Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:21

100 jaar hebben we niet nodig hoor als het moet, en zelfs niet enkel voor de homo sapiens.
Laat al onze atoombommetjes eens afgaan "per ongeluk", dr zal niet veel aarde meer overblijven :P en dat kan morgen al.
Misschien bedoeld hij dat we binnen 100 jaar geen homo sapiens meer zijn :P
als er geen rampen gebeuren zie ik het 100 jaar nog wel grondig lukken en zelfs al verhongert de rest, dan sterven er slechts zoveel uit tot de aarde ons weer kan dragen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:24

Relaxed schreef:
Wat wel grappig is, is nadenken over als er geen aarde en mensen meer zouden zijn... Dan is er gewoon niks, geen leven, nul.. Das wel bizar eigenlijk..
Dit doet me denken aan een stukje dat in de Quest stond;"Hoe naïef is het dat wij hier op aarde denken dat wij als enigste in ons miljarden planeten tellende zonnestelsel in leven zijn."
Vond dat wel een diepe opmerking. :Y)

Maar inderdaad, wij helpen met zijn allen de wereld om zeep met onze expirimenten, atoombommen, boskapperijen, giftige gassen.
Zonde, want voordat de mensch :Y) een hoger IQ kreeg, was de aarde prachtig.. :+:
*denkt aan adam en eva*

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:27

KoudbloedKim schreef:
*denkt aan adam en eva*

die hadden dan ook de hele wereld voor zichzelf :Y)
Laatst bijgewerkt door itsmi op 01-07-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:28

KoudbloedKim schreef:
Relaxed schreef:
Wat wel grappig is, is nadenken over als er geen aarde en mensen meer zouden zijn... Dan is er gewoon niks, geen leven, nul.. Das wel bizar eigenlijk..
Dit doet me denken aan een stukje dat in de Quest stond;"Hoe naïef is het dat wij hier op aarde denken dat wij als enigste in ons miljarden planeten tellende zonnestelsel in leven zijn."

Maar inderdaad, wij helpen met zijn allen de wereld om zeep met onze expirimenten, atoombommen, boskapperijen, giftige gassen.
Zonde, want voordat de mensch :Y) een hoger IQ kreeg, was de aarde prachtig.. :+:
*denkt aan adam en eva*

_O-
Laten we massaal weer volgens de adam en eva trend gaan leven, als heel Bokt nou helpt + aanhang, zijn we aardig op weg :Y)

Even serieus: Goede opmerking, ik weet ook dat wij niet de enigste zijn op de aarde (+ dieren), maar denk daar verder niet echt bij na...

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:30

achja dood gaan we toch.. en alsnog dan geloof ik hier ook niet in eerlijk gezegd.. dat kan een mens niet bepalen, dat zien we dan wel weer, ga ik niet eens over na denken ook :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:32

Liinn schreef:
[naam] schreef:

*denkt aan adam en eva*

_O-
Laten we massaal weer volgens de adam en eva trend gaan leven, als heel Bokt nou helpt + aanhang, zijn we aardig op weg :Y)
Dan wil ik wel het grootste vijgeblad!!

Die hadden inderdaad de hele wereld voor zichzelf..
Ik ben alleen niet gelovig, dus heb er verder ook geen verstand van hoe/wat/wie ervoor gezorgd heeft dat mensen zich bleven voortplanten + slimmer werden.

Waar ik me wel zorgen over maak; als ik ooit kinderen zou krijgen, wat doe ik die dan aan?

Jolandaa_

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:33

Dat weten we pas over 100 jaar..

overigs zal ik er dan niet meer zijn, dus mijn pakkie jan is het niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:35

KoudbloedKim schreef:
Liinn schreef:

_O-

Ik ben alleen niet gelovig, dus heb er verder ook geen verstand van hoe/wat/wie ervoor gezorgd heeft dat mensen zich bleven voortplanten + slimmer werden.

Waar ik me wel zorgen over maak; als ik ooit kinderen zou krijgen, wat doe ik die dan aan?

Ik ben ook niet gelovig, dus dat kan ik je niet uitleggen..
Daar ben ik ook bang voor, stel dat ik kinderen krijg, en het lijkt me zelf al vreselijk om mee te maken, dan zitten hun ermee...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:38

manishdra schreef:
De vraag natuurlijk is of we door een klimaatverandering uitsterven. Er zijn nog zoveel meer redenen waardoor het menselijk ras (of al de levende wezens) kunnen uitsterven/ verdwijnen...

Als hij nu roept... over 100 jaar sterven we uit. En een deel van de bevolking neemt om die reden geen kinderen mee, zijn we bezig onszelf uit te sterven... self for filling prophecy ?

Dat zou eerder zorgen dat we mischien niet uitsterfen.
We zijn overbevolkt en daardoor komt het.
Maar iedereen blijft maar kinderen nemen!
En dan met het excuus ja er zijn veel te weinig jonge mensen om de ouderen te verzorgen.
Maarja die jonge mensen worden ook oud waardoor er daarnaa nog meer ouderen zijn en er nog meer kinderen moeten komen en daarnaa nog meer ouderen enz je snapt mijn punt wel.
Dan kunnen we toch beter 1 generatie ouderen hebben die zich zelf grootendeels moeten onderhouden zodat we daarnaa weer normaal kunnen leven zonder de aarde te verpesten?
Ik denk juist dat het goed is als nu de halve wereld bevolking denkt oh dan neem ik geen kinderen.
Dan zijn we een keer van het overbevolkings probleem af want door dat konijnen gehups zonder pilletjes en rubbertjes wordt het alleen maar erger.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:40

Liinn schreef:
KoudbloedKim schreef:

Daar ben ik ook bang voor, stel dat ik kinderen krijg, en het lijkt me zelf al vreselijk om mee te maken, dan zitten hun ermee...

Daarom moet je er ook niet aan beginnen.
Door kinderen te nemen werk je mee aan het vergoten van het probleem van overbevolking en daarmee help je mee aan het verwoesten van de aarde en dus het uitsterven van de mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:45

Moontje1991 schreef:
Liinn schreef:

Door kinderen te nemen werk je mee aan het vergoten van het probleem van overbevolking en daarmee help je mee aan het verwoesten van de aarde en dus het uitsterven van de mens

Aha, snap het punt :j
We zouden deze generatie eens geheel over moeten slaan? Stel dat ik in 2070 74 wordt, en van nu tot 2070 (zeg maar wat) heeft niemand/enkele een kind genomen , hoe wil je dan zorgen dat er dan nog mensen blijven bestaan? Dan zullen we ook uitsterven of zie ik het verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:45

Ik doel meer op de pijn die je je kind dan aan doet.
Kinderen komen (of horen te komen) uit liefde, maar ik denk hier regelmatig over na.
Op wat voor wereld zet ik mijn kind??

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:50

Liinn schreef:
Moontje1991 schreef:

We zouden deze generatie eens geheel over moeten slaan? Stel dat ik in 2070 74 wordt, en van nu tot 2070 (zeg maar wat) heeft niemand/enkele een kind genomen , hoe wil je dan zorgen dat er dan nog mensen blijven bestaan? Dan zullen we ook uitsterven of zie ik het verkeerd?

Niet geheel maar per 2 vrouwen 1 kind lijkt mij wel een goed plan of niet dan?
Dus de wereldbevolking uitdunnen niet geheel verwijderen.

Nu zie je vaak 1 vrouw en dan 4 kinderen en dat vergroot het probleem alleen maar.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 01-07-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:51

Moontje1991 schreef:
Liinn schreef:

Dat is inderdaad een goed plan.
Heb wel eens gehoord dat het in China en die kant op helemaal erg moet zijn, dat het dan bij ons nog wel meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:53

Liinn schreef:
Moontje1991 schreef:

Heb wel eens gehoord dat het in China en die kant op helemaal erg moet zijn, dat het dan bij ons nog wel meevalt.

Over voortplanting heb ik het dan he :=

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:56

Liinn schreef:
Liinn schreef:

Over voortplanting heb ik het dan he :=

Ja dat begreep ik al.
Maarja ik vindt ondanks dat het in andere landen erger is ook wij er iets aan moeten doen.
Als de buurvrouw haar kind zwaar mishandelt betekend niet dat jij je kind gemideld mag mishandelen toch?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:36

Enyaa schreef:
imd schreef:
Het maakt mij niet zoveel uit, maar ik hoop wel dat ik een beetje een pijnloze dood sterf, en niet een of ander pijnlijk en ranzig virus ofzo.. Dood gaan we toch, kan me er niet zo druk om maken hoor..

over 100 jaar leef ik toch niet meer :Y)

Misschien is de levensverwachting over 50 jaar wel met 200 jaar gestegen O:)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:07

Moontje1991 schreef:

Nu zie je vaak 1 vrouw en dan 4 kinderen en dat vergroot het probleem alleen maar.

En hoe wil je de vergrijzing dan oplossen? Dan is er zo weinig nageslacht,dat de verpleeg-/verzorgingshuizen uit hun voegen barsten en er nog minder verpleging zal zijn. Dan moet dat opgelost worden door de mantelzorg,denk niet dat NL daar op zit te wachten..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:10

Madeliefjes schreef:
Alleen gaat dit niet over vergaan maar over uitsterven en ik denk en hoop eigenlijk ook dat dat ooit eens gaat gebeuren. Hebben we een prachtige aardbol gekregen moet je zien wat we er mee doen. We zijn hem ook niet waard.

Ik denk er precies hetzelfde over, al ben ik zelf een mens...ik wou dat we nooit bestaan hadden.
We hebben een prachtige wereld helemaal naar de kelote geholpen. Het lijkt mij prachtig en machtig als de natuur straks alles weer overneemd, het evenwicht uiteindelijk na jaren weer in evenwicht is en de gebouwen en wegen en fabrieken en al die andere vreselijke bouwwerken worden begroeid met planten, bloemen en bomen.

Ik hoop dan ook dat het waar is, wat heeft de mens de aarde gegeven/goed gedaan (met zijn intelligentie nog wel!)?

xIsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:12

haha ze proberen je ook altijd bang te maken die lui
en ach, als het waar is, boeiend, dan zijn we met zn allen dood en alle paarden zijn ook dood dus niemand mist elkaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:12

Zolang het maar snel is :+ ik heb geen zin in een langzame dood :n

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:14

De mens is het enige dier op aarde wat zijn eigen leefomgeving dermate verpest dat het uiteindelijk tot zijn eigen uitsterven zal leiden.

Dat geloof ik direct. Maar of het zo snel zal gebeuren weet ik niet.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:26

manishdra schreef:
Doet me denken aan een film die ik ken waarin er geen baby's meer worden geboren...

hoe heet die film??? :+
eey dan ben ik 113 :D
Laatst bijgewerkt door Joelle1996 op 01-07-10 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:27

gohya schreef:
Merel___ schreef:

Bang hoef je echt niet te zijn,het gebeurt onverwachts en gaat zeer snel.
Voor je er erg in hebt ben je al weg.

Hoe kan jij dat nu al zeggen?[/quote]

Omdat ik het gezien heb in een visioen.
Het gaat zo snel dat je geen tijd meer hebt om te denken waar is me familie enz.
Alles en iedereen is binnen een paar sec. weg.
Niemand hoeft me te geloven,maar ik heb het wel gezien.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:29

Lauratje_88 schreef:
Er zijn nu ongeveer 6 miljard mensen op deze wereld (als het al niet veel meer zijn). De aarde kan er ongeveer 1 miljard aan. Conclusie er zijn 5 miljard mensen te veel. Dus om de aarde te redden zouden we minstens toch al 5 miljard mensen moeten 'verwijderen'.
Maar wie mag dan leven en wie niet? Enkel de rijken? Enkel de machtigen? Of al wie eerst bij de wapenwinkel is?
Laat de Aarde zich maar van haar grootste parasiet ontdoen, het kan alleen nog beteren daarna.

Als de mens niet continu voor God zou spelen door iedereen die ziek is of die niet zelfstandig kan leven zorg te bieden, dan zou dit evenwicht heel snel weer terugkomen denk ik.

Mensen leven steeds langer en langer en langer, mede door de medische wetenschap.
Daarnaast worden er ook baby'tjes geboren die in de echte natuur niet levensvatbaar zouden zijn geweest.

Als we het evenwicht willen herstellen zouden we eigenlijk iets aan de eis van de mens om het leven te rekken uit de wereld moeten helpen.