hoe heet een land dat politieke partijen uitsluit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoe heet een land wat politieke partijen uitsluit

bananenrepubliek
41 (26%)
democratie
31 (19%)
dictatuur
85 (54%)

Totaal aantal stemmen: 157

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:30

Nicolletje schreef:
Haha ik was wel zo dom _O- ik had hem van:
http://www.artikel7.nu/?p=16155

Maar het is wel zo dat de PvdA heeft opgeroepen tot een cordon sanitaire http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... itaire.htm

Nee Wilders noemt het een cordon sanitaire.

Kim de keizers hebben helemaal niet gestemd op partijen met het oogpunt dat zij samen zouden gaan werken met de PVV, integendeel.

Waarom wil je gewoon niet horen dat wanneer de PVDA gezegd had open te staan voor de PVV ze veel minder kiezers gehad hadden met mij voorop. Waarom mag mijn partij van jou niet doen wat ze mij als keizer toegezegd hebben

En antwoord eens op mijn vraag waarom jij stemt op een partij die zeer duidelijk de PVV afwijst????? mEn kom niet aan met kinderachtig en truttig we hebben het niet over een naaikransje maar over regeren.

KiWiKo

Re: hoe heet een land dat politieke partijen uitsluit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 13:32

heb ik al eerder gezegd sarabande :) :) alternatief voor mij was PVV en daar heb ik morele bezwaren tegen......... typ het nu voor de derde keer :D :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:36

Het meest eerlijk zou ik dan vinden dat je

1. stemt op een partij
2. stemt op een coalitie naar jouw voorkeur

Of anders zou ik wel onze regering willen omzetten naar een federale regering ofzo. Waar ze gewoon samenwerken zonder coalities te vormen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:37

KiWiKo schreef:
alternatief voor mij was PVV en daar heb ik morele bezwaren tegen.........

Ja dat had ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:47

Het lijkt me echt een slecht idee als Het Volk de coalitie zou gaan inkleuren :n.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:49

Nee nu trekken we volle zalen met onze regering...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:51

Het is nog simpeler: iedereen heeft passief en actief kiesrecht, dus als wie het beter denkt te weten, kan morgen nog beginnen :j.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:53

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:00

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:18

KiWiKo schreef:
heb ik al eerder gezegd sarabande :) :) alternatief voor mij was PVV en daar heb ik morele bezwaren tegen......... typ het nu voor de derde keer :D :D

Dat is geen antwoord op het feit dat je had kunnen weten dat die partij de PVV uitsluit, en nu zegt dat partijen dat niet mogen doen. Overigens de PVV sluit GL ook uit

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:21

ja, sarabande...... zoals ik al eerder zei....... je hoopt dat een partij zich op dat punt wat volwassener gaat gedragen ;)

IK ben het alleen op DAT punt niet eens met de SP........ en ik ben het met meerdere punten niet eens met de andere partijen.

wat wil je nou van me???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:54

We verschillen van mening
Ik vind op je standpunt blijven staan en niet je kiezers in de maling nemen door van zon belangrijk punt afstappen behoorlijk volwassen.
Ik vind ten koste van alles maar in een regering stappen zoals het CDA altijd doet, vrij kinderachtig en achterbaks naar de achterban toe en daar zijn ze eindelijk eens een keer flink voor afgestraft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:59

ik vind dat volwassen mannen met een enorme verantwoordelijke functie gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen en die tostestoron maar eens moeten stoppen waar het thuishoort :D :D

ben het wel helemaal eens met je stelling van het CDA

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:04

Nou dat is mooi Kim zijn we het toch ergens over eens :* :D

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:05

als ik het dus goed begrijp kan het cda het dus nooit goed doen? Gaan ze wel regeren is het niet goed, willen ze een keer niet regeren is het ook weer niet goed... Wel typisch sp moet ik zeggen,wat dat betreft heb je de juiste keuze gemaakt denk ik ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:25

joopie7 schreef:
als ik het dus goed begrijp kan het cda het dus nooit goed doen? Gaan ze wel regeren is het niet goed, willen ze een keer niet regeren is het ook weer niet goed... Wel typisch sp moet ik zeggen,wat dat betreft heb je de juiste keuze gemaakt denk ik ;)

Nee als je als partij die sinds de oorlog bijna on afgebroken in de regering gezeten hebt, afwisselend met de PVDA en de VVD, zo afgedroogd wordt door de kiezers, is het logisch om eens niet te regeren.

Maar ze kunnen best eens hetzelfde doen wat Zalm na het LPF debacle deed, net doen of ze niet willen en dan na een tijdje als zogenaamde reddende engel met forse eisen, toch mee te doen.
Een ding is zeker Maxime wil graag op BZ blijven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:54

KiWiKo schreef:
leer met elkaar omgaan, leer met elkaar werken......... kinderachtige getrut van volwassen mensen die dit land moeten besturen ..........

Mijn idee, het werkt alleen niet vrees ik. Maar dan kan al dat onzinnige gezeik over "hij sluit me buiten, boehoehoe" tenminste achterwege blijven en kan men doen waar men voor aangesteld is: het land regeren.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:20

Ik vind niet dat de P.V.V. uitgesloten is.Dat is hoe politiek bedreven wordt en niet gewild zijn als coalitiepartner wil niet zeggen dat je uitgesloten bent.Wel ben ik het eens dat ze voor de show minstens even hadden kunnen snuffelen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 01:47

jantergouw schreef:
Ik vind niet dat de P.V.V. uitgesloten is.Dat is hoe politiek bedreven wordt en niet gewild zijn als coalitiepartner wil niet zeggen dat je uitgesloten bent.Wel ben ik het eens dat ze voor de show minstens even hadden kunnen snuffelen.

idd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:32

jantergouw schreef:

Ze hebben 2 dagen gepraat, met deze coalitie ook, vandaag voor de show met CDA en PVDA, Cohen noemt het een beleefdheids bezoek.
Rutte zit in een patstelling tot het CDA toch maar toegeeft

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 11:01

het CDA is bereid aan te schuiven.............................

getverdegetverdegetver..............

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:27

KiWiKo schreef:

Het CDA kennende had ik niet anders verwacht, maar bij wie bij de PVV of de PVDA???

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:35

Dit is een hele slimme zet van Rutte. Nu het CDA bereid is om aan te schuiven, zal hij weer af proberen te stevenen op een VVD-PVV-CDA regering. Dan zal het CDA keihard moeten uitleggen waarom ze bij de ene coalitie wel aan willen schuiven zonder eisen vooraf en bij de andere niet. Dat zullen Rutte en Wilders in de openbaarheid zo uitmelken dat Verhagen op den duur niet anders zal kunnen dan kleur te bekennen. Ik ben bang dat dat rechtse kabinet van die drie er uiteindelijk toch gaat komen. Leuk voor even, maar op den duur gaat de PVV daar schade van hebben, en dat is nou niet bepaald mijn droombeeld. Zelf had ik echt gehoopt op een kabinet zonder PVV. Maar als het er dan toch van komt, laat Wilders dan maar de post Immigratie krijgen, dan gaat er in ieder geval een grove bezem door dat beleid.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:38

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Het CDA kennende had ik niet anders verwacht, maar bij wie bij de PVV of de PVDA???

De PVDA heeft die keus vrij simpel gemaakt door te stellen dat ze geen zin hebben in een kabinet met VVD en CDA samen. Daarmee laat hij nog maar één optie open voor het CDA.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:47

janesmith schreef:
De PVDA heeft die keus vrij simpel gemaakt door te stellen dat ze geen zin hebben in een kabinet met VVD en CDA samen. Daarmee laat hij nog maar één optie open voor het CDA.

O mooi volgend jaar een links kabinet :D :D