wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:31

geerke schreef:
Anoeska schreef:
De PVV gaat sowieso niet regeren. Want dan zal Wilders z'n geblaat moeten gaan omzetten in praktische daden. En dat kan 'ie niet.

dat weet je pas als het zover is en hij bewijst dat hij het inderdaad niet kan....dan mag je oordelen...nu niet.
Dan blaat je namelijk net zo erg...

Ja, heb je gelijk in. Had ik misschien niet moeten zeggen.
Ik baseer het een beetje op de gemeenteraadsverkiezingen. Daar had de PVV ook een grote mond over wat er allemaal zou gebeuren als ze zouden winnen. Maar toen puntje bij paaltje kwam, werd er net zo lang gedraaid tot er niemand met de PVV wilde samenwerken. Dus ik geloof niet zo dat de PVV regeringsverantwoordelijkheid aandurft.

Maar je hebt helemaal gelijk, ik mag niet van tevoren oordelen. Dus we zullen zien.

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:32

cavaletti schreef:
Marieke_K schreef:
Dan gaan we over vier maanden weer naar de stembus :+

Hij moet wel een coalitie kunnen vormen om meerderheid van stemmen te krijgen.

@cavalettie: met buitenlanders het land uitschoppen redt je de economie niet.. En het onderwijs wordt er ook niet beter van.

Och Jeyy, het gaat niet alleen om buitenlanders hoor, meer om de mentaliteit van nederland(ers) op dit moment, om de veiligheid, om de normen en waarden, de gemakszucht. Alles is zoek in Nederland en misschien word NL wakker als er eens een keer iemand komt die de boel aan durft te pakken. We hebben het opgegeven lijkt wel en misschien is een anders richting op gaan wel de enige oplossing. Toevallig hoorde ik gisteren Rita Verdonk zeggen dat ze bijv de het geld aan ontwikkelingshulp die NL geeft met 2/3 terugdringt enz enz. Nederland blijft maar voorop lopen met VEEL geld geven aan instanties terwijl het eigen land verpietert en kapot gaat.

Hier ben ik het helemaal mee eens, we kunnen wel blijven geven maar het mag niet ten koste van eigen land!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:33

LADPR schreef:
miep1979: Dan snap ik nog steeds niet wat er dan zo erg aan is volgens jou om op Wilders te stemmen.

Citaat:
Waar ik bang voor ben is dat we praktijken krijgen ala Pim Fortuyn de beste man kan nu al nergens heen zonder beveiliging En wat te denken van de ervaring die de mogelijke kabinetsleden van zijn lijst hebben Zoals iemand eerder al zei, kijk naar wat er toen gebeurde met de LPF door het gebrek aan ervaring van de toenmalige ministers

Er moet een regering komen die de bak ellende opruimt, aanpakt en NL naar een hoger niveau tilt ;)

ladylay

Anoeska schreef:
De PVV gaat sowieso niet regeren. Want dan zal Wilders z'n geblaat moeten gaan omzetten in praktische daden. En dat kan 'ie niet.

Zou jij dat leuk vinden als mensen dat over jouw zouden zeggen ?

Hij weet echt wel wat hij heeft aangehaald, hij gaat niet zomaar een partij starten :+

shera

Chubby schreef:
Wilders heeft zijn standpunten dermate geradicaliseerd dat geen partij met hem kán regeren. Dat heeft hij met een reden gedaan. Hij kan namelijk nóóit waarmaken wat hij de kiezers nu voorhoudt en dat weet hij dondersgoed. Hij streeft de rol van underdog na, om in de oppositie om zich heen te kunnen schoppen.

je haalt me de woorden uit de mond.....

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:34

Chubby schreef:
Wilders heeft zijn standpunten dermate geradicaliseerd dat geen partij met hem kán regeren. Dat heeft hij met een reden gedaan. Hij kan namelijk nóóit waarmaken wat hij de kiezers nu voorhoudt en dat weet hij dondersgoed. Hij streeft de rol van underdog na, om in de oppositie om zich heen te kunnen schoppen.

dat is ook zo, maar hij zou ook nooit moskeeën kunnen sluiten, want voordat dat er door is..
ligt hij al wel een poosje onder de grond, dat vind ik wel weer te ver gaan..
maar zoals ik al eerder zei: criminelen het land uitsturen of hogere gevangenisstraffen.
en onder autochtoon versta ik ook een Pool of een Hongaar en ook een turk/Marokkaan

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:34

Miepie1980: Rustig maar, heb ik inderdaad overheen gelezen. Een hoop punten zijn zo gek nog niet. Sommige gaan inderdaad te ver.

Welke partijen zouden voglens jou wel kunnen opruimen dan?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:35

Heino schreef:
En dus verdien je maar meteen meer wanneer je er langer over gedaan hebt die baan te bereiken???? Ik durf te beweren dat het leven van een vuilnisman net zo zwaar kan zijn als dat van een gemiddeld kantoorpersoon. Moet hij dan maar 1/3 van eht salaris van de kantoorpersoon krijgen, alleen omdat hij geen vier jaar gestudeerd heeft???

Ja, dat vind ik wel.. Mensen die jarenlang krap bij kas hebben gezeten om een goede studie te kunnen afronden mogen daar hun rest van hun leven van profiteren. Mijn eigen vader is begonnen bij het vbo en is uiteindelijk door gegaan tot hbo en cursussen op hogere niveau's. Dat heeft hem 12 jaar gekost, heel veel geld en schulden. Nu is hij rijk en heeft eigen bedrijven en werkt minimaal 60uur per week al is hij 65.
Van mij mag hij dus inderdaad meer verdienen dan een vuilnisman die er voor koos om geen/lage opleiding te doen.

ladylay

NenaC schreef:
Wilders wint niet. Vrij simpel. Er gebeurt dus helemaal niks

En dat zou dus achter uitgang betekenen, dat is positief +:)+

geerke

Puinhopen opruimen?...groen links :D (grapje)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:36

Ben rustig hoor ;) . Vroeg het me alleen af.

Snap je 2e vraag niet. Wat bedoel je met opruimen?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:37

Miepie1980 schreef:

Denk dat ze dat tegen mij bedoeld, onze namen lijken ook zo op elkaar :P

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:38

miep1979 schreef:
LADPR schreef:

Ik wil niet weten wat de conseqentie's zijn mocht Wilders winnen. Hopelijk hebben een hoop mensen een weloverwogen stem uitgebracht ;)

Je doet net alsof als Wilders wint we ineens in een dictatuur komen te leven waarin Wilders persoonlijk de enigste is die beslissingen mag en kan nemen.

Waar lees jij dat :?
Ik zie het nl nergens staan ;)

Waar ik bang voor ben is dat we praktijken krijgen ala Pim Fortuyn de beste man kan nu al nergens heen zonder beveiliging :+ En wat te denken van de ervaring die de mogelijke kabinetsleden van zijn lijst hebben :? Zoals iemand eerder al zei, kijk naar wat er toen gebeurde met de LPF door het gebrek aan ervaring van de toenmalige ministers :D

Ja, en dat is al erg zat. Ik hoop echt dat pvv veel zetels krijgt vandaag. Er mag wel eens wat veranderen!

Anoeska

Nessah schreef:
Heino schreef:
En dus verdien je maar meteen meer wanneer je er langer over gedaan hebt die baan te bereiken???? Ik durf te beweren dat het leven van een vuilnisman net zo zwaar kan zijn als dat van een gemiddeld kantoorpersoon. Moet hij dan maar 1/3 van eht salaris van de kantoorpersoon krijgen, alleen omdat hij geen vier jaar gestudeerd heeft???

Ja, dat vind ik wel.. Mensen die jarenlang krap bij kas hebben gezeten om een goede studie te kunnen afronden mogen daar hun rest van hun leven van profiteren. Mijn eigen vader is begonnen bij het vbo en is uiteindelijk door gegaan tot hbo en cursussen op hogere niveau's. Dat heeft hem 12 jaar gekost, heel veel geld en schulden. Nu is hij rijk en heeft eigen bedrijven en werkt minimaal 60uur per week al is hij 65.
Van mij mag hij dus inderdaad meer verdienen dan een vuilnisman die er voor koos om geen/lage opleiding te doen.

En ik denk ook dat je vader wel een stukje meer verdient dan de vuilnisman, en dat mag van mij ook. Maar als je vader het zo goed doet, dan vind ik ook dat hij wel wat meer mag bijdragen aan de samenleving door wat meer belastinggeld te betalen. Die ruimte heeft je vader ook in z'n budget. Het geld voor de samenleving moet ergens vandaan komen, en dan vind ik dat iedereen naar draagkracht moet bijdragen.

geerke

Miepie1980 schreef:
Ben rustig hoor ;) . Vroeg het me alleen af.

was een antwoord op een andere vraag....maar het gaat zo snel hier dat je eigelijk wel moet quoten(en dat deed ik even niet)...sorry..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:39

Nessah schreef:

Ik denk dat maar vrij weinig vuilnismannen op jonge leeftijd al droomden van een baan als vuilnisman... Niet iedereen heeft de mogelijkheden/capaciteiten en kansen om hogerop te komen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:39

Ik dacht ook al.
Ook weer opgelost (ik ga weer aan het werk)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:40

Anoeska schreef:

En ik denk ook dat je vader wel een stukje meer verdient dan de vuilnisman, en dat mag van mij ook. Maar als je vader het zo goed doet, dan vind ik ook dat hij wel wat meer mag bijdragen aan de samenleving door wat meer belastinggeld te betalen. Die ruimte heeft je vader ook in z'n budget. Het geld voor de samenleving moet ergens vandaan komen, en dan vind ik dat iedereen naar draagkracht moet bijdragen.

En dat is wat hij al doet met de 52 % ? die hij bedraagt aan de belasting !

Chubby

Anoeska schreef:
En ik denk ook dat je vader wel een stukje meer verdient dan de vuilnisman, en dat mag van mij ook. Maar als je vader het zo goed doet, dan vind ik ook dat hij wel wat meer mag bijdragen aan de samenleving door wat meer belastinggeld te betalen.

Dat doet hij toch al?! :?

Nessah

@Anoeska: Oké dan verschillen wij daarin van mening :)
@Heino: Mijn vader leefde in een gezin, net na de oorlog.. Naast een studie had hij 4 banen om het te kunnen betalen.. Want zijn ouders waren arm. Zijn broer koos hier niet voor en ging werken. Die werkt als vrachtwagen chauffeur. De keuze ligt bij jezelf.. Iedereen kan studeren. Al moet de 1 er meer moeite voor doen dan de andere.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:41

Bepaalde beroepen zijn niet voor iedereen een keuze, ook niet altijd voor een vuilnisman, neem dat wel mee in je argumenten zou ik zeggen.. Meeste vuilnismannen zullen hun baan niet als 'eerste keuze' hebben gehad, niet iedereen heeft de luxe positie om te kiezen...

Mizoan

Opruimen :

De schulden die dit kabinet heeft veroorzaakt en waarvoor de hardwerkende burgerl*l diep in de buidel moet gaan tasten ;)

Wat te denken van een land dat een financiele crisis doormaakt dat pats boem een heleboel centen een Haitie doneert :+
Dat kan toch niet en dat zou niet mogen gebeuren imo

Tigra_

Van mij mag die winnen.
Wat er gaat veranderen?
Ik hoop iets. De andere partijen doen nooit iets veel gepraat maar dat is het ook dus hopen dat hij wel anders is dan de rest en eens iets gaat doen. Zoniet dan valt hij ook gelijk door de mand dat de politiek maar een stel "hoge pieten" zijn die goed kunnen praten maar iets uitvoeren ho maar.
Achja ik snap het hele nut niet van de politiek ze praten alleen maar en mensen echt helpen? Nee hoor ze kijken alleen naar zichzelf ergens ben ik bang dat wilders daar niet anders in is maarja.

Het idee van stemmen is om mensen het gevoel te geven dat ze iets te zeggen hebben in werkelijkheid is het gewoon niet zo. Je denkt dat je mening er toe doet maar dat is helemaal niet zo.

m1992

Nessah schreef:
Heino schreef:

Helemaal mee eens! Zeker in een land als NL, waar je kan studeren! Hoeveel mensen nu al wel niet stoppen met de opleiding omdat ze het niet leuk vinden. En dan eindigen ze als cassierre in de supermarkt, en vervolgens gaan ze klagen dat ze te weinig verdienen. Jammer dan, eigen schuld! :D
Laatst bijgewerkt door m1992 op 09-06-10 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

ladylay schreef:
Kijk alleen al naar Lady Gaga, illuminati puppet nummer 1. Waarom denk je anders dat ze zo beroemd is, echt niet omdat ze zo'n goede stem heeft. Secret Sociaties, Jay-Z, Beyonce, RIhanna die zijn niet voor niks zo mega beroemd, They made a pact with the Secret Sociaties. Mensen willen het niet zien, ze geven het zelfs toe !

Nee, zieke zieke wereld.

Kun je dit toelichten? Ik ben wel benieuwd naar jouw theorie over Lady Gaga en de Illuminatie. En wie of wat is de Secret Sociaties?
En wat is de relatie hiervan met onze Tweede Kamerverkiezing?

@Nessah: niet iedereen heeft ervoor gekozen een lage (of geen) opleiding te doen.

Ik heb veel respect voor iedereen (nou ja, dat probeer ik), ook voor mensen die veel tijd en geld in een opleiding hebben geinvesteerd. Ik begrijp alleen niet wat zo iemand 'meer' maakt dan iemand die niet die mogelijkheden en kansen heeft. Ik vind wel dat iemand die veel verdient, meer kan afdragen aan de samenleving, juist omdat hij meer verdient. Het moet alleen om jezelf gaan, je moet ook naar de wereld om je heen kijken.