150 ha heide afgebrand -paarden geëvacueerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:51

he wat verveled zeg! hoe is het nu?

BlueStar

Re: 150 ha heide afgebrand -paarden geëvacueerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:56

Wat een veschrikkelijk nieuws. Helaas zit ik gewoon te ver weg, anders had ik even overlegt met de staleigenaar. Bij ons kan ik er 1 kwijt en iets verderop is ook een weitje met stal die leeg is.
Mocht het nodig zijn pb me maar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:58

NU op het nieuws dat de brand onder controle is. :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:00

Dat zou fijn zijn!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:01

absoluut niet waar dat manege meulendijks ontruimd is; het paard v mijn vriendin staat daar en is er verder niks aan de hand

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:02

Onder controle, maar nog niet brand meester. Staat op teletext dat ze nog 2 dagen gaan nablussen, hopelijk helpt de natuur hun een handje. Een flinke regenbui zou fijn zijn.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:05

Dat vond ik al zo raar idd ja, want als ie ontruimd was dan had ik 't wss ook wel gehoord.. Maarja, dalijk d'r maar gewoon heen :)
Nadeel is dat ik sinds gisteravond geen bereik meer heb :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:18

Ik woon ook erg dicht bij.. Gelukkig niet in de gevaren zone... Hier kan ik helaas geen extra paard kwijt. Anders was iemand hier van harte welkom geweest..

Hoop dat het snel over is.. Ik reed daar nog wel eens..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:37

Vanmorgen was er vanuit stal niks meer te zien of te ruiken, gelukkig.
Ik hoop dat het snel gaat regenen... Was een uur geleden alweer 31 graden hier, dat helpt ook niet ben ik bang :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:43

BrittKitt schreef:
Vanmorgen was er vanuit stal niks meer te zien of te ruiken, gelukkig.
Ik hoop dat het snel gaat regenen... Was een uur geleden alweer 31 graden hier, dat helpt ook niet ben ik bang :=

Dat is iig gerust stellend.. ik zou echt doodsbang zijn als mijn paard daar in de buurt zou staan..

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:45

Jeetje niet best! Hopelijk komt het straks even met bakken uit de hemel! Woon zelf in Friesland das wel ver weg anders had ik maybe wel opvang kunnen regelen. Sterke iedereen.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:46

Hier schrik wel van zeg!!! Hopelijk blijft het nou onder controle

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:48

Helaas geeft de buienradar op dit moment aan dat de buien langs deze regio af trekken, maar hier zal het niet gaan regenen en/of onweren... Was sowieso wel fijn geweest, even wat afkoeling, maar helaas :\

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:57

Shir89 schreef:
Het is echt niet normaal hoeveel meldingen er steeds gedaan worden van bos/heide branden. Rond heel Eindhoven zijn er al brand(jes) geweest.

REGEN!!!!

Dat viel mij ook op toen ik op 112brabant zat te kijken. Een deel ervan heeft wel betrekking op de brand op de strabrechste heide (ze hebben ze niet allemaal netjes onder elkaar gezet), maar ook nog genoeg op andere plekken in de regio.
Ik hoop echt dat het vanmiddag gaat regenen. Het is voor de strabrechtse heide misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar het zal het werk van de brandweermannen wel vergemakkelijken en leed op andere plaatsen voorkomen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:00

Van een aantal bokkers hebben we inmiddels telefoonnummers gekregen: super!! :)
Gelukkig heeft er vannacht niemand hoeven bellen voor noodopvang en is er ook niemand uit zijn slaap gebeld!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:15

Dat is fijn om te horen!

Hoorde zojuist op de radio dat de brand onder controle was maar dat het nog niet uit is. Blussen ging nog zeker 2 dagen door.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:16

Dat is in ieder geval positief Mireille!

Zat naar het weer te kijken maar volgens mij gaat hier niet al te veel vallen helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:16

Mooi zo, blij te horen dat het niet nodig is geweest!
Toch blijft mijn aanbod geldig!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:24

Ik woon helaas te ver weg, we hebben hier namelijk grote stukken wei en misschien paar stalletjes, maar dat zou eerst overlegt moeten worden, omdat dit over een pension gaat.

sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:31

Echt vreselijk dit, de rookpluimen waren gisteren ook vanuit Best te zien(achter Eindhoven).

Shir89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:32

Er hangt hier boven eindhoven wel een waas van sluierbewolking, maar de kans dat het gaat regenen schat ik nihil.

Het moet gewoon gaan regenen! Zou ook meteen zo fijn zijn als het ff afkoeld buiten

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:58

Hallo,

Schrok heel erg.
Maar voor de gedupeerde heb ik wel de mogelijkheid voor opvang. Ik heb op dit moment 3 boxen leeg staan waar paarden tijdelijk in opgevangen kunnen worden.
Het is echter wel in Zeeland even, maar als ik iemand kan helpen hiermee, dan doe ik dat graag.

Groetjes,
Di

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:30

Het vuur aan de zuidkant van de snelweg was gister avond al onder controle, nu ook aan de andere kant van de snelweg.

Ik denk dat ze bedoelen dat ze het nog niet brandmeester zijn, omdat er hier en daar weer vuur stukken wat geblust is weer op wakkeren??

Vanuit hier is ook niets meer te zien, alleen een heeeeeel klein beetje witte rook.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:37

Falona schreef:
Shir89 schreef:
Het is echt niet normaal hoeveel meldingen er steeds gedaan worden van bos/heide branden. Rond heel Eindhoven zijn er al brand(jes) geweest.
.

Nou, zeg dat wel :(:) We waren vanochtend aan het rijden (rond half 8), komt er een politieauto met sirene aanrijden, die dezelfde richting uit ging als wij (naar onze stal). 1 seconde later gaat m'n telefoon, is het stalgenoot, die even meldde dat we op moesten letten bij terug komst want er heerst brand in de straat vd stal. Dus wij aangekomen en idd; 3 brandweerauto's, politie ed.
Ook bos/heide brand |( .
Gelukkig stonden de overige paarden al binnen want er zat alleen een stukkie weg (van 6m) + 3 m bos tussen en onze weides. Ze zijn nu nog bezig met nablussen...
Is wel raar, hoor. Als je dan daar langs rijdt, je kijkt het bos in en ziet alles smeulen. Is best eng want normaal zie je zoiets alleen maar op tv :o

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:10

Kom net weer terug van Meulendijks, is idd niks van waar dat 't ontruimd is :) Weg naar de hei is nu echt helemaal afgesloten, eerst stonden d'r alleen hekken, nu is d'r ook helemaal lint bij enzo, hoop echt dat 't gaat regenen :=