Lovely1 schreef:Eigenlijk had ik wel VVD, CDA, D66 of VVD, PVV, D66 willen zien, helaas. Twee liberale partijen erin waarvan D66 wat linkser georiënteerd is. In deze tijden is het belangrijk dat er een kabinet komt dat met de neus één kant op staat, of links of rechts. Ik denk dat paars+ een soepzooitje wordt. Te veel verschillen en alle partijen willen een andere kant op met Nederland. Ik ben zelf liberaal geörienteerd dus ik zou dat graag weer willen zien in het kabinet en in het beleid.
Ik denk dat de reden van het falen van het vorige kabinet niet het verschil in richting was maar de totale starheid van Balkenende die hij tot 9 juni heeft volgehouden, om ergens maar op iets terug te komen.
De val van het kabinet was niet Afghanistan maar het rapport over Irak. Toen had Bos het gezien.
Als er parijen samen gaan met politici die elkaar respecteren en weten dat ze water in de wijn moeten doen dan maakt de ideologie eigenlijk niet uit. Ik zie Rutte en Cohen niet zo met elkaar omgaan als Balk en Bos eigenlijk.