PVV stemmers , maar de
PVV is zo groot geworden omdat
het deel marokanen wat welwillend is, zo klein is .

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:21

gohya schreef:
FaberSmid schreef:
Antwoorden is moeilijk, als men alleen maar propaganda in de vorm van proza kan quoten.

Als je geen antwoord krijgt,waarom dan blijven drammen?
het is duidelijk dat Jane je geen antwoord geeft toch?
Of zie ik dat verkeerd.
Ik denk dat Jane het helemaal gehad heeft met je?

Heeft niks te maken met gehad hebben, maar onnozelheid door geen antwoord te kunnen geven en alleen maar te kunnen quoten en persoonlijk aanvallen. Dat doet wilders niet anders, geen van dat soort met die gedachtengoed. Geschiedenis heeft dat altijd weer bewezen en zal zich blijven herhalen.

Janesmith kan u werkelijk waar niks anders dan onnozel quoten en geel ding plaatsen?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 11-07-10 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:22

Waves schreef:
Ik snap de vraag niet zo goed. Het is geen kwestie van "vinden" of Wilders zich schuldig maakt aan discriminatie.

Discriminatie staat gewoon in het woordenboek en zeggen dat de één wel iets mag en de ander niet op basis van geloof, ís discriminatie. Daar is helemaal geen discussie over.

Ten eerste is er niets dat de PVV als standpunt heeft dat discrimineert. Mocht iemand daar anders over denken dan zou het prettig zijn als dat dan gepaard gaat met een quote of bron. Zomaar uitspraken doen dat ze discrimineren terwijl daar geen bijbehorend bewijs bij geleverd wordt is pure laster.
Ten tweede is het de rechter die beslist wat discriminatie is, of niet. Wilders is in 2008 al vrijgesproken van discriminatie en het huidige proces gaat in Oktober verder, dus daar is nog geen uitspraak van bekend.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:23

Ann schreef:
kanniet schreef:
Ze zijn toch marokkaanse staatsburgers, ongeacht of ze ook een NL paspoort hebben. Statenloos worden ze dus niet bij het verbruien van hun recht op hun nederlandse paspoort.
¨
@Ann: Oplossen van een probleem begint bij het erkennen ervan. In die fase zitten we nu. Zonder erkenning komt zeker geen oplossing.

Maar in mijn ogen zijn er nu stemmen 'gelokt' door oplossingen te presenteren die bij voorbaat niet haalbaar zijn, vind ik. Wilders moet zich eerst maar eens gaan bewijzen en daarom heb ik er geen problemen mee als er een VVD-CDA-PVV coalitie komt. Ik denk alleen dat er heel veel water bij de wijn gaat worden gedaan door de PVV en dat er weinig meer overblijft van de originele standpunten. Waar ik alleen over ga vallen, is dat het dan natuurlijk aan de andere coalitie partners gaat liggen en de PVV er niets aan kan doen. En dat Calimero-gevoel ben ik wel een beetje klaar mee. Harde woorden, prima. Maar dan ook graag daden en niet miepen.

Ja daar zitten jullie nu al op te wachten , dat er zoveel water bij moet dat hij zich niet kan waarmaken
Dat ligt inderdaad aan de coalitie partners , want als hij het alleen mocht doen , maakt hij alles waar
maar dat gaat helaas niet En zoals Calimero zegt "En dat is niet eerlijk o nee "
Maar het is wel een begin

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:24

Ann schreef:
kanniet schreef:
¨

Voor mij is het al goed genoeg dat iemand het probleem durft te benoemen. Je mag niet vergeten dat zulks gebeurd met gevaar voor eigen leven, de historie heeft het bewezen. Daarna zie ik wel in hoeverre standpunten waargemaakt kunnen worden. In aanmerking nemende dat iedere politieke partij die regeert water bij de wijn (moet) doen hou ik er al rekening mee dat PVV dat ook moet doen. En inderdaad, dat ligt zoals altijd aan de partijen die meeregeren, dat doet een coalitie nu eenmaal.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:24

janesmith schreef:
Dus jij scheert een hele groep over één kam vanwege het gedrag van een enkeling? Waar heb ik dat eerder gehoord? _O-

Ik heb het in eerdere topics ook al gezegd, veel anti-pvv-stemmers lijken zich schuldig te maken aan de dingen waar ze de pvv-stemmers zo op afkeuren.

Als PVV stemmer(of niet gestemd hebben maar wel iets in de PVV zien) wordt je raar aangekeken :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:25

FaberSmid schreef:
gohya schreef:

Of zie ik dat verkeerd.

Heeft niks te maken met gehad hebben, maar onnozelheid door geen antwoord te kunnen geven en alleen maar te kunnen quoten en persoonlijk aanvallen. Dat doet wilders niet anders, geen van dat soort met die gedachtengoed. Geschiedenis heeft dat altijd weer bewezen en zal zich blijven herhalen.

Nuttige bijdrage aan het topic dit, lijkt me overigens ook een persoonlijke aanval. "Geen van dat soort"? >;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:25

ik vind fabersmid moeilijk te volgen , kan het ook in het nederlands ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:26

FaberSmid schreef:
gohya schreef:

Of zie ik dat verkeerd.

Janesmith kan u werkelijk waar niks anders dan onnozel quoten en geel ding plaatsen?

Als ik terug lees ben jij degene die steeds persoonlijk aanvalt? DUs ik snap je probleem niet zo?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:30

Ann schreef:
kanniet schreef:
¨

Dan moet je eerst die andere partijen verwijten dat ze, buiten de VVD, niet eens willen praten met de PVV. Als je wilt dat iemand laat zien hoe goed die zwemmen kan, zul je minstens voor water moeten zorgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:31

FaberSmid schreef:
gohya schreef:

Of zie ik dat verkeerd.

Als ik terug lees ben jij degene die steeds persoonlijk aanvalt? DUs ik snap je probleem niet zo?[/quote]

Wie is JIJ?

Anoniem

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:33

Misschien gewoon lezen? :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:38

faye schreef:
Misschien gewoon lezen? :+

Dat doe ik dus ook,maar het kunnen er 3 zijn.
Ik denk dat je de 1ste bedoelt.
Kan het ook mis hebben.

Anoniem

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:39

Als je gewoon zou lezen kan het er maar een zijn. Maar ja, zal wel aan mij liggen :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:40

jantergouw schreef:
Hier een lijstje met onwaarheden en beledigingen.
- De PVV wil alle Moslims terug naar eigen land sturen.
- Wilders heeft dezelfde ideologie als Hitler.
- Een PVV stemmer is laag geschoold.
- Een PVV stemmer is dom.
- Een PVV stemmer is racist.
- Een PVV stemmer kent het programma van de partij niet eens.

Al deze punten worden wel vaak aangehaald maar nooit met argumenten of bewijzen bekrachtigd.

Door de mensen die actief meedoen aan dergelijke topics heb ik dit soort opmerkingen nog nooit zo ongenuanceerd gezien zoals jij nu beweert dat gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:43

Nou Heino, ik lees deze topics ook en dit wordt echt wel gezegd allemaal. Misschien heb jij het idee dat het diplomatieker gezegd wordt maar dat doet niks af aan de boodschap natuurlijk.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:47

sjonnie48 schreef:
ik vind fabersmid moeilijk te volgen , kan het ook in het nederlands ?

Logisch dat u mij niet kan volgen, als u ook niet goed doet lezen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:49

FaberSmid schreef:
gohya schreef:

Of zie ik dat verkeerd.

Als ik terug lees ben jij degene die steeds persoonlijk aanvalt? DUs ik snap je probleem niet zo?[/quote]

Natuurlijk legt u alle verwijten en schuld maar bij mij persoonlijk neder. Dat u het probleem niet doet snappen, kan ik wel begrijpen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:51

faye schreef:
Dan kunnen ze toch gewoon terug naar Marokko? Ik heb er geen problemen mee als marrokaanse criminelen het nederlands paspoort wordt afgepakt. Gaan ze in Marokko toch lekker de crimineel uithangen? Daar komen ze er in ieder geval niet zo makkelijk mee weg

Dat is ook zo apart, want als buitenlanders dus een misdaad plegen, een aantal keer(geloof ik?) moeten ze terug naar hun eigen land, maar wat doen we eigenlijk met de nederlanders? want waar sturen we die dan heen? daar ben ik wel benieuwd naar, want je kan hiermee niet antwoorden in de trant van "ja maar die worden hier gestraft" want iedereen weet dat de straffen hier om te huilen zijn.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:51

Heino schreef:
jantergouw schreef:

Al deze punten worden wel vaak aangehaald maar nooit met argumenten of bewijzen bekrachtigd.

Door de mensen die actief meedoen aan dergelijke topics heb ik dit soort opmerkingen nog nooit zo ongenuanceerd gezien zoals jij nu beweert dat gedaan wordt.

weet je dat heel zeker?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:52

Heino schreef:
jantergouw schreef:

Een voorbeeld uit dit topic
Citaat:
Veel van de vooroordelen heeft Wilders over zichzelf afgeroepen. Door constant soundbites te geven, zoals het woord 'knuffelen', wat ik hier nu ook weer terug zie, krijg je dat mensen die niks over je partij weten, ontzettend achterlijk zijn (hierover later meer) en meer van dat soort dingen, massaal op je partij gaan stemmen.

En ja, ik zei ontiegelijk achterlijk. De enige twee mensen die ik openbaar heb horen spreken over de PVV waren nou niet de meest geleerde types, om het maar zachtjes uit te drukken.

Lijkt me redelijk ongenuanceerd ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:52

Ik heb dit topic eens grondig door zitten lezen, maar de taal die de PVV-stemmers hier bezigen is vaak ook niet mis hoor... Maar hey, dat mag, vrijheid van meningsuiting hè.
Want de PVV is de partij voor de vrijheid van de PVV-ers.

Nikka, mijn fout, ik zal het even nuanceren.... dat soort teksten zal je zelden tegen komen.