zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:08

seren schreef:
Arianna1983 schreef:
ik moet wel zeggen dat ik de Marrokanen er met kop en schouders bovenuit vind steken. De moslims die ik ken van mijn asielzoekers vrijwilligerswerk vinden dat Marrokanen hier (en Somaliers) zich achterlijk gedragen. De irakezen en iraniers die ik ken zijn echt van een totaal andere cultuur! De Marrokaanse cultuur vind ik door en door rot. OMdat de islam in hun leven zo'n belangrijke rol speelt, halen ze die er denk ik vaak bij. Het zit verweven in die cultuur.
Maar er zijn ook islamitische culturen die die rotte kanten niet/nauwelijks hebben.

Jij bent het me me eens maar je moet het dus niet op moslims gooien. Het kunnen ook niet moslims zijn die marrokanen die vervelend zijn.

Het is gewoon een super groot cultuur verschil en Nederlands geiten wollen sokken knuffel beleid wat niet door een deur gaat.

Laat het woord ISLAM nu eens gaan daar draait het helemaal niet om!

Daar gaat het juist wel om! want Marrokanen zeggen dat ze voor allah op moeten komen en dat allah het goed vind en alles mag als je maar allah zegt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:09

Krips schreef:
Maar zullen we dan ook even kijken naar de sociaal-maatschappelijke positie van jongens die betrokken raken in de kleine criminaliteit. De criminaliteit is het hoogste in achterstandswijken, of dat nou witte of zwarte wijken zijn. Over dat sociaal-economische aspect van het verhaal hoor je bijna nooit iemand.

Overigens vind ik dit topic een zeer onaangename sfeer hebben. Dat vind ik jammer. Terwijl het er in het andere Wilders topic tot nu toe heel rustig aan toe gaat.

Puh, rustiger voor de linksstemmers terwijl de PVV-stemmers zicht moeten weren van allerlei scheldnamen en andere stempels als "kortzichtig" :roll:

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:09

breezy302 schreef:
seren schreef:

Jij bent het me me eens maar je moet het dus niet op moslims gooien. Het kunnen ook niet moslims zijn die marrokanen die vervelend zijn.

Het is gewoon een super groot cultuur verschil en Nederlands geiten wollen sokken knuffel beleid wat niet door een deur gaat.

Laat het woord ISLAM nu eens gaan daar draait het helemaal niet om!

Daar gaat het juist wel om! want Marrokanen zeggen dat ze voor allah op moeten komen en dat allah het goed vind en alles mag als je maar allah zegt.

Ja, die Allah is me er eentje...! :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:10

ik weet het niet 9/11 was moeilijk buiten het nieuws te houden

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:12

Breezy schreef:
Hollandse jongens verzaken ook overlast maar... Als je die normaal aanspreekt dan snappen ze je wel en gaan weg naar huis of ergens anders heen waar ze geen overlast veroorzaken.

De media schijt gewoon in hun broek voor Marrokanen. Heeft iemand hier over de Vlaardingse ambulance rellen gehoort? Ik wel ben er van begin tot eind bij geweest. Marrokanen begonnen mensen neer te steken en ambulance personeel te bedreigen en puntje bij paaltje renden die weg en werden de mensen die eerste hulp aan het verlenen waren ( Nederlanders want de ambulance was natuurlijk weg) in elkaar geslagen met wapenstokken en werden de honden erop los gelaten. Is uitgebreid in het nieuws geweest maar de rectificatie heeft niemand gezien dus hoe het echt ging. Omaatjes van 70 jaar kregen klappen van de politie terwijl het weer die Marrokanen waren die de schuldige waren!
.

Ja. Dat waren alle Marokkanen die dat deden. Het is verschrikkelijk dat het gebeurd. Ik heb daar geen woorden voor. Maar stel je nou voor dat Wilders alle Marokkanen het land uit gooit.. Denk je dat dat soort misdrijven niet meer plaats zullen vinden? Wat heeft het met de Islam te maken. En ik heb dan toevallig nog nooit een vervelende ervaring gehad met een allochtoon en al heel erg vaak met autochtonen. Dus wat jij zegt over dat zij je wel snappen en weg gaan.. Als we met ervaringen als argumenten gaan gooien dan ken ik er ook nog wel een paar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:14

Marian_ schreef:
Citaat:
het zijn niet DE moslims die acties uithalen het zijn extremistische moslims. En wat dat betreft zijn Joden en Christenen geen haar beter! en als je kijkt wat voor gezeik en gezeur die Moslims allemaal over zich heen hebben gekregen aan vooroordelen in de afgelopen jaren, vind ik dat Moslims in Nederland zich nog behoorlijk hebben ingehouden...

van joden en christenen heb IK anders geen last hoor.

Jij nu misschien niet nee, Maar er gaan anders genoeg jongeren gebukt onder de extreme vormen van gereformeerden en protestanten. En ook als je naar het verleden (en heden) kijkt, KKK, kruistochten de heilige oorlog bij israel.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:14

Dat is toch makkelijk? ze kunnen zich dan toch achter het geloof schuilen?
Je moet mensen als individuen aanpakken. Of ze nou crimineel zijn uit naam van allah, sinterklaas op de kerstman het zou mij een worst wezen.

Je pakt ze gewoon aan..

Laat je niet lekker meeslepen in het moslim verhaal, dat is zo simpel

Dan hebben de marrokanen die uit naam van allah een oma in elkaar timmeren weer een reden om te zeggen zie je wel ik wordt gediscrimineerd omdat ik moslim ben.

Dat hele geloof is door het slijk getrokken.
De islam wordt door moslims gebruikt zich achter te verschuilen. Het is aan ons om door geen gebruik meer te maken van het geloof Islam, dat gordijn meteen weg trekken en jongens gewoon aanpakken op hun daden.
Dit kun je doen door een crimineel geen moslim te noemen maar gewoon een ordinaire crimineel.
Laatst bijgewerkt door neres op 16-06-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:15

breezy302 schreef:

enige probleem is dat Allah dat dus niet zegt. Het probleem ligt hem dus niet bij de Islam zelf, maar bij de interpretatie van sommige groepen moslims.

Net als dat gereformeerden en protestanten dingen uit de bijbel halen (interpreteren) die ook nergens op slaan.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:15

Ik ben het helemaal met je eens Seren

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:18

Shiloh, nou praat je over jaaaaaren terug, en dat komt hier niet voor :+ als we zo gaan beginnen ga maar 'n filmpje kijken over de islam en vrouwen in extreme gevallen want daar wordt je al helemaal niet goed van, en dat gebeurt nu nog.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:20

_Lott schreef:
en wat dacht je van jaren geleden.

pim fortuyn? :) :)

hij sprak niet anders, of zelfs meer dan wilders

Pardon? Sowieso hadden die 2 totaal andere standpunten ( ja, misschien een paar gelijkenissen maar dat heeft iedere partij wel met elkaar) en daarnaast was zijn manier van spreken ook heel anders.

Adil18 schreef:
: Allah is machtig, Allah is groots, 1.60m en werkeloos :+

Phoeha, sorry, maar hij moest er ff uit

Ha-ha? Sorry, ik denk niet dat het gezelliger word met zulke opmerkingen. Er is al meer dan eens gebleken dat dit onderwerp gevoelig ligt. Een grapje om het luchtig te houden oké, maar dit is spotten en dat lijkt me niet op zijn plaats. Als ik moslim was, had ik dit niet leuk gevonden. Laten we het ontopic en gezellig houden.

Wat ik vind? Ik vind het ook jammer dat je het hebt over zieltjes en dat je dingen aanhaalt die negatief zijn.. Zo krijg je namelijk ook een zwart wit beeld.

Wilders is imo niet de "dader" van alle negativiteit. Dat zijn wij zelf en met wij bedoel ik iedereen. De criminelen door hun gedrag en de mensen er om heen door alles op 1 hoop te gooien en vooral allemaal te oordelen.

Ik zelf ben opgegroeid in 1 van de "slechtste" wijken in Gouda. Denk dat ik meer heb mee gemaakt met criminelen dan de gemiddelde. Zo vaak bij ons ingebroken, zo vaak mijn tas afgepakt en zelfs een keer iemand achter me aan gerend met een mes.
Maar nog, ik heb zoveel buitenlandse collega's, kennissen en vrienden. Waarom niet? Ja, ze zijn anders dan dat ik ben.. Maar waarom zouden ze het zelfde moeten zijn? Waarom zouden ze mijn cultuur moeten overnemen? Zolang ze de taal spreken en werken als ze gezond zijn, is er toch verder niets mis?
Ik heb zelf een Marokkaans vriendje gehad. Zijn moeder werkte niet maar zijn vader wel. Zijn moeder was gewoon huisvrouw, dat zijn toch heel veel vrouwen in Nederland? Overigens ontving zij niets maar die vader werkte hard genoeg om alles te betalen.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zich druk maken over een boerka.. Ik heb in een "zwarte" wijk gewoond en heb in mijn hele leven 5 vrouwen met boerka gezien.. Sorry, maar daar zit het probleem imo niet?

Hoofddoekje.. Mijn oma (katholiek) draagt ook een hoofddoekje op straat. Gewoon zodat haar haar netjes blijft.. Mag dat dan ook niet meer?

Nee, behandel een mens niet per groep.. Ook al is er in een groep een groot deel die het verpest.. Blijf gewoon kijken mens per mens..
Maar goed, verbeter de wereld.. Begin bij jezelf :)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:20

@ krips, Hoe meer mensen deze inzichten krijgen hoe beter.
Hoe meer mensen zich mee laten slepen door het moslim verhaal van Wilders hoe meer dit gaat escaleren en uitloopt op niets.
Iedereen zal zich achter de islam gaan verschuilen. Criminelen en gasten zoals Wilders

Trek dat vage rookgordijn islam, weg pak mensen aan. Hou op met dat geknuffel en getrut.

En laat de echte moslims in rust hun geloof praktiseren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:21

Shiloh schreef:
breezy302 schreef:

enige probleem is dat Allah dat dus niet zegt. Het probleem ligt hem dus niet bij de Islam zelf, maar bij de interpretatie van sommige groepen moslims.

Net als dat gereformeerden en protestanten dingen uit de bijbel halen (interpreteren) die ook nergens op slaan.

Hoe komt het dan dat de bijbel niet in dergelijke mate voor extreme interpretaties zorgt?

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:22

Interessant topic, al zakt de moed me soms wel een beetje in de schoenen bij het idee te moeten gaan uitleggen hoe het zit met mijn eigen 'beeldvorming'. %)

Aan beeldvorming ontkom je ook niet volgens mij. Als je wil gaan stemmen en je bent nog zo integer om je in ieder geval te verdiepen in maatschappelijk thema's waaruit de verkiezingsprogramma's bestaan, dan ga je toch (in ieder geval gedeeltelijk) af op het beeld wat je over een onderwerp gevormd hebt.
Ik probeer daarnaast ook te zoeken naar feiten. Over dit onderwerp zijn een heleboel feiten te vinden.

Geert Wilders, ik kan het niet nalaten om toch weer even te zeggen, wordt zwaar verkeerd geïnterpreteerd.
Hij heeft het vooral voorzien op een ieder die zich in deze maatschappij niet weet te gedragen.
Over beeldvorming gesproken....

Als pvv stemmer voel ik mij inmiddels ook zwaar ge-beeldvormd eerlijk gezegd.

En omdat ik begrijp dat in dit topic een paar mensen zijn die zelf moslim zijn, zou ik hen graag een vraag stellen die mij al een tijd bezig houd. :)

Waarom zijn er zo weinig moslims of moslima's die in het openbaar, en plein public eens hardop durven zeggen dat ze tegen vrouwenonderdrukking, terrorisme en ander wangedrag uit naam van de Islam zijn?
Die hardop uitgesproken erkenning zou voor veel mensen al een wereld van verschil maken. :(:)
Vorm dat beeld als Moslims over Moslims eens opnieuw en laat zien dat de Moslim cultuur voldoet aan de normen en waarden zoals die in het westen gelden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:23

Shiloh schreef:
breezy302 schreef:

Ik weet dat allah dat niet zegt zo dom ben ik ook weer niet maar ze gebruiken het wel als smoesje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:25

KiWiKo schreef:
ik weet het niet 9/11 was moeilijk buiten het nieuws te houden

Idd dat was wel uitgebreid in het nieuws. Maar je herrinert mij weer een voorval. In de tijd rond 9/11 had ik een superdure broek gekocht met een (roze ja het is alweer wat jaren geleden) camouflageprint nou daar ben ik toch om uitgescholden was echt niet normaal. Het is dat er toen een groepje "skinheads" in de buurt waren die voor mij waren opgekomen anders weet ik niet of ik hier nog zou zitten typen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:26

Nessah schreef:
Adil18 schreef:
: Allah is machtig, Allah is groots, 1.60m en werkeloos :+

Phoeha, sorry, maar hij moest er ff uit

Ha-ha? Sorry, ik denk niet dat het gezelliger word met zulke opmerkingen. Er is al meer dan eens gebleken dat dit onderwerp gevoelig ligt. Een grapje om het luchtig te houden oké, maar dit is spotten en dat lijkt me niet op zijn plaats. Als ik moslim was, had ik dit niet leuk gevonden. Laten we het ontopic en gezellig houden.

Neuh, dit spotten mag weer niet maar spotten met Wilders en zijn kiezer mag wel! Neem eens een kijkje in de andere topics...Neem eens een kijkje hier...kijk naar de OP, waar de PVV-stemmers op spottende wijze "zieltjes" worden genoemd....En ik maar temmen als PVV-stemmers weer kortzichtzig en naief worden genoemd, waar nooit iets mee wordt gedaan...Nu snap ik wel waarom....

Laat ik het zo zeggen: Ik heb geen hoge pet op van Allah, Islam, Koran en noem maar op. Ik vind het een extreem gevaarlijk geloof en vooral een die in Nederland niet thuishoort. Klaar!
Laatst bijgewerkt door Adil op 16-06-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:27

Ik ben het volkomen met jou eens Adil.

Mijn mening heb ik gevormt door persoonlijke ervaringen en dat was nooit een goede..

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:28

@mpepers, an sich kan ik me wel vinden in de standpunten van Wilders maar zijn redenatie en onderbouwing is wel echt heel slecht.
En ik kan oprecht snappen waarom mensen voor Wilders stemmen.
Dat probeerde ik uit te leggen.

Zelf ben ik ongelovig maar ik vraag me af wie zijn wij om ons te bemoeien met de onderdrukking van vrouwen in deze cultuur.

Andere culturen in Nederland worden steeds Nederlandser maar dit heeft tijd nodig. Het is ook niet zo dat de vrouwen in Nederland van de ene op de andere dag net zoveel rechten hadden als de mannen.
Dit is een proces wat deze vrouwen in Nederland zelf moeten ondergaan.

En de cultuur zal altijd blijven verschillen van de Nederlandse cultuur maar zal wel steeds Nederlandser worden.
edit mits we onze normen en waarden streng handhaven en geen knuffelbeleid blijven handhaven.
Laatst bijgewerkt door neres op 16-06-10 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:28

ik ga met je mee adil.
iedereen mag spotten met geert wilders, en zijn stemmers maar zogauw wij 'n keer iets zeggen zijn we racisten en wordt er met wijzende vingertjes gezegt dat wij discrimineren.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:29

Adil, Dat doet de Bijbel wel. Bijvoorbeeld in Amerika. Maar in onze omgeving zijn we zo ontkerkelijkt, dat wij niet dagelijks in contact komen daarmee. (Ik kom overigens ook nooit in contact met de radicale Islam maargoed) Bovendien heb je het fundamentalisme in het Midden-Oosten dat zich afkeert van het Westen dat het hele Midden-oosten jarenlang heeft gemanipuleerd en onderdrukt. Ik vind het niet zo gek dat grote groepen in het Midden-oosten zich verzetten. (niet dat ik het daarmee rechtvaardig) En waar is dat extreme van de Islam dan in Nederland. Dat zijn toch enkele verhalen. En denk je dat er geen verhalen zijn van vrouwen die onderdrukt worden in de biblebelt? Het is toch raar om te zeggen dat de islamitische vrouw niet kan kiezen voor een hoofddoek maar een streng christelijke vrouw wel vrijwillig kiest voor het aanrecht? En hoeveel meisjes worden er niet mishandeld en verkracht door de autochtone bevolking, hoeveel auto's gejat enz enz.. Extremisme komt overal voor. Je hebt zelf extremisten als het gaat om dierenrechten en milieubewegingen. Denk eens even aan de moordernaar van Fortuyn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:33

Krips schreef:
Adil, Dat doet de Bijbel wel. Bijvoorbeeld in Amerika. Maar in onze omgeving zijn we zo ontkerkelijkt, dat wij niet dagelijks in contact komen daarmee. (Ik kom overigens ook nooit in contact met de radicale Islam maargoed) Bovendien heb je het fundamentalisme in het Midden-Oosten dat zich afkeert van het Westen dat het hele Midden-oosten jarenlang heeft gemanipuleerd en onderdrukt. Ik vind het niet zo gek dat grote groepen in het Midden-oosten zich verzetten. (niet dat ik het daarmee rechtvaardig) En waar is dat extreme van de Islam dan in Nederland. Dat zijn toch enkele verhalen. En denk je dat er geen verhalen zijn van vrouwen die onderdrukt worden in de biblebelt? Het is toch raar om te zeggen dat de islamitische vrouw niet kan kiezen voor een hoofddoek maar een streng christelijke vrouw wel vrijwillig kiest voor het aanrecht? En hoeveel meisjes worden er niet mishandeld en verkracht door de autochtone bevolking, hoeveel auto's gejat enz enz.. Extremisme komt overal voor. Je hebt zelf extremisten als het gaat om dierenrechten en milieubewegingen. Denk eens even aan de moordernaar van Fortuyn.

Who the fiets cares about America? Het gaat toch om NL? Wat doet de Bijbel met Nederlandse mensen?

De overige voorbeelden die je noemt staan overigens vrij los van geloof, maar komen voort uit het tradities, waarden en normen.

Krips

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:42

Jij zegt: Hoe komt het dan dat de bijbel niet in dergelijke mate voor extreme interpretaties zorgt?
Daar reageer ik op. Jij zegt dus eigenlijk dat de Koran wel voor extemistische ideeen zorgt en de Bijbel niet. Dan gaat het niet meer over Nederland. Dan gaat het over het geloof op zichzelf. Als dat tradities e.d. zijn. Hoe kan de Islam an sich dan gewelddadig zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:49

Marian_ schreef:
ik ga met je mee adil.
iedereen mag spotten met geert wilders, en zijn stemmers maar zogauw wij 'n keer iets zeggen zijn we racisten en wordt er met wijzende vingertjes gezegt dat wij discrimineren.

En zie hier hoe het er aan toe gaat in NL, precies hetzelfde.
Ik mag voor h**r uitgemaakt worden maar zeg ik dat die andere die mij zo noemt een kl*tebuitenlander is dan discrimeer je... :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:53

In de Thora staat bijvoorbeeld ook dit:

"Volgens de regels van kasjroet moeten goedgekeurde dieren onverdoofd en op rituele wijze worden geslacht, om aan de eisen van kasjroet te voldoen. Dit noemt men sjechita. Hierbij moeten de messen vlijmscherp en kaarsrecht zijn om het dier onmiddellijk te kunnen doden, waarna al het bloed, wat nog niet bij de halssnede het lichaam heeft verlaten, verwijderd wordt door het vlees veelvuldig te zouten; de consumptie van bloed is namelijk strikt verboden."

Maar ook de bijbel, zeker het oude testament:

"Een vrouw heeft gewoonlijk een andere taak dan een man. Ook vinden zij, op grond van de Bijbel, dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. Deze verschillen wil men ook graag tot uitdrukking brengen in bijvoorbeeld kleding. In deze kringen wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen mannen- en vrouwenkleding. Voor grote delen van de bevindelijk gereformeerden moet een vrouw een rok of jurk dragen en geen broek. De man moet in zijn kleding vooral netheid en correctheid uitstralen. Kleding die aanstoot kan geven wordt door de bevindelijk gereformeerden afgewezen. Zij zien hierin een overtreding van het zevende gebod van de Tien Geboden. Overigens denken oosters-orthodoxe christenen en orthodoxe joden precies zo over kleding. De leefregels voor oosters-orthodoxen (met name Oudgelovigen), orthodoxe joden en bevindelijk gereformeerden lijken in een aantal opzichten erg veel op elkaar. In de praktijk komt het erop neer dat vrouwen lang haar hebben, een rok dragen en op zondag tijdens de kerkdienst een hoed of een baret dragen. Mannen daarentegen zetten hun hoed, wanneer zij het Godshuis binnengaan, af[4]. "

Ook uit de bijbel:
"Hiervoor beroept men zich op de Bijbel. In Romeinen 1 vers 27[6] schrijft de apostel Paulus over de homoseksuele leefwijze en hij typeert dit als 'schandelijkheid'. De bevindelijk gereformeerden zien hierin een duidelijke afwijzing van de homoseksuele praktijk. Het homohuwelijk wordt door hen ook radicaal afgewezen."

Wat ik hiermee wil zeggen ( en dit heb ik even in 5 minuten opgezocht) is dat er in de Koran,Thora maar ook in de bijbel genoeg dingen staan die verkeerd begrepen worden of dingen staan die niet meer bij het "nu" passen ( in mijn ogen). Als ik kijk naar mijn oma, die leefde al heel anders dan ik nu.. En dan praat je over 50 jaar verschil.. Deze heilige boeken zijn allemaal zo lang geleden geschreven, dat het imo niet allemaal meer nageleefd kan worden. Wel zijn er mensen die heel gelovig zijn en proberen zo dicht mogelijk bij het "boek" te leven. Zo dragen moslims een hoofddoek, gaan gereformeerde met lange rokken van huis en dragen orthodoxe joden een keppeltje. Het feit dat zoveel mensen zeggen dat zulke dingen alleen in de Koran staan is echt niet zo.. Die staan ook in de bijbel en ook in de Thora. Alleen is het zo dat moslims nog dichtbij de Koran leven. De meeste katholieken of protestanten leven minder met de bijbel tegenwoordig. Dus merk je er minder van. Maar ook daarin staat dat je je moet bedekken als vrouw, dat je niet gelijk bent, dat je geen homo mag zijn etc.

Ook over dat halal slachten, niemand heeft het over kasjroet.. terwijl dat precies hetzelfde is. ( ook Wilders niet helaas.. Waarom halal wel verbieden maar dat niet vraag ik me dan weer af)

Ik wilde dit even ter vergelijking aanhalen, omdat er ook in dit topic gezegd is dat zulke dingen alleen in de Koran staan.

Paar bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Torah
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevindelijk_gereformeerden