Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
take_one schreef:Hij wil gewoon dat iedereen zich hier aan past, dat moeten wij toch ook in andere landen als we daar komen wonen? Zo niet dan god weet wat er met ons gebeurd.
Chris schreef:Sinds 2005 is het aantal moslims gestegen met 0.7 procent. Sorry, maar ik vind niet dat je daaruit kunt opmaken dat er over 10 jaar een islamitisch kabinet is met alleen maar moskeeën. En dan nog, wie zegt dat een islamitisch kabinet per definitie slecht is. Is een christen-kabinet ook per definitie slecht? Volgens mij speelt het CDA al jaren een grote rol in de Nederlandse politiek..
vibabu schreef:Chris schreef:Sinds 2005 is het aantal moslims gestegen met 0.7 procent. Sorry, maar ik vind niet dat je daaruit kunt opmaken dat er over 10 jaar een islamitisch kabinet is met alleen maar moskeeën. En dan nog, wie zegt dat een islamitisch kabinet per definitie slecht is. Is een christen-kabinet ook per definitie slecht? Volgens mij speelt het CDA al jaren een grote rol in de Nederlandse politiek..
Ik vind dat een geloof een partij niet zou moeten beinvloeden. Een geloof is voor iedereen persoonlijk waarin iedereen zijn keuze zou moeten maken. Niet dat er ineens word besloten dat het verplicht is om te gaan bidden (even extreem voorbeeld).
Er is nooit een partij aan de macht daarom zal het nooit zo extreem gaan worden... daarom zal de "kopvoddentax" van wilders er ook (denk ik) nooit in komen.
CtjeLief schreef:Het gaat hier om Nederland, dus vergelijken met een ander land is zo niet relevant. We hebben hier vrijheid van godsdienst, en mensen hebben hier gelijke rechten.. En wat een hoofddoek heeft te maken met 'aanpassen' is mij nog steeds een grote vraag!
Citaat:We moeten er toch trots op zijn we in Nederland godsdienstvrijheid hebben en vrijheid van meningsuiting. Door zo iemand als Wilders gaat ons land juist richting de landen waar je het nu over hebt..

take_one schreef:Ja daarom komen al die mensen gezellig naar Nederland, hier kan en mag toch alles. Krijg je er nog gratis geld bij ook.
Daar kunnen ze niks maken in hun land want dan worden ze meteen opgehangen.. is het dan zo moeilijk om je hier een BEETJE aan te passen.. als dat toch al te veel gevraagd is waar gaat dat dan weer heen....
Chris schreef:take_one schreef:Ja daarom komen al die mensen gezellig naar Nederland, hier kan en mag toch alles. Krijg je er nog gratis geld bij ook.
Daar kunnen ze niks maken in hun land want dan worden ze meteen opgehangen.. is het dan zo moeilijk om je hier een BEETJE aan te passen.. als dat toch al te veel gevraagd is waar gaat dat dan weer heen....
Nou, daar moet je toch trots op zijn, dat mensen hier hun vrijheid kunnen vinden?
Chris schreef:CtjeLief schreef:grootste deel van alle allochtonen passen zich toch prima aan, veel meer dan een BEETJE.. Dus ik snap niet precies waar je op doelt.. Probleemgroep moet worden aangepakt, daar is iedereen het over eens..
IddEn dan maakt het niet uit welke nationaliteit iemand heeft.
vibabu schreef:Misschien dat dan ook de vraag komt van wanneer heeft iemand zich aangepast. Ik vind aanpassen namelijk dat iemand de taal spreekt van het land, of zich iig duidelijk kan maken. Doet zoals in Nederland "normaal" gevonden wordt zoals bijvoorbeeld een vrouw die door een mannelijke arts onderzocht wordt etc. Net zoals menig ander werken voor je geld. Sommige mensen zijn zelfs nog beter in het uitzoeken welke weg je moet bewandelen zodat je de hoogste uitkering krijgt (maar dat is niet alleen onder allochtonen zo)
Ik vind ook dat mensen die hier komen wonen de taal moeten leren en dat ze moeten proberen werk te vinden.Krips schreef:In Nederland worden ook mensen geboren die islamitisch zijn. En ik vind het niet terecht als ik geboren wordt in een islamitisch land dat ik met een hoofddoek zou moeten lopen. Ik zou er dan ook alles aan doen om dit niet te doen.
Kunnen we niet een keer over iets anders spreken. Over de andere lijsttrekkers bijvoorbeeld?
Ik zat even de reacties te bekijken op dit debat. En ik moet er bij zeggen dat ik het eens was met roemer. Cohen zat gister in een verdomd moeilijke positie. Je zou kunnen zeggen één tegen drie. Links tegen drie rechtse partijen.
Ik vond trouwens Balkenende af en toe wel sterk, maar jammer dat hij niet eerlijk was over de vraag of hij geld ging halen uit de portemonnee van de burger. Krips schreef:In Nederland worden ook mensen geboren die islamitisch zijn. En ik vind het niet terecht als ik geboren wordt in een islamitisch land dat ik met een hoofddoek zou moeten lopen. Ik zou er dan ook alles aan doen om dit niet te doen.
Kunnen we niet een keer over iets anders spreken. Over de andere lijsttrekkers bijvoorbeeld?
Ik zat even de reacties te bekijken op dit debat. En ik moet er bij zeggen dat ik het eens was met roemer. Cohen zat gister in een verdomd moeilijke positie. Je zou kunnen zeggen één tegen drie. Links tegen drie rechtse partijen.
maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik wist van te voren niet wie er mee deden aan het debat en keek er dus een beetje van op. Verder vind ik die Cohen toch een aardig zelfingenomen mannetje dus vond het wel grappig
Krips schreef:Ik vond het hypocriet van Balkenende dat hij niet wilde antwoorden dat de burger het in zijn portomonee ging voelen. Het is een moeilijke tijd en er moet veel bezuinigd worden. Het is niet anders dan dat de burger iets moet gaan inleveren. Daar kan geen enkele partij omheen.