de pil gaat uit het basispakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:01

seren schreef:
@Faye je eigen risico wordt echt niet ineens 750 euro! dan kan de overheid aan de andere kant alle belastingcenten weer aan de minima en alle middenklasse gaan terugbetalen.
Hier wordt echt wel overnagedacht.

Maar de echte minima is maar een hele kleine groep in Nederland waar een potje voor is gemaakt.
En minima heeft ook geld om te besteden.
Voor een rollator kun je ook sparen!
Netzoals je als minima ook een kinderwagen koopt/ leent of ergens op de kop kunt tikken.

Ik wil ook niet aannemen dat het 750 wordt, maar dat was een vraag in dit topic en ik dacht dat jij daarop doorging!

Tja, waar trek je de lijn voor minima he?
Iemand die in principe best wat werk kan verrichten maar bijv toch thuisblijft daar het ook best fijn is om gewoon thuis te zitten kan ook een minima zijn!
Lijkt mij een pittige beslissing!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:03

seren schreef:
Ik vraag me weleens af waarom je het zo normaal vind dat als je oud bent alles zomaar voor je geregeld wordt.

Als jong mens spaar je voor alles voor alle fasen in je leven, je kinderen, je bruiloft enz enz.

Maar als we oud worden dan moet de maatschappij alles betalen.
Ik ben voor sparen voor later en niet sparen voor je kinderen.
Voor je kinderen is wat er overblijft nadat jij fijn en met goede hulpmiddelen oud bent geworden.

heel. misschien.......... heeel misschien....... omdat je daar heel je leven voor betaald heb?????????

kan hoor

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:05

Onee ging ik niet op door ik geloof niet dat het ooit 750 gaat worden.

Maar er is toch ook een eigen keuze. Als je kunt werken en kunt geld verdienen en je kiest hiervoor om het niet te doen weet je toch wat de consquenties zijn. Ik mag hopen dat mensen die hiervoor kiezen niet terugvallen op het maatschappelijk potje. Want mi heb je dan verder geen recht hierop.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:05

@kiwiko Precies!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:06

KiWiKo schreef:
seren schreef:
Ik vraag me weleens af waarom je het zo normaal vind dat als je oud bent alles zomaar voor je geregeld wordt.

Als jong mens spaar je voor alles voor alle fasen in je leven, je kinderen, je bruiloft enz enz.

Voor je kinderen is wat er overblijft nadat jij fijn en met goede hulpmiddelen oud bent geworden.

heel. misschien.......... heeel misschien....... omdat je daar heel je leven voor betaald heb?????????

kan hoor

Die tijd is wel voorbij. De zorgstaat bestaat niet meer in die vorm. Het is groots opgezet bleek onbetaalbaar. We moeten nu terug naar de basis. En elke komende generatie zal blijven betalen voor later. Voor broodnodige AWBZ zorg en andere bijzondere zorgkosten.

neres

Re: de pil gaat uit het basispakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:07

Het is niet meer zo dat je kunt gaan zitten achterover leunen en zegt kom mij maar verzorgen.
Er komt een verantwoordelijkheid ook voor ouderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:07

seren schreef:

Maar er is toch ook een eigen keuze. Als je kunt werken en kunt geld verdienen en je kiest hiervoor om het niet te doen weet je toch wat de consquenties zijn. Ik mag hopen dat mensen die hiervoor kiezen niet terugvallen op het maatschappelijk potje. Want mi heb je dan verder geen recht hierop.

ik kan helaas niet zien hoe oud je bent......... maar ik schat scholier...............

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:07

seren schreef:

Ah, dan begreep ik je verkeerd sorry!

Stel het is eigen keus, maar weet toch de boel te bedonderen en een uitkering te krijgen.
Is iemand met een uitkering een minimum? Moet daar de lijn getrokken worden?
Natuurlijk heb je er dan geen recht op, maar ik weet 100% dat daar misbruik van gemaakt zal worden....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:08

KiWiKo schreef:
seren schreef:

kan hoor

maar als ze oud en wij zijn om op eigen benen te staan,
het huis uit zijn, een eigen baan hebben,
kort weg gezegt, gewoon hun eigen leven hebben...
kun je gewoon je eigen geld weer gewoon aan jezelf uitgeven...
natuurlijk wil je je kinderen kunnen bijstaan op het moment dat het slecht me ze gaat...
maar daar ga je niet speciaal voor leven, waardoor een maatschappij jou maar moet onderhouden...
zodat jij je geld kunt uitgeven aan je kinderen waarvan er een minimale kans kan bestaan dat het mischien slechter gaat...

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:08

KiWiKo schreef:
seren schreef:

ik kan helaas niet zien hoe oud je bent......... maar ik schat scholier...............

waarom?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:10

KiWiKo schreef:
neeeeeeeeeeee Randalin........ Rollators kan je alleen bestellen bij overheid goedgekeurde bedrijven :D (oja, en overheidsgesteund, neefje van......... :D )

Noem mij dan ook maar blond want ik dacht oprecht dat iedere boerjengel een rollatorfabriekje kon beginnen.

Maar goed ik ben dan ook geen neefje van.... :+

@Seren: je kan er gerust van uitgaan, dat iedere regeling, IEDERE regeling die je in het leven roept, ook misbruikt zal worden. Of het nou gaat om grote subsidies in het bedrijfsleven of om de bijzondere bijstand.

Geen enkele reden om de regeling af te schaffen, alleen maar om goed toezicht te houden.

Toveren

seren schreef:
Het is niet meer zo dat je kunt gaan zitten achterover leunen en zegt kom mij maar verzorgen.
Er komt een verantwoordelijkheid ook voor ouderen.

Ja en dat is juist zo krom...
Waarom, die oudjes hebben (als het goed is ;) en als het mogelijk was) hun hele leven hard gewerkt en dan moet er ook nog eens bezuinigd worden voor hen?
Als je een pensioennetje hebt kan je net je rollator gaan betalen en andere ziektekosten die je maakt.
Belachelijk, temeer omdat deze mensen ontzettend veel betekend hebben voor de huidige maatschappij :)
Ik snap dat het momenteel moeilijk is, er is grote vraag naar zorg door de vergrijzing, maar ik stel voor om op andere punten dan zorg te gaan bezuinigen :)

Moon

Tabak-praktijken dit!
Je krijgt steeds minder, maar het word steeds duurder.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:11

@randalin, ik het het ook niet over fraude/ misbruik. Dat is dan nog een bijkomend effect bij regelingen wat je altijd zal houden.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:11

Ik betaal de pil al zelf zolang ik hem gebruik en dat is al aardig wat jaartjes :-)
Kost geen drol, wat is nu 32 euro per jaar :?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:12

@faye, ik ook hoor en bijzondere zorg thuiszorg, verpleeghuiszorg, moet gewoon blijven bestaan en voor iedereen die het nodig heeft.

Maar ik blijf bij mijn standpunt met de hulpmiddelen kan het wel wat anders worden geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:12

En logischer wijs is het allemaal een gevolg van de crisis. Er moet zowiezo bezuinigd worden door de overheid, maar bezuinigen door de overheid is meer betalen voor de burgers. En dat vind ik ook krom.. bezuinig dan op ontwikkelingshulp.. want wat zien we daarvan terug in Nederland?

Bezuinig dan op de gebieden bij mensen die wel alles makkelijk kunnen betalen..

Mariekie, het gaat ook niet om de kosten, die vallen mee. Maar er zijn ok mensen die het niet kunnen betalen, die elk dubbeltje omkeren..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:14

mariekie schreef:
Ik betaal de pil al zelf zolang ik hem gebruik en dat is al aardig wat jaartjes :-)
Kost geen drol, wat is nu 32 euro per jaar :?

Ik vraag me af of je de pil dan volledig zelf betaald eigenlijk.

Is dit wat je terugziet op rekeningen of wat je bij de apotheek moet betalen?

Ik betaal nl ook zoiets contant bij de apotheek, maar volgens mij is de pil eigenlijk duurder.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:16

Unwritten schreef:
En logischer wijs is het allemaal een gevolg van de crisis. Er moet zowiezo bezuinigd worden door de overheid, maar bezuinigen door de overheid is meer betalen voor de burgers. En dat vind ik ook krom.. bezuinig dan op ontwikkelingshulp.. want wat zien we daarvan terug in Nederland?

Mariekie, het gaat ook niet om de kosten, die vallen mee. Maar er zijn ok mensen die het niet kunnen betalen, die elk dubbeltje omkeren..

bezuinig gewoon op de wachtgeldregelingen :D :D kom je al een heel eind joh :D :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:18

Abeltje77 schreef:
Ik betaal nl ook zoiets contant bij de apotheek, maar volgens mij is de pil eigenlijk duurder.

Dat idee heb ik ook :o
Volgens mij kost de pil 10 euro per strip ofzo?

Maar ik vind het belachelijk dat er alweer iets af gaat en de verzekering vast niet goedkoper word :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:18

seren schreef:
KiWiKo schreef:
]

waarom?

omdat onze economie opgebouwd is door de mensen die nu zorg nodig hebben.......... HUN hebben gezorgd voor ons sociale stelsel......... HUN hebben ervoor betaald!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:19

Unwritten schreef:

Mee eens :)
We zijn echt wel krom bezig in dit land; Bezuinigen op gezondheidszorg en scholieren.
Net de 2 dingen die in ons land het meest belangrijk zijn.
Maargoed daarom zit ik waarsch ook hier en niet in den haag :Y)

Berdien

Re: de pil gaat uit het basispakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:22

De mensen die het makkelijk kunnen betalen werken daar over het algemeen hard voor. Lekker makkelijk, iemand met een goede baan en een bijbehorend salaris kan wel alles betalen, en moet maar krom liggen voor anderen. Ondersteunen is één ding, maar alles maar weg halen bij mensen met een ruimer salaris.. :n lekker makkelijk.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:23

Berdien schreef:
De mensen die het makkelijk kunnen betalen werken daar over het algemeen hard voor. Lekker makkelijk, iemand met een goede baan en een bijbehorend salaris kan wel alles betalen, en moet maar krom liggen voor anderen. Ondersteunen is één ding, maar alles maar weg halen bij mensen met een ruimer salaris.. :n lekker makkelijk.

Pas maar op, :Y)
dit heb ik ook eens gezegd en kreeg me toch een modder

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:23

Er wordt nu zover ik weet altijd automatisch een gedeelte door de apotheek vergoed? Dat dacht ik tenminste.
Ik betaal nu al bijna 100 per jaar, misschien moet ik maar vast gaan sparen voor volgend jaar :D ...
Waarom blijft kraamzorg eigenlijk wel in het basispakket? Ik bedoel, daarvan kan je ook zoiets zeggen: als je kinderen wilt moet je verantwoording kunnen nemen en dus weten dat je misschien kraamzorg moet regelen. Kunnen ze dat dan niet beter als aanvullende verzekering doen (pil ook)?