Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LYSANNO schreef:Één dagje vrij maakt niks uit lijkt me? (...)
Sowieso ik vind gewoon dat je er voor vrij moet krijgen of gewoon op het werk/school kijken. Het is maar 1x, kom op, 1 dagje meer of minder maakt niet uit hoor, en ook al kijk je niet naar voetbal is altijd lekker even een dagje vrij. Moet kunnen lijkt me.
Karin schreef:Dan nog heeft een baas er IMO niets mee nodig waaróm jij vrij wilt hebben. Jij wilt graag vrij hebben, en dat kan wel of dat kan niet.
Ayasha schreef:Waarom zou een werkgever in godsnaam vrij moeten "geven"?
Wil je kijken pak je maar verlof of neem je overuren op.
dorothea schreef:LYSANNO schreef:Één dagje vrij maakt niks uit lijkt me? (...)
Sowieso ik vind gewoon dat je er voor vrij moet krijgen of gewoon op het werk/school kijken. Het is maar 1x, kom op, 1 dagje meer of minder maakt niet uit hoor, en ook al kijk je niet naar voetbal is altijd lekker even een dagje vrij. Moet kunnen lijkt me.
Wat denk je dat dat de werkgever kost? <KNIP>
Cowboy55 schreef:Hangt er natuurlijk vanaf of de werkgever een fabriek is of het advocatenkantoor van Moskwicz (sp?), maar laten we eens uitgaan van Euro 15- Euro 16 aan loonkosten per medewerker per uur, uitgaande van een maandsalaris van 2200,- bij 40 uur werken......
Shadow0 schreef:Cowboy55 schreef:Hangt er natuurlijk vanaf of de werkgever een fabriek is of het advocatenkantoor van Moskwicz (sp?), maar laten we eens uitgaan van Euro 15- Euro 16 aan loonkosten per medewerker per uur, uitgaande van een maandsalaris van 2200,- bij 40 uur werken......
Loonkosten zijn veel hoger dan een medewerker per uur krijgt he? Belasting, verzekering, vakantiegeld, vrije uren etc komen er nog bovenop.
Muzefee schreef:Als er niks belangrijks is, mag een werkgever best vrij geven. Maar ook heeft hij het recht te weigeren, om wat voor redenen dan ook. Ik heb dan ook nee gestemd, een werkgever hoeft dit echt niet te doen!!Vrij geven voor een voetbalwedstrijd... Als het van levensbelang is kan ik het me voorstellen, maar voetbal...